Wanneer bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ang88, 27 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ang88

Ang88 Actief lid

24 feb 2014
    182
    0
    16
    Ik werk als spoedeisende hulp verpleegkundige
    NULL
    Hallo allemaal ik heb een vraagje. Vandaag 3 dagen overtijd! Had vanmorgen controle bij de verloskundige. Alles prima in orde zoals altijd. Echter baby nog steeds niet ingedaald. Ik heb geen last (gehad) van voorweeen of iets wat er op zou kunnen duiden dat de bevalling aanstaande is. Mijn vraag is hebben meer dames hier ervaring mee? Is de baby uiteindelijk nog ingedaald? Kwam de bevalling toch ineens spontaan op gang? En wat als de baby niet indaalt? Ik ben namelijk heel benieuwd en toch ook wel een beetje ongeduldig ;)

Alvast bedankt voor evt. reacties!

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Het indalen van de baby en de voorweeën zeggen niets over wanneer de baby gaat komen. Het is ip alleen maar vervelend voor de moeder.

Ken genoeg vrouwen die zijn bevallen zonder ervoor deze klachten gehad te hebben.
    De baby komt wanneer hij/zij er klaar voor is. Wie weet wordt je vanacht al mama ;)

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Inderdaad, er is niets over te zeggen. Ik zou lekker rust nemen en relaxen en wachten tot 42 weken, als je dat voor ogen houdt kan het alleen maar meevallen!

Ontsluiting, wel of geen voorweeën zeggen niets over de uiteindelijke bevallingstermijn.

4. Humava

Humava Niet meer actief

Is je kindje nog helemaal niet ingedaald of ligt hij alleen nog niet vast in je bekken?

Hier was zl wel aardig ingedaald maar lag nog niet vast. Hij is tich met 40.3 spontaan gekomen. Ik heb ook helemaal geen last gehad van voorweeen.

5. Ang88

Ang88 Actief lid

24 feb 2014
    182
    0
    16
    NULL
    Humava gefeliciteerd !!! Lekker genieten.
    Kleintje ligt er met het hoofdje voor maar niet vast inderdaad.
    We wachten rustig af :)

Bedankt voor de reacties!

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik had hetzelfde voor als jij. Vanaf 40 weken zitten wachten maar had nog niets gevoeld, geen voorweeën gehad, baby nog niet ingedaald en geen ontsluiting. Vanaf 40 weken moest ik elke 3 dagen naar de gyn op controle (is standaard hier). Op vrijdag ben ik nog gegaan (40+5) en er was nog geen verandering in: alles potvast en beeb nog lekker hoog. Die nacht kreeg ik weeën (zachtjes) en de volgende dag was ons ukkie er. De bevalling ging heel snel. Ik kwam aan in het ziekenhuis met 6 cm ontsluiting en de weeën kwamen vrij regelmatig om de 10-15 minuten. Dit was tegen 13u. Om 16u hebben ze mijn vliezen gebroken en toen is onze man ingedaald (ineens). Om 17.30u is hij geboren na 5x persen en zonder kleerscheuren :).
    Ik was ook aan het wanhopen eenmaal de 40 weken voorbij, maar weet nu dat het gewoon van je lichaam afhangt. Niet iedereen heeft voorweeën of iets dergelijks.

7. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Herkenbaar! Bij 40+1 controle vk gehad, nog niet ingedaald, geen voorweeen niks. Afspraak voor eerste strip poging op 40+4. Uiteindelijk begonnen een dag later, bij 40+2 s'avonds de weeën en met 40+3 is hij geboren. Zegt dus helemaal niks! Ik ging gewoon nog uit lunchen de dag voor het begon.

8. Ang88

Ang88 Actief lid

24 feb 2014
    182
    0
    16
    NULL
    Ahh klinkt goed dames ik houd hoop ;)

Deel Deze Pagina