wanneer bij jullie in bed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamaChantal, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Cosleeping - The Natural Child Project

Hier staat wat uitleg over coslapen.

Ik zat er helemaal naast...coslapen is niet voor driekwart van de wereldbevolking normaal, maar voor 90% van de wereldbevolking.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ach, die zes maanden zijn ook maar gewoon een richtlijn hoor...heeft er o.a. mee te maken dat de piek van wiegendoodrisico voor de zes maanden ligt.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wereldwijd genomen misschien. Maar ik denk hier in Nederland bij lange na geen 90%.
    Zoiets heeft met meerdere factoren te maken. Als iets normaal is in een cultuur doen meer mensen het wat makkelijker omdat de rest het ook doet.
    Hier (klein dorp) doet bijna niemand het...tenminste ik heb er ooit 1 iemand over gehoord en verder nooit meer. Dus dan is dat niet de norm. En ik denk dat dat over heel Nederland ongeveer net zo is.
    En dan kan het wel kloppen, die 90% van de wereldbevolking...Nederland is nog geen 10% ;)

Overigens..hoe weten ze of dat zoveel procent is van alle mensen...mij hebben ze nooit wat gevraagd... Vind dat altijd zo makkelijk gezegd. Uit een steekproef bepalen hun hoeveel mensen iets doen. Wat nou als ze net een groepje eruit pikken waar heel veel mensen iets doen.Hadden ze een regio opgeschoven was de uitslag heel anders geweest.

sorry Dirksmama, ik geloof er niet zo in. Maar als jullie er gelukkig van worden...leef je uit.

4. Alita

Alita Niet meer actief

Waarom maakt het wat uit wat de rest van de wereldbevolking doet dan dirksmama?

haha mams idd ....vindt ik met al die onderzoeken...mij wordt nooit iets gevraagd

5. Bri

Bri Niet meer actief

Iets wat 90% van de wereld doet, maakt wel dat de term 'abnormaal' niet past. Want het is blijkbaar wél de norm, voor de meeste mensen. 't Is maar welke groep je als vergelijking neemt.

Maar dat '(bijna) iedereen' het doet, is voor mij geen reden om het ook te doen.

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Als het hele dorp van de watertoren springt, spring ik er niet achteraan.

Maar Bri, ik vind het wel makkelijk gezegd, 90% van de wereldbevolking. al die miljarden mensen. En dan doen ze een proef op...hoeveel? duizend? tienduizend??? Is gewoon niet realistisch.
    Maargoed, dat is mijn mening...Ik geloof niet dat dat een reeel beeld is van hoe de complete wereldbevolking het doet.

7. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Even over sex.....ja, onze zoon slaapt vaak bij ons dus wij doen het weinig.....in bed! Maar wel op alle andere plekken in huis, is nog goed voor de afwisseling ook hihi.

8. Bri

Bri Niet meer actief

mams, hoe dat is onderzocht, geen idee. Het is niet helemaal onmogelijk om een redelijke schatting van iets te geven, als je je steekproeven op een goede manier neemt. Daarvoor hoef je die vraag niet aan 7 mrd mensen te stellen.

Mij persoonlijk maakt het ook niet uit of het 20, 50 of 90% is die het wel doen. Ik maak m'n eigen keuzes (en jij ook, en volgens mij dirksmama ook).

Ik ben het ook eens met jouw eerdere punt. Al is het 90% van de wereldbevolking, ik vermoed dat het percentage in NL veel lager ligt. En ik zie mezelf toch als een westerling (ook al is het grootste deel van mijn familie in Azië of Afrika geboren en opgegroeid); dus ik vergelijk mijzelf zelden tot nooit met de miljarden mensen die sowieso in totaal andere omstandigheden leven dan ik.

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier slapen ze nooit bij ons in bed. Vanaf de geboorte in hun eigen kamertje in hun eigen bedje.
    Ik ben een giga lichte slaper en doe dan geen oog dicht. De eerste nachten in het ziekenhuis vond ik ook helemaal niks. Kleintje naast me, heb geen oog dicht gedaan. 3e nacht heeft ze heerlijk bij de verpleegsters geslapen.

Bij ons heeft er nog nooit een kind geslapen. Wel bij mij.
    Papa ging dan op het logeerbed, want die deed geen oog dicht.
    Dit is pas 3x voorgekomen, toen had de oudste de 5de ziekte.

