Dag dames, Vandaag 36+6 weken.. Al ruime week(en) last van onrustig gevoel, 'snachts wakker en toch echt denken dat het is begonnen met lichte weeën maar zet dan toch niet door.. Vandaag had ik een afspraak en heb verloskundige toch gevraagd of ze even wilde voelen of er al ontsluiting was.. Mijn eerste was namelijk ook met 36+5 weken geboren. Maar blijkt dat m'n baby al heel diep ingedaald ligt en dat ze gewoon het d'r vingers het hoofdje kon voelen! Wauw werd er gewoon een beetje jaloers van .. Ben zoo benieuwdddd..... Maar dus nog geen ontsluiting .. En ook geen idee nog wanneer hij dan komt dus.. Mjaa we wachten nog 'rustig' af hè Liefs
Wow wat spannend! Ik ben zelf nog nooit bevallen, maar als ik dit zo lees denk ik 'dan issie er toch al bijna?!' Haha.. Zo zie je maar weer, ik heb echt nog geen ervaring daarmee Iig heeeeeeel veel succes!
Ja en deze reactie gaf mijn vriendin ook gelijk.. Ik had er nieteens over nagedacht eigenlijk op dat moment.. Ik vroeg haar of ze wilde kijken of ik al ontsluiting had, maar ze zei als eerst, ow de baby ligt heel diep ingedaald ik voel z'n hoofdje.. .. Maar de baarmoedermond zat nog dicht zei ze, dusjaa geloof ik d'r maar..
Misschien voelde ze het hoofdje, net als ik zelf de billen van de baby ook duidelijk voel door mijn buik heen. Maar écht met haar vingers het hoofdje aanraken, dat kan zonder ontsluiting toch niet???
Je kan wel degelijk het hoofdje voelen zonder ontsluiting . De verloskundige bedoeld dat ze het hoofdje voelt qua vorm omdat ie zo laag ligt . Niet dat ze zijn bloot hoofdje voelt . Ze voelt de vorm rondom je baarmoedermond . Hier vorige zwangerschap op 31 weken al zo. Het is zoals een ballon . De balon is het hoofdje en het tuitje aan de ballon je baarmoedermond
yep. vlos voelt dus niet het hoofdje door de baarmoedermond maar echt door de wand van je vagina. rond de 37 weken kon ik de kleine ook aan de binnekant voelen moest zo'n eitje inbrengen vanwege schimmelinfectie en voelde iets groots en hard. dat was volgens de vlos het hoofdje die dan al ingedaald is en die je tegen de vaginawand aan voelt liggen.. en dit had echt helemaal niks te maken met ontsluiting of wat dan ook. ik had helemaal geen ontsluiting en ze hebben haar met 42 weken eruit moeten sleuren. ze lag alleen al wel ingedaald.