Zwangerschapsstriemen

Discussion in 'Zwangerschap' started by visitor, Nov 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. visitor

visitor Actief lid

Jul 31, 2007
    279
    0
    16
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje is het noodzakelijk om een zalf of olie te gebruiken tegen zwangerschapsstriemen. Helpt het echt?

En zo, ja welke merken raden jullie mij aan.

2. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Meid je kan smeren wat je wilt maar die dingen op je buik/billen/benen krijg je of je krijgt ze niet.

3. shanice81

shanice81 Actief lid

May 15, 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    indd,.de 1 heeft geluk de ander niet,.mijn VK zegt dat het aan het weefsel onder de huid ligt ofzo iets,,.weet niet pcies meer,.,.ik heb bij mijn eerste zwangerschap braaf lopen smeren vanaf het begin tot het einde 2 a 3x per dag maar mocht niet baten want kreeg 2weken voor de bevalling toch die dingen,.,.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb het aan de dermatoloog gevraagd (ik was daar met een andere reden hoor :) ) en hij zegt dat je kan smeren wat je wil, je houdt het niet tegen.

5. henkie24

henkie24 Niet meer actief

heb er gelukkig (nog) maar 1 op mijn buik. kleintje. maar ja ben er nog niet.

6. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Helaas niet...
    bij de eerste heb ik wel lopen smeren en ook niet gekregen. Maar het smeren deed ik eigenlijk omdat ik het fijn vond. Mijn man deed het toen om ook zo contact te maken met zijn kindje in mijn buik.
    Nu heb ik helemaal niet gesmeerd en moet nog rond 2 á 4 weken voor dat ik bevallen moet en ook nog gelukkig geen striem geziem, Hoop ook nu dat ze weg blijven.

7. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
    Yep, geen merk, je moet gewoon geluk hebben.

Een ander ding is dat je een droge huid kan krijgen tijdens de zwangerschap (of juist een vette huid). Dan zijn verzorgingsproducten wel lekker!

Oh trouwens, er zijn ook vrouwen die pas na de bevalling striemen krijgen. Dus wat ik al zei: je moet maar geluk hebben als je ze niet krijgt!

8. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    De een zegt dat het werkt de ader van niet omdat het van binnenuit werkt, je huid.

Als je jong bent, zeg begin 20 dan heb je grote kans en kan je met smeren de schade mogenlijk beperken...ben zelf 30 plussen en geen striem te zien (schijnt ook minder voor te komen nar de 30ste jaar) en toch een flinke pens gehad...ik smeerde met Zwitsal Mama buikbalsem.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

baesty.wil je me buik zien ? :) ik heb van af 20 weken al nou ik heb nu de kaart van europa op mijn buik.het is gewoon eng hahaha.

het is echt een kwestie van geluk je hebt ze op niet.ja en zelf tijdens de bavalling kan door het persen je huid ook maar zo knappen en dan heb je ze alsnog

10. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    dat zei ik toch ben je begin 20 heb je hele grote kans...wel heel naar voor je.

jah idd tijdens de bev. kunnen ze ook komen....maar ik heb nix (zei ze een beetje trots :oops: )

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

sorry ik las het verkeerd.ik dacht dus dat je begin 20 er weinig last van had.

en je mag best trots zijn toch.ik weet gelukkig dat de landkaart weet verdwijnd cq lichter word. en ja ik loop toch ook niet in van die halve truitjes :)

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    O, dan is het misschien maar goed dat ik nu pas zwanger ben! Ik heb in de pubertijd wel behoorlijk wat striemen op billen en dijen gekregen, maar tot nu toe nog niets... Maar kan nog komen natuurlijk :(

Ze zeggen vaak dat je t inderdaad niet kan voorkomen, maar ik heb wel hier en daar gelezen dat het toch door sommige dermato- en gynaecologen wel wordt aangeraden om t eventueel te beperken.

Ik smeer nu met olivia olie 's avonds en 's ochtends met Palmer's cocoa butter anti-striae. Allebei niet extreem duur. Olie schijnt dan nog t beste te zijn, maar dat vind ik overdag onder je kleren echt heel smerig.
    Misschien doet t niets, maar ik heb t iig geprobeerd en baat t niet, dan schaadt t niet!

13. sylvie1988

sylvie1988 Actief lid

Mar 23, 2008
    150
    0
    0
    haarlem
    Ik heb dat ook gehoord dat je meer kans hebben om op striemen dan iets oudere vrouwen.
    Ik heb ze zelf erg op mij boven beenen en borsten nog niks op mij buik.

14. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Heb wel ergens gehoord dat plukmassage iets helpt. Daar mee leer je de huid als het ware wennen aan opgerekt worden.... Wat olie betreft, het is lekker om te smeren hoor, maar het helpt niet. Je krijgt ze of je krijgt ze niet.

15. acnaib

acnaib Bekend lid

May 19, 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Ik heb ze vanaf de 8 weken al, en nu inmiddels ook de hele werledbol erop staan!
    En smeren helpt niks. Volges de vk heb ik gewoon een stugge strakke huid!
    Maar ja, zelf zie ik het niet want het zit aan de onderkant :D

16. michellle81

michellle81 Actief lid

Sep 4, 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    ik denk dat het er wel aan ligt hoe dik je buik wordt hoe groter hoe meer kans en nee dat heb je niet in de hand ...

en smeren kan geen kwaad baat het niet schaad het niet ...

17. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

I ksmeerde me helemaal gek maar met 9 weken kwamen ze al hoor! En nu? Zit ik helemaal vol! en niet alleen met buik maar ook me billen en benen! Leuk vind ik het niet maar ach krijg er iets mooies voor terug!

18. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

en dat geloof ik niet! Zie vrouwen met een heleeee grote buik en die hebben niks!

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Wikipedia:

Only one randomised controlled study has been published which claimed to test whether oils or creams prevent the development of stretchmarks. This study found a daily application of a cream (Trofolastin) containing Centella asiatica extract, vitamin E, and collagen-elastin hydrolysates was associated with fewer stretch marks during pregnancy.[2][3] Another study, though lacking a placebo control, examined a cream (Verum) containing vitamin E, panthenol, hyaluronic acid, elastin and menthol. It was associated with fewer stretch marks during pregnancy versus no treatment.[4]

Though cocoa butter is an effective moisturizer, no research studies have shown its ability to either prevent stretchmarks, or to reduce their appearance once a stretchmark has already formed.

Ik vond dit ook nog:

Wat je verder nog kunt doen om striae te voorkomen

-Je kunt de bloedcirculatie in de huid stimuleren door wisseldouches te nemen (warm/koud), zo kun je het onderhuidse bindweefsel en de huid soepeler en rekbaarder maken.
    -Je kunt de huid ook masseren door kleine beetjes huidplooitjes tussen je vingers beet te pakken en dit omhoog trekken. Nadat je de huid hebt opgerekt, masseer je de huid bijvoorbeeld met een verzorgende crème.
    -Je kunt de gespannen huid ook ondersteunen door bijvoorbeeld, een goede stevige BH, een steungevende buikband, steunkousen en/ of elastische panty's te dragen. Op deze manier wordt de huid ondersteund door het geven van tegendruk.

20. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ach, t is gewoon een combinatie, denk ik. Gevoeligheid en hoe dik je buik is/wordt.
    Als je er al gevoelig voor bent en je krijgt een hele dikke buik dan zal t best nog erger kunnen worden, dan als ie wat minder dik is.

Jeetje Leeuw, met 9 weken al?! Dan ben jij er wel extreem gevoelig voor...

Share This Page