De jongste ligt wel eens bij ons als ze rond 6.30 wakker is en we hebben nog geen zin om er uit te gaan. Liggen we wat te dommelen terwijl ze wat aan het klimmen en klieren is. Ogen prikken, neus trekken, haren trekken. nee, da;s geen succes als je wilt slapen.

De oudste nam/neem ik regelmatig bij me in bed. Even lekker samen wakker worden. Ook kruipen we 's middags wel eens samen in bed om even tv te kijken of te tukken.

Maar ik hoef geen kind tussen ons in, het is het bed van papa en mama, klaar. Iedereen slaapt hier in zijn eigen bed, het beste voor onze nachtrust.

10. Triskele

Triskele Niet meer actief

nou waar zit die 90% verstopt dan want ik ken maar weinig mensen eigenlijk ik ken ze alleen van hier op het forum eigenlijk want bij ons in de buurt is het niet gebruikelijk in elk geval al komt het soms wel voor maar dat is meer omdat het slapen niet echt wil lukken en dat de enige manier is om aan slaap te komen (dus niet bewust zeg maar) dus ik moet die 90% nog ontmoeten waar halen ze die domme cijfers toch vandaan? Ik bedoel als het 90% zou moeten zijn zou op zijn minst 9 van de 10 mensen in de klas het moeten doen en NIEMAND hier doet dat dus dat is 0% :p

11. Triskele

als ik naar de referenties van het eenzijdig geschreven stuk kijk is dat allemaal trouwens ZEER verouderd.. maar ook enorm eenzijdig, dat is hetzelfde als op een paranormale site zoeken of het bestaat, ja DAAR wel ja maar de rest van de wereld denkt er wat anders over LOL!!

12. Alita

Alita Niet meer actief

kan het me ook niet echt voorstellen dat zoveel mensen het doen want ik ken er ook geen een? Maar goed iedereen moet het maar lekker zelf weten...toch?

13. Triskele

jaja we kennen dirksmama haha dat is alvast 1 en kan er misschien hier nog wel een paar vinden op het forum maar bij mij "in real life" (dus geen forum) ken ik er eigenlijk geen (ja die hun kids niet slapen dus dan maar uit noodzaak bij papa en mama slapen) en ken ook wel mensen die de eerste paar weekjes de baby op de kamer hebben (kraamweken, elkaar leren kennen met BV geven e.d. dat ook nog wel )

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou...ik ken ook niemand met een "familiebed" hoor. Wel op de zondagochtenden ofzo....maar niet om dat het "zo gezellig is".

15. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihi

16. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    ?????????????????????????????????????????????????????????????

Sorry, maar hier snap ik werkelijk geen hol van... 9 maanden bij je gedragen en de derde nacht bij de verpleging gedumpt (ja zo noem ik het..)

Ik heb de eerste nachten ook niet geslapen, maar dat was omdat ik zo naar ze aan het kijken was en lekker op mijn borst liet slapen na de voeding.
    NO-WAY de derde nacht bij de verpleegsters...

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Er zijn ook zat mensen in Nederland die samenslapen, Nasr hoe weet jij of die mevrouw in de supermarkt dt doet? Ik keen geen mensen die op straat lopen met een petje op 'wij hebben een familiebed'.
    Maar kijk gewoon eens op deze site, dan lees je wat meer over de achtergronden van sommige mensen die samenslapen.
    Rubriek: Samen slapen
    Als je eens op het dragen en voeden forum rondkijkt zul je ontdekken dat het heel wat meer mensen zijn dan je denkt.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat ik grappig vind is dat mensen zeggen dat ze niet kunnen slapen met een kind naast zich. Maar ze kunnen wel slapen met een volwassene. Loop 's nachts eens over een camping en je hoort hoeveel kabaal volwassenen maken: snurken, winden laten, woelen, op grotere schaal en harder dan een kind ooit kan...

19. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Dat vind ik idd ook zulk gelul! Dus als je man snurkt/draait en weet ik wat allemaal meer doet lig je daar ook wakker van?

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Over het algemeen slapen kinderen wat minder 'sociaal' dan volwassenen, denk dat dat vaak het probleem is. Eva maakt bijvoorbeeld geen geluid, maar ligt vaak helemaal languit of overdwars en kruipt constant tegen iemand aan. Ik vind dat niet zo erg, ik slaap toch wel. Maar mijn man niet ;).

Ik denk trouwens ook dat er meer mensen samen met de kinderen slapen dan sommigen hier denken. Je kan het inderdaad niet aan iemand zien.

Deel Deze Pagina