maagzuur

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Monatoetje84, Nov 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb nu sinds een week continue een vol zwaar gevoel in mijn bovenbuik. Ook heb ik veel last van maagzuur.
    Kan het echt al zijn dat mijn baarmoeder nu al mijn darmen en maag omhoog duwd? Daarbij heb ik als ik aan het werk ben ( zit veel achter de computer) veel last van hoofdpijn en ook last van "sterretjes" zien.
    Thuis heb ik hier geen last van.
    Hebben jullie wat tips om van dat volle gevoel in mijn buik af te komen. Doet geen pijn maar het is gevoel een heel vervelend gevoel.
    En zie er wel tegen op als dit echt nog 17 weken zal blijven.

Groetjes Mona

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het komt niet zozeer door je baarmoeder die alles omhoog duwt, maar door de hormonen, daardoor sluit het klepje tussen maag en slokdarm minder goed.
    Rennies helpen vaak goed en zijn veilig in de zwangerschap. Je mag er echt meerder per dag nemen.
    Als het niet helpt dan antagel, regla ph of gaviscon proberen. Het ene merk werkt beter bij de 1 het andere merk bij de ander.
    Regelmatig even opstaan, lopen wat drinken kan helpen tegen sterretjes zien.

Mirjam

Share This Page