Hey ,, Wanneer bevielen jullie van je tweede kindje? Optijd? te vroeg of te laat? ben erg benieuwd.. Catheleine
Mijn 1e kwam 3,5 weken te vroeg. Bij de 2e moest ik ingeleid worden (medische indicatie) en is dat ook geprobeerd met 38.3 weken. Het inleiden heeft 5 dagen geduurd, en uiteindelijk ben ik met 39.1 weken dus pas bevallen. De baarmoedermond was nog helemaal niet rijp, en naar alle waarschijnlijkheid zou ik ruimschoots de 40 weken gepasseerd zijn als ik niet ingeleid was. (terwijl ze eigenlijk wel verwacht hadden dat ook de 2e kleine ook spontaan wat erder zou komen).
ik ben bij daan met 41+6 bevallen. nu word ik ingeleid als ze zien dat de kleine ongeveer 7 pond weegt
De eerste kwam met 34 weken en 2 dagen. De tweede is met een geplande ks gehaald met 39 weken en 6 dagen. Die dag liet de CTG wel al pieken zien voor weeenactiviteit, terwijl ik dat zelf toen nog niet voelde. Maar waarschijnlijk zou de bevalling dus ook uit zichzelf die dag of de volgende dag begonnen zijn!
Mijn oudste zoon kwam 1 dag later dan uitgerekende datum. Mijn dochter 18 dagen na uitgerekende datum . En mijn jongste spruitje meldde zich op de wereld 16 dagen voor uitgerekende datum. groetjes diana
Ik in een jaar tijd teveel zwanger ben geweest 4x in totaal waarvan daan met een keizersnede en ze willen geen risico nemen ivm litteken enzo
Bedankt voor de reactie's. Was er erg benieuwd na mede omdat ik morgen 39 weken zwanger ben van ons 2de kindje, en van mij de kleine echt wel mag komen... Maar we hebben een drukke week voor de boeg, en was dus benieuwd of tweede kindje zoals ze vaak zeggen inderdaad eerder komen... Groetjes Catheleine
Tot op heden niet bevallen en zelfs afgelopen nacht niet waar mijn man toch wel een beetje bang voor was... Hij is vandaag heel de dag weg, erg belangrijke dag voor hem... Hij heeft een Elvis evenement georganiseerd en het zou mooi zijn als hij daar zelf heel de dag bij kan zijn... Als het zou moeten is hij wel snel thuis hoor! Begin nu wel te denken dat ik mijn verjaardag volgende week zondag nog ga halen... En in ieder geval de verjaardag van onze dochter a.s Donderdag... Maar je kan er niks van zeggen he! Zou je het zelf onbewust ook tegen kunnen houden soms? Groetjes Catheleine
Milan (1e) kwam met 41+3, Misha (2e) kwam met 39+5. Met Milan ben ik gestript en daaropvolgend begonnen de weeën. Van Misha merkte ik, zelfs 20 minuten voordat de weeën begonnen, helemaal niets aan mijn lichaam. Ik had alleen wat meer afscheiding als normaal en daar zat af en toe een heeeeeeeel lichtroze streepje in, maar bijna niet waarneembaar.. 's Nachts om 2.10 moest ik plassen en voelde absoluut nog niks. Ik heb toen wel de papieren van de vk op tafel gelegd, wss toch een voorgevoel op 1 of andere manier en om 2.30 begonnen de weeën, die kwamen meteen al om de 4 minuten. Om 9.47 is ze geboren..
Hier nog altijd geen kleintje... Dus wat ik vaak gehoord had dat de 2de vaak eerder komt gaat bij ons niet op... De belangrijke dag voor mijn man is nu bijna een week voorbij en ook de verjaardag van onze dochter is gewoon door kunnen gaan... Morgen ben ik jarig maar dat zegt me niet zo veel. zou het niet erg vinden als de kleine geboren zou worden die dag... Ik heb wel in de nachten last van voorweeen en soms overdag als de kleine beweegt of ik teveel doe... We wachten dus(on)geduldig af... Vandaag en morgen genoeg afleiding dus dat is wel fijn, maar ook vermoeiend, zeker nu ik de nachten niet slaap door de voorweeen... Groetjes allemaal
Bij mij was het wel zo dat ik pas ging bevallen toen alles weer 'rustig' was. Ik had nog heel veel belangrijke dingen te doen en afspraken staan waar ik niet onder uit (wilde) komen. De avond voordat ik 's morgens met weeen wakker werd heb ik op mijn broertjes surpriseparty nog iedereen voorzien van hapjes en drankjes. Om 24u vond ik het genoeg en zei tegen mijn vriend dat ik nu echt naar huis wilde. Heerlijk geslapen en de volgende dag bevallen! Het schijnt ook zo te zijn (heb ik gehoord) dat vrouwen van wie hun man op zee zat pas bevielen als hij weer aan land was. Ik denk toch dat je psyche daar een rol in kan spelen........ Hoe is het nu? Ben je al bevallen of loop je echt zoveel over de datum heen?
Jesper is geboren met 40w en 6 dagen. Ben dan ook reuze benieuwd wanneer deze zich gaat melden patricia