4 dagen niet poepen bij BV

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jojo81, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jojo81

Jojo81 Lid

8 jul 2011
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje poept normaal gesproken minstens 1x per dag. Nu hadden we afgelopen week al een keer een dag dat ze oversloeg, maar nu heeft ze met vandaag erbij al 4 dagen niet meer gepoept! Ze heeft er geen last van volgens mij. Ze krijgt de BV afgekolft.
    Ik begreep dat het kan gebeuren als ze alle voeding die ze binnen krijgt ook echt nodig heeft? Maar als ze dan 4 dagen niet poept, moet ik haar dan meer voeding geven? Al heb ik wel het idee dat ze nog tevreden is met de hoeveelheden die ze krijgt. Ze krijgt 180cc 5x per dag. We maken ons een beetje zorgen gezien dit nog nooit is gebeurd!

2. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    is heel normaal! heb zelfs een keer gehoord dat het voor kan komen dat kindjes meer dan een week niet poepen! baby's bedoel ik dan he.

mijn dochter heeft t ook een paar keer gehad hoor.

3. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ze verder geen klachten aangeeft, geen zorgen maken. De mijne had het rond die tijd ook dik een week. Toen begon ik me wel zorgen te maken en heb ik olijfolie, extra water, theelepeltje geperste sinaasappel geprobeerd. Niet allemaal tegelijk natuurlijk haha. Je kunt ook oefeningen doen. Baby op de rug leggen en beentjes eerst gestrekt en dan naar links buigen en omhoog tot opgetrokken knietjes en dan benen weer naar rechts en naar beneden en van voren af aan. Snap je het nog? Dit zo'n 3 x per dag ongeveer 5 keer achterelkaar. Dit schijnt de darmen te prikkelen. Verder, nogmaals geen zorgen maken, zal nog wel vaker gebeuren en als ze er echt last van krijgt dan merk je het wel en kun je bovenstaande proberen.

Succes hoor

4. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Als ze er geen last van heeft, niks aan doen! Is heel normaal bij borstvoeding. De lactatiekundige zei "alles tussen 9 keer per dag en 1 keer in de 2 weken is normaal". Hier is het wel eens bijna twee weken weggebleven. En meestal kwam het maar 1 keer in de week. Vanaf het begin al. Was wel goedkoop met de luiers :)
    Toen ik op den duur overging op flesvoeding, begon het met de pret. Zeker drie keer per dag!
    De borstvoeding is gewoon zo goed op de behoefte van je kindje afgestemd, dat ze weinig 'afval' heeft.

5. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ze zeggen dat bij BV het zelfs 10 dagen kan duren hoor voor ze een keer poepen
    Hier was het max 8 dagen

wel moeten ze genoeg natte plas luiers hebben

6. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is hier ook wel eens gebeurd. Rond de 4,5 maand heeft hij een periode gehad dat hij ineens minder poepte. Daarbij had hij ook ineens krampjes, pijn bij windjes, terwijl er aan zijn (en dus aan mijn) voeding niks veranderd was.
    Het is ook ineens weer over gegaan.
    Hij poept niet meer zoals de eerste maanden (meerdere keren per dag soms), maar er zit geen 4 dagen meer tussen.
    Af en toe slaat hij een dagje over, maar hij lijkt er geen last meer van te hebben.

7. Jojo81

Jojo81 Lid

8 jul 2011
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel! Eigenlijk weet ik ook wel dat het kan, maar als het dan ook echt gebeurd is het toch wel even vreemd. We kijken het even aan en anders heb ik misschien nog wat aan de tips!
    Plassen doet ze gelukkig genoeg, en windjes kan ze ook genoeg laten, dus er is in ieder geval actie in de darmen!

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Vier dagen? Een lachertje, mijn dochter kon het 16 dagen volhouden....:p
    Geweldig fenomeen die BV :D

9. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Hier ook een keer gehad dat hij 10 dagen niet had gepoept. Niks aan de hand hoor als je bv geeft!

10. Jojo81

Jojo81 Lid

8 jul 2011
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    En als ze straks weer een keer wel gaat poepen, moet ik me dan voorbereiden op een flinke berg?

11. soppie

soppie Bekend lid

31 mrt 2011
    837
    35
    28
    NULL
    NULL
    nee hoor je hoeft echt niet een berg met stront te verwachten :D

ik heb zelf 4 maanden bv gegeven en had toen een boek waar in stond qua poepluiers: 7 op een dag of 1 in de 7 dagen is normaal.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier poepten ze gemiddeld eens in de week, maar soms zat er ook wel langer tussen met als max. 2 weken.

Deel Deze Pagina