Ik weet het ff niet meer

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Suzzert, 21 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hallo dames,

Wie kan mij helpen of even een hart onder de riem steken?

Begin van deze maand wilde ik beginben met afbouwen, een werk gedaan maar dit voelde niet goed. Ik was helemaal blij met mijn beslissing. Maar nu sta ik echt op het punt om gewoonte stoppen. Al anderhalve week is het drinken een gekloot.

Soms drinkt ze rustig maar groot en deels van de tijd is het drinken, los laten, jammeren en zich soort van overstrekken en dan weet drinken. En ze wil alleen maar aan de borst in slaap vallen met als resultaat dat ze nu al 3 x heeft gehad dat ze savonds dood moe is en dan dit gedrag vertoont en pas drie uur later slaapt. Hiervoor sliep ze ook door, dat is sinds het begin van deze maand niet. Ze is ook erg bezig met proberen te zitten en kruipen dus ook enorm onrustig in bed in der slaap.

Nu moet ze sinds een paar dagen mijn hand vast houden dan is ze iets rustiger maar doe ik dit niet dan is aan der eigen haar trekken of hard met der arm slaan en los laten en jammeren. Ivm dat ze onrustig is voed ik der haast alleen maar boven in bed om min mogelijk prikkels voor der te hebben. Terwijl ik der hiervoor overal kon voeden.

Nu is ze behandelt aan een voorkeurshouding maar die is helemaal weg. En het maakt ook niet uit aan welke borst ik der voed.

Ik weet het ff niet meer, want naast het voeden is ze wel een heel vrolijk meisje behalve dan dit.

2. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, dit soort fases komen wel voor, en gaan ook weer over. Je denkt niet dat ze ergens pijn aan heeft?

Heb je wel genoeg melk voor je gevoel? Het klinkt wel een beetje als frustratie. Omdat je wat had afgebouwd kan ik me voorstellen dat je productie nu ook weer omhoog geregeld moet worden. Zo vaak mogelijk aanleggen en veel huid op huidcontact is dan het advies.

Als je echt denkt dat ze niet verzadigd is voor ze de nacht in gaat, kun je een tijdje na de voeding wat nakolven en dit dan als laatste voor het slapen gaan in een flesje geven.

Als je dan ook steeds na die laatste voeding zelf nakolft, krijg je je productie rond die tijd wat sneller omhoog. (Ik had tijdenlang voor mijn gevoel 's avonds niet voldoende melk voor haar en heb dat een hele tijd zo gedaan.)

Verder is het ook niet raar als ze veel bij je wil zijn, ze is nog klein. Daar zou ik wel lekker aan toegeven voorzover je dat zelf trekt, misschien kun je er zelfs wel van genieten... Misschien wil ze ook wel bij papa lekker tegen zijn borst aanliggen af en toe?

3. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Dank je moniponi, ik ga inderdaad maar eens nakolven ik denk dat je gelijk hebt dat mijn productie gewoon terug is gelopen. Ze drinkt nu wel al iets rustiger maar het is nog steeds niet super zeg maar.

In ieder geval bedankt voor je reactie!

4. Nancy81

Nancy81 Actief lid

31 aug 2011
    151
    0
    0
    Mijn dochtertje was op een gegeven moment ook super onrustig aan de borst en toen bleek het spruw te zijn. Wellicht dat nog even checken?
    In ieder geval sterkte ermee, niks aan als het zo'n gedonder is.

5. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Wat jij beschrijft herken ik wel, dat heb ik hier ook als mijn prod. dipt doordat ik bijv. ongesteld moet worden. Vaker aanleggen en nakolven helpt gelukkig dan wel

Deel Deze Pagina