fibroadenoom

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovelie, 27 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen dames,

Ik heb al sinds enkele jaren een fibroadenoom in mn li borst. Het is een goedaardige cyste waar ik hormonaal wel eens stekende pijn van had. Vooral rond mijn menstruatie. Tot nu toe in mijn zwangerschap nog geen last van gehad tot vanacht. Ik ben nu 8 wkn zwanger en heb vanacht erg last gehad weer van die steken in mijn borst....die steken maak ik mij geen zorgen om, meer dat ik er nu pas last van heb...pad na 8 wkn. Hebben meer vrouwen zo cyste en er pas later in de zwangerschap last van gekregen? Kan et te maken hebben dat mn borsten nu pas gaan groeien ofzo? Had al beetje last van mn borsten en gevoelige tepels, maar sinds vanacht ineens heel erg gevoelige tepels en mn borsten voelen ook harder aan...

2. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in de rechterborst een fibroadenoom, maar kan me niet herinneren dat die extra pijn deed in het begin van mijn zwangerschap.
    Wel had ik sowieso hele gevoelige en pijnlijke borsten tot een week of 16, daarna nam het wat af.

Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon even de HA bellen als ik jou was

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Bij mij deed hij veel pijn in de zwangerschap, hij was ook flink gegroeid.

Bij mij is hij er echter wel met 12 weken zwangerschap eruit gehaald, omdat ze niet wisten of het om de kwaadaardige of goedaardige variant ging.

Die pijn kan dus goed komen door het groeien.

4. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok...Bedankt. ...ff tanden op elkaar zetten dan maar...weet dat teunisbloemolie capsules werken tegen de pijn...maar dat ga ik nog wel ff navragen of ik die nu mag slikken

5. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb er jaren geleden 1 gehad. Was echt een flinke en is in overleg weggehaald omdat de cyste erg groot was en ik hier veel last van had, vooral tijdens mijn menstruatie. Ik was toen nog niet bezig met kinderen, maar ze gaven wel aan dat ik dan tijdens eventuele zwangerschap er ook erge last van zou kunnen krijgen. Ook is hij weggehaald omdat ik dan niet goed zelfonderzoek kon doen en dat er misschien iets kwaadaardige achter kon gaan groeien wat dan niet goed gezien kan worden bij eventuele mammografie of echo's.

Deel Deze Pagina