wanneer bevallen

Discussion in 'De bevalling' started by knuffie 23, Mar 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

Jun 17, 2008
    731
    0
    0
    hoi allemaal

gewoon even een vraagje wanneer zijn jullie bevallen van het eerste kindje en hoelang heb je derover gedaan

ik heb het gevoel dat het bij mij eerder komt als 40wk weet nie wanneer maar dat zegt me gevoel
    alvast bedankt

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik ben met 40 weken en 4 dagen bevallen.

Op zaterdag begonnen om half 5 sochtends, een beetje soort van weeen. Toen om 7 uur savonds werd het heftiger en ze is op zondag om 8.10 sochtends geboren.

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Onze eerste was 15 dagen later dan de uitgerekende datum. :confused:
    Eerst een dagje wat voorweeën, niet meer dan gekriebel. Toen moest ik naar het ziekenhuis zodat ze me zouden gaan inleiden, die afspraak stond al omdat ik over tijd was. Maar eenmaal daar gekomen, bleek dat ik al 7 cm ontsluiting had, toen mocht ik niet meer terug!
    Dus is hij daar vier uurtjes later in het ziekenhuis geboren. Heel vlot, heel gewoon, zonder bijzonderheden, het had dus ook makkelijk thuis gekund.

edit: typefoutje

4. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    37,2 bevallen en mijn vliezen zijn om half 5 's middags geboren, maar de ontsluitings weeen kwamen pas om 1 uur 's nachts. Ik had toen 2 centimeter ontsluiting en om half 7 's ochtends is mijn zoontje geboren. Om half 6 mocht ik persen. Dus in 4.5 uur van 2 cm naar 10 cm.

5. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    er zijn al meerdere topics over dit onderwerp. dus ik zou zeggen ff flink spitten en je kunt je hart ophalen.

mijn ervaringen

oudste ingeleid vanwege hellp in het laatste stadium. dag tevoren hondsberoerd en benauwd. om 6 uur ochtends ingeleid door middel van infuus op de turbo stand. geloof rond een uur of 11 in de ochtend de vliezen gebroken.om 6 min voor 3 s'middags was ze er.

de middelste vliezen gebroken om 1.50 s'nachts. een half uur daarna in een weeeenstorm terecht gekomen. nog een half uur de boel op moeten houden terwijl hij er al bijna uitviel. om kwart over 4 s'nachts kon de gyn nog net 1 hand eronder steken om hem op te vangen.

de jongste moeten we nog even op wachten.

6. wolly

wolly Niet meer actief

Ik ben bevallen met 39+2 dagen.
    Dinsdag avond rond 22.00 uur begon het en woensdag avond om 17.30 bevallen.

Liefs wolly

7. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ze zijn trouwens allebei met 38 weken en een beetje geboren. vergeten erbij te zetten.

8. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

Jun 17, 2008
    731
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties en zal straks is even verder spitten

9. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Bevallen met 38 weken precies en duurde 3 uur en 48 minuten vanaf de 1e wee.

10. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Ik heb ook het gevoel dat de mijne eerder komt..
    Ben 30 april uitgerekend, maar heb al een hele tijd de datum van 27 April in me hoofd, dus ben benieuwd.. :)
    En wat de bevalling betreft, mijn moeder heeft er bij mij 5 uurtjes over gedaan en me broertje 3 uur..en de rest in mijn familie ook zo ongeveer, dus khoop stiekem dat het bij mij ook vlot gaat.. :oops: :)

11. mamanu

mamanu Bekend lid

Nov 2, 2008
    577
    0
    0
    Mt 39+1 weken bevallen. Heb er 6 uur over gedaan (vanaf de 1e wee)

12. kbloem

kbloem Bekend lid

Feb 2, 2009
    854
    0
    16
    Volgens de 2 opa's zou ik de 40 weken niet halen en waarom ze dat dachten weet ik ook niet, maar ze hadden wel gelijk!
    Met 36,5 weken braken mijn vliezen.
    Maar omdat ik nog genoeg vruchtwater had (verloor de hele tijd kleine beetjes), heb ik 5 dagen plat gelegen in het ziekenhuis en ben toen ingeleid.

6 uurtjes erover gedaan en toen was ze er!

13. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ben bevallen met 41 weken en 4 dagen. In de nacht van donderdag op vrijdag begonnen de weeën, en in de nacht van zaterdag op zondag om 0.14 uur, na 28 minuten persen, was hij er eindelijk. Nu heb ik trouwens weer het gevoel dat ik overtijd ga lopen

14. mamavanro

mamavanro Bekend lid

Apr 6, 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Ben met 37 weken precies bevallen en heb 3 uurtjes over de bevalling gedaan (ging erg snel!)...

15. Senais

Senais Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    3,089
    0
    0
    Met 39+6 dagen bevallen. 12 uur over gedaan vanaf het moment dat ik doorhad dat het weeen waren. Wel 2 uur lang geperst :( Maar het was natuurlijk de moeite waard! :D:D ;)

16. knuffie 23, ik heb je topic verplaatst naar het juiste forumonderdeel.

17. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    38.5 en bevalling duurde 3 uur en 5 minuten

18. babsie

babsie Fanatiek lid

Sep 10, 2006
    1,432
    0
    0
    Ik had bij mijn eerste hetzelfde gevoel maar hij kwam pas met 42 weken en heb er ongeveer 8 uur over gedaan. bij de 2de dacht ik dat ze later zou komen maar die was er 2 dagen eerder :D

19. Marije1981

Marije1981 Actief lid

Jun 21, 2008
    105
    0
    0
    Fotograaf - Fine art en trouwfotografie
    Zwolle
    Ik had ook het idee dat ze eerder zou komen, maar volgens mij was het meer dat ik haar snel wou zien want ben bevallen met 41 weken! Het schijnt ook meer voor te komen dat als je zwangerschap helemaal gezond en goed verloopt dat t kindje lekker tot t eind of daarna blijft zitten.. maar achteraf meer voordelen dan nadelen hoor.

Ik heb er 9 uur over gedaan en een half uur geperst. Weeeen kwamen heel snel maar het was goed te doen.

20. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik was achteraf heel blij dat ik in het ziekenhuis moest bevallen, vanwege mijn diabetes.
    Tijdens de voorweeën bleek dat het hartslagje van Jesse al gevaarlijk terugliep, dus werd het een keizersnede, die heel goed verlopen is.
    Stel je voor dat ik die voorweeën en later de gewone weeën thuis had gehad, dan had Jesse het waarschijnlijk niet overleefd. :confused:

Share This Page