Wanneer bh kopen en welke maat?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Poohbeer2, 12 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik ben op dit moment nog zwanger, maar ben al wel aan het rondkijken voor een voedingsbh.
    Ook dit kindje wil ik graag borstvoeding geven, maar wanneer schaf ik nou een voedingsbh aan?
    Heb op dit moment 75F, zal ik een maat groter moeten kopen? Waar wij wonen zitten geen winkels met voedingsbh's, dus ik zal anders na de bevalling naar een grotere stad moeten en hoe voed ik dan in de tussentijd?
    Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.200
    10.805
    113
    ik had altijd maat b75, heb voedingsbeha's b80 gekocht een week of 2-3 na de bevalling. De eerste tijd heb ik sportbeha's gedragen,of gewone beugelbeha's die echt goed buiten mijn borst bleven. Is wel iets onhandiger met voeden, je moet zorgen dat je onderste shirtje in je oksel ruimte laat om de cup omlaag te schuiven, maar niet ondoenlijk. (doe t nu nog weleens als dat mooier staat onder mijn kleren)

3. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Bedankt voor de reactie MadeInUSA, maar als je bv geeft dan wordt toch je cup groter en niet je omvang? Die is op dit moment 75 en ik ben 30 weken zwanger, ik verwacht dan ook niet dat dat nog veranderd. Maar door de stuwingen wordt de cup wel groter is mijn ervaring. Moet je die dan niet vergroten en zo ja, hoeveel? 1 maat of 2?

4. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik heb nu al meegroeibh's gekocht die je ook als voedingsbh kunt gebruiken. Werd me aangeraden door de dame van de Hunkemoller.
    Voorlopig zitten ze in elk geval heerlijk!

Sportbh's wordt afgeraden, omdat die de boel juist plat drukken.

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik heb mijn man de eerste week BH's laten kopen, de voedingsBH's die ik al had (en droeg) waren te klein en niet fijn (met beugel). Ik ben wel toen nog 1 cupmaat gegroeid. Heb hele degelijke van Anita, zien er niet zo mooi uit, maar wel fijn! Je kan ze ook op internet kopen, bij ikbenmama hebben ze er veel en je kan ze makkelijk terug sturen.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier had ik beide keren de maat die ik had aan het einde van de zwangerschap en langzaam ging ik dan weer naar mn 'oorspronkelijke' maat.

7. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Bedankt voor alle adviezen. Ik heb de gok maar genomen: was gisteren bij Prenatal en heb 2 voedingsbh's zonder beugel gekocht in de maat die ik nu ook heb. Kan ze nu ook al aan, dan is het niet helemaal weggeggooid geld. En hopelijk pas ik ze zometeen nog steeds na de bevalling de stuwingen van de eerste dagen niet meegerekend uiteraard.

8. reinespa

reinespa Actief lid

5 sep 2012
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had laatste maanden zelfde cupmaat en omtrek als nu. Heb voor de geboorte van ons kindje 1 voedingsbh gekocht zodat ik vast wat had. Die pas ik nu nog steeds en heb er inmiddels in dezelfde maat twee bijgekocht.
    Overigens erg fan van lingerie voor twee.

9. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Kan zijn dat na je stuwing je borsten nog groeien, dat had ik althans.. Heb 1 goedkope voedingsbh gekocht voor vlak na de bevalling tot aan de stuwing, en dat was maar goed ook want na de stuwing zijn ze nog een cupmaat gegroeid :)

10. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou pas (dure) voedingsbeha's gaan kopen als de productie normaal loopt, dus als de ergste stuwing over is. Bij mij was dat zo'n 2 weken na de bevalling. Voor die eerste weken zou je wel vast twee elastische bustiers kunnen kopen - die zijn nog een hele tijd fijn voor 's nachts. Ik had die van Carriwell.

Tijdens de laatste weken van de zwangerschap zat ik op 90/95E, en gedurende de BV-periode heb ik 85F gehad. (en daartussenin heb ik volgens mij wel een H-cup gehad, maar dat zou ik niet precies weten)
    Het meeste aanbod vind je online. Ik vond lingerie voor twee en cup of two heel fijne webwinkels.

11. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Hier 2 goedkope aangeschaft ong 2 wkn voor bevalling en pas 3 wkn na bevalling goede gekocht.

Deel Deze Pagina