wanneer bevrucht

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door maritveldman, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maritveldman

22 aug 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben anderhalf jaar geleden gestopt met de pil. En mijn laatste cyclus duurde 27dagen en de twee ervoor 28.
    13 augustus was mijn eerste dag van mijn laatste ongesteldheid(een dag eerder dus dan de 2maanden ervoor)
    op maandag 28 oktober heb ik een echo gehad waarbij ik 10week en6dagen zwanger was. Nou is dit als ik terug reken berekent vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie.
    Klopt het dat verloskundigen zo de uitgerekende datum berekenen?deze kwam op 20 mei 2014 ,en ik ben 18 mei bevallen.
    ik was hier toch wel nieuwschierig naar want mijn vriendin heeft een week later haar zoon gekregen en had een hele andere berekening.
    en we zien toch wel veel verschil in groei met onze kindjes nu!
    Ik ben benieuwd naar jullie reactie!

groetjes Marit

2. maritveldman

22 aug 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of heb ik mijn laatste menstruatie als pseudomenstruatie of innestelingsbloeding gezien?

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Marit,

de berekening van jou klopt hoor. Als je uitgaat van een laatste menstruatie op 13/8/13, dan was je op 28/10/14 10+6 en uitgerekend op 20/5/14. Dus klopt precies. De berekening van je vriendin is dan wellicht verkeerd of anders gedaan.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina