Het is nog heeeeel ver weg, maar ben er wel nieuwsgierig naar. Ik weet dat je in het UMCG een badbevalling kan doen. Kan dit ook als je vanuit een vorige bevalling een klinische indicatie hebt? En dames die een badbevalling hebben gedaan, kunnen/willen jullie er wat meer over vertellen? Voordelen en nadelen? Zou je het weer doen ?
Klinisch doet me altijd denken aan: "klinisch bewezen" hihi... maar ff serieus... ik denk dat dat er aan ligt hoe zeer jij en de kleine in de gaten gehouden moeten worden en of je wel of geen infuus hebt. Ik zou gewoon eens neuzen op de website/ vragen bij de volgende controle of bellen!
hihi mausi.. de reden voor de klinische indicatie is de vaccumbevalling met fluxus bij mijn zoon de vorige x.. Men name de fluxus in naar mijn idee niet nodig geweest..en de vaccuum.. tsja dat was niet anders, maar ze hebben niet willen luisteren naar me tijdens de bevalling. Met als gevolg dat ik uitgeput was en koortsaanvallen na de bevalling kreeg. Al met al wil ik het zo graag anders deze x (vandaar waarschijnlijk ook dat ik er nu al mee bezig ben)..
Dat kan ik me goed voorstellen, dat je daar nu al zo mee bezig bent. Ik zou gewoon al in gesprek gaan hier over met de vk of gyn (als je bij de vk loopt misschien alvast 1 consult bij gyn aanvragen). Stelt jou dan hopelijk ook gerust.
Ik heb daar een rondleiding gehad en volgens mij was de badbevalling alleen mogelijk wanneer je poli-klinisch bevalt. Sowieso hebben ze maar 1 bad geloof ik en is het first come, first serve, dus als iemand anders al aan het bevallen is in het bad, heb je pech. Zou als ik jou was daar naar een voorlichting gaan over de bevalling, dan krijg je ook direct de rondleiding en kan je het voor de zekerheid navragen.
Niet een echte badbevalling helaas... Ik heb wel een groot deel van de weëen opgevangen in het bevalbad van het ZH (Papenburg Duitsland). Op een gegeven moment wilde de VK dat ik uit bad ging ivm controle en pijnstilling (spuit Buscopan ofzo) En ineens ging het zoooo snel dat ze me niet meer in bad konden krijgen, dus de persweëen en geboorte "gewoon" op bed. Ik had graag de gehele bevalling in bad willen doen... maar het was niet anders.
Je kunt ook voor het Martini kiezen, die hebben dan wel geen bad(voor zover ik weet) Maar daar luisteren ze wél naar je voor, tijdens en na de bevalling. Heb al veel negatieve verhalen over het UMCG gehoord over bevallingen.
Ik heb een badbevalling gehad en zou het de volgende keer ook zo weer doen! Ik kon ' op het droge ' de weeën wat lastig opvangen en eenmaal in bad was de pijn zoveel minder en kon ik lekker ontspannen en weer wat tot rust komen. Vond het wel wat lastig te voelen wanneer te persen... Maar ik zat ook nog gewoon aan de ctg dus werd ook goed gecoacht door de gyn. Verder zou ik ' op het droge ' allang ingeknipt zijn omdat ik het hoofdje er wat lastig uitkreeg. Nu had ik alleen maar een paar scheurtjes. Moest om de placenta eruit te krijgen wel weer op bed liggen aan de weeën opwekkers... Dus uit bad klimmen en mee strompelen met een stagiaire die de navelstreng aan het uiteinde vasthield met een klem. Zag er vast heel charmant uit maar op zo'n moment boeit dat allemaal niet. Verder was de baby heerlijk rustig door het warme water. Wat ook ontspannend werkte was dat de badkamer niet zo ziekenhuis steriel eruit zag. Mooie zachtgroene tegeltjes en over gehele plafond een sterrenhemel die geleidelijk aan van kleuren veranderde. En mijn vriend had lekker zijn radio op zijn mobiel aangezet als afleiding... Kon ik me daar op concentreren ipv de pijn.
Ik loop ook onder controle bij het martini en mijn vorige bevalling was daar.. Personeel was heel aardig hoor.. Maar luisteren deden ze helaas niet zo goed.. En kijken ook niet.. Toch zal ik als ik geen badbevalling kan krijgen daar weer bevallen, maar eerst alle mogelijkheden uitzoeken.
Ik moet medisch bij umcg en als alles gewoon 'goed' gaat mag ik gewoon in bad, dus het kan bijna altijd! En ze hebben idd maar 1 bad
Hier ga ik ook voor een bad bevalling Ik kijk er erg naar uit, misschien kan je een bad huren en dus meenemen? Na mijn bevalling ga ik het bad verhuren voor een leuke prijs, bad staat snel is snel gevuld maar ook zo weer afgebouwd
Hier ook umcg bevalling. Toen ik opgenomen werd besproken met klinisch vloskundige en Gyn besproken dat badbevalling nog steeds kon. Toen werd de pre eclampsie echter eclampsie, moest ik aan infuus met magnesium, weeenopwekkers en de hele rambam. Was toen geen optie meer. Dit kwam mn door magnesium. Je bloed aten gaan daarvan wijder staan en hier zien ze evt flauwvallingsgevaar in, in bad. Zelf uiteindelijk dus ruggeprik gehad en dat beviel prima! Heb 3 uur geslapen. In die 3 uur ben ik van 3 naar 10 cm gegaan en mocht ik met prik in persen... Verder echt wel goede ervaring umcg. Kraamafdeling vond ik wat minder, maar verlosafdeling zou ik iedereen aanraden!