Ik heb 12-9 de eerste echo gehad daar bleek ik maar ongeveer 5 weken te zijn. Vruchtzakje met vruchtje van 2mm. Mijn laatse menstruatie was 16-7 en 14-8 heel licht positief getest. Dus zou 7 à 8 weken moeten zijn. Over 2 weken weer een echo om te kijken of het gegroeid is, heb namelijk in juni een missed abortion gehad dus ben nu toch behoorlijk ongerust. Bij me jongste zoon werd ik ook bijna 3 weken terug gezet maar dat was van 12 naar 9,3 weken dus was al een hartje te zien. Maar terug gerekend had ik toen ik bij hem positief teste ook niet positief zijn geweest. En kan een 2de lege vruchtzakje vergist worden met een hematoom? Snap er even helemaal niks meer van. Krijg termen als een lange innesteling en diapauze te horen.
Hallo, Ja je kan minder ver zijn dan je denkt door bijvoorbeeld een latere eisprong, ook gaat bij niet iedere zwangere de delingen en innesteling even snel. Dus het wil niet zeggen dat deze zwangerschap niet goed is. Vergissen kan natuurlijk altijd. Ik kan je zo niet zeggen of je duidelijk het verschil tussen een hematoom en lege vruchtzak ziet op de echo want ik ben geen echoscopiste. Vraag hierna bij jullie volgende echo. Groetjes Ineke
Dankje voor de reactie. Ik heb gister wat bloedverlies gehad en daarom vandaag weer een echo gehad. En nog steeds is het allemaal een beetje raar. Het vruchtzakje waar vorige week dinsdag een vruchtje van 2 mm in zat is nu leeg. Maar wat ze dus zeiden wat een hematoom was is dus ook een vruchtzakje met nu een vruchtje van 6 mm alleen geen hartslag. Nu is het nog wachten tot dinsdag maar het is/was een tweeling. Nu is het duimen dat er dinsdag een hartje klopt. Nu is mijn andere vraag over het bloedverlies. Het is nu meestal alleen bij het plassen soms wat druppels en bij het afvegen kleur is heel donker rood/bruin. Geen buikpijn alleen last van me heup maar dat is al een behoorlijke tijd, en ik heb een vorm van reuma. Wanneer moet ik me echt zorgen maken bij bloedverlies? De gynecoloog heeft daar weinig over gezegd hij wou me ook geen valse hoop geven. Alvast bedank
hoi tja, lastig. het kan echt 2 kanten opgaan. Of het is.wordt een miskraam dan zal het bloedverlies toenemen en de krampen ook. Of het blijft bij weinig bloedverlies en je zult dinsdag toch een goede echo hebben. Spannende tijd! Mirjam