Hallo allen! Ik ben heel benieuwd of er een 'lijn' zit in het moment van bevallen bij een eerste kindje en tweede kindje. Dus meiden die twee keer bevallen zijn, zouden jullie de poll willen invullen? Reden van nieuwsgierigheid is een beetje dat ik zelf bij de 1e met 42+weken bevallen ben, en ik vermoed dat dit erfelijk is! Groetjes!
Ik heb gestemd: 1e na de uitgerekende datum, 2e ervoor. Alleen moet ik er wel bij zeggen dat de 2e met een geplande keizersnee is gehaald bij 38 weken........ Ik denk dat ze anders lekker was blijven zitten, net als haar grote zus!
1e met 38 weken en 5 dagen 2e met 39 weken en 2 dagen (waarschijnlijk door de griep wat langer blijven zitten)
Allebei mijn jongens op 39+5,allebei op een Maandag,de 1e 12:00,de 2e 13:00 Ben benieuwd wat deze kleine meid gaat doen.
De eerste kwam op 38.6 en de tweede met 39.5, dus wel iets later, maar nog voor de uitgerekende datum.
Eerste spontaan op 40+3 Tweede ingeleid ivm zwangerschapssuiker en kwam op 40+5. Op zich had de inleiding ook plaats kunnen vinden vanaf 40 rond. Maar op 40 rond was mn vader jarig, dus heb gevraagd of het verantwoord was om te wachten. Bleek dat frummel ook nog erg hoog lag en ik had eigenlijk geen ontsluiting/verweking... daarom gestart met inleiding op 40+4. En de volgende ochtend 7.47 is ze geboren.
1e ingeleid (gel) 42 weken 2e ingeleid (gel) 41+3. Dit was wel een beetje op eigen verzoek wat eerder, maar ben er van overtuigd dat ik niet zelf was begonnen.
Oke. De meeste kinderen worden tussen 40-41 weken geboren, en brusjes komen meestal in dezelfde week tot iets later als eerdere kinderen. De kans is dus groot dat je weer tot 42 weken gaat lopen. Mijn eerste kwam op de uitgerekende datum, mijn tweede 39+4. ik had dus erg veel mazzel.
Pff... dat wordt nog even wachten dus... Hoopte dat de bevalling vanuit het niets opeens spontaan zou aandienen... maar gezien het verleden (en die van mn moeder) zal het wel duren...
Hier zijn de eerste en tweede (tweeling) geboren met 35 weken 5 dagen en de jongste is geboren met 41 weken en 1 dag.
Ik heb gestemd voor: 1e ervoor en 2e erna Maar eigenlijk is mijn oudste op de uitgerekende datum geboren. De vliezen braken wel met 39+5, dus heb ik voor ervóór gestemd. Benjamin is met 41 weken precies geboren.
Eerste 8 dagen ervoor gehaald met ks, 2e uitgerekende datum, 3e begon op uitgerekende datum maar beviel uiteindelijk de ochtend daarna.