Hoi allen, Ik heb me vorige week aangemeld bij een verloskundige en nu een envelop met een vragenlijst van haar thuisgestuurd gekregen. Ik heb daar een vraagje over. Op die vragenlijst wordt gevraagd naar de medische geschiedenis van familie. Die weet ik niet en wij willen graag de zwangerschap nog even geheimhouden voor onze familie, dus kunnen er niet even naar vragen. Kan ik het gewoon openlaten? En er stond ook dat ik ochtendurine mee moest brengen naar de eerste afspraak, maar hoe kom ik aan een zo'n potje dan? Misschien hele domme vragen hoor, maar ik weet het echt niet. Bellen om het aan haar te vragen is een beetje lastig, want dat moet tussen 9 en 12 en ik sta fulltime voor de klas... Hoop dat iemand hier weet hoe en wat
Medische geschiedenis gaat alleen om ernstige/erfelijke aandoeningen, zoals diabetes, handicaps etc. Dat weet je toch wel of dat je in familie voorkomt? Als er meerlingen in je familie voorkomen is dat ook handig om te vermelden. En wat betreft ochtendurine, gewoon een schoon leeg potje pakken wat afsluitbaar is en wat na gebruik weg mag. Kan vanalles zijn.
En het gaat echt om je naaste familie, dus als er ernstige aandoeningen en afwijkingen waren zou je dat vast weten. Potjes om urine in op te vangen kan je bij de drogist kopen.
Pas even op met potjes uit huishoudelijk gebruik, ze moeten wel echt heel schoon zijn, anders kan er bv suiker in het potje blijven zitten en dat vertoebelt nogal de waardes! groet Eva
Je kunt een jampotje o.i.d. gebruiken, maar inderdaad wel heeeeeeeel goed schoonmaken dan! Ik haal meestal gewoon een potje bij de apotheek, kost geloof ik 30 cent ofzoiets Dan weet je zeker dat je een goed, schoon potje hebt. Nu ik bij de gyn loop krijg ik gewoon elke controle weer een schoon potje mee voor de volgende controle. Helemaal handig. Je kunt vast ook bij de huisarts wel iets krijgen? Wat betreft die medische geschiedenis: is inderdaad alleen de aangeboren afwijkingen of ernstige zaken. Ik gaf aan dat er bij mijn vriend in de familie hartafwijkingen voorkomen, die zich pas vanaf een leeftijd van 40+ openbaren. Hebben ze wel een notitie van gemaakt, maar dat was dus inderdaad niet wat ze bedoelden. hier zul je vast niet je familie voor hoeven bellen toch? En voor de rest wijst alles zich vanzelf wel. Het klinkt allemaal veel spannender dan het is!
Bedankt dames, Ik ga wel even bij de drogist kijken voor een potje en wat betreft medische geschiedenis... Volgens mij niks bijzonders. Laten we dat maar gewoon hopen dan...
bij de kruidvat kun je ook die urinepotjes kopen. gaan dan per 3. altijd makkelijk! en als er iets bijzonders wat betreft ziekten in de familie was, had je dat wel geweten, denk ik. t gaat vaak alleen om echt naaste familie, zoals ouders, broers en zussen. en anders kun je dat later nog wel melden hoor. eerste weken doen ze daar toch niks mee, maar krijg je later vaak met 20 wkn een medische echo, waar speciaal op een aantal dingen wordt gelet.