Vorige week schreef ik al op het voedingsforum dat mijn zoontje van 19 weken slecht eet, snel afgeleid is, met de speen speelt. Eigenlijk alles doet behalve gewoon drinken. 's Nachts haalt hij dat dan weer in. Elke 2 uur is hij wakker 's nachts. Ook overdag is de regelmaat ver te zoeken. Het was al geen slaperd, met moeite drie keer een uurtje, maar nu krijg ik hem gewoon zijn bed niet meer in. Het is of krijsen, of lachen of hij gaat gewoon zitten spelen, maar slapen ho maar. Ook in de kinderwagen slaapt hij amper, hij is zo snel afgeleid, hij ziet alles, zelfs in de kinderwagenbak. Het enige dat nog een beetje helpt is in slaap wiegen, maar ook dan is hij na 45 minuten weer klaar wakker. Is dit dan een sprongetje? En hoe lang gaat het duren, want hij heeft echt slaap tekort. En heeft iemand tips, want ik ben gesloopt. Soms twijfel ik ook of er tandjes doorkomen, want hij bijt heel driftig op zijn handjes en alles wat hij maar te pakken kan krijgen.
He, hier was dat precies hetzelfde. Waren geen tandjes en wat het beste hielp was er maar gewoon aan toegeven... Dan pakte ze nog het meeste slaap enzo. Met voeden zorgde ik dat er geen afleiding was, (boven op bed). Liggend voeden werkte sowieso beter om zoveel mogelijk naar binnen te krijgen. En ik ben toen veel gaan voeden voor een slaapje aan: met een volle maag lukte dat toch beter,