Baby reageert op yoghurt

Discussie in 'Voeding' gestart door debsel82, 2 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Toen Mees nog heel klein was, huilde hij heel veel en overstrekte dan enorm. Echt een banaantje. Ik geef BV en heb toen twee weken koemelkvrij gegeten om te kijken of dit zou helpen. Dit bracht geen verandering, en de klachten werden niet erger toen ik terug melkproducten ging eten. Voorzichtige conclusie: geen KMA. Na bezoek aan de kinderarts medicijnen gekregen voor verborgen reflux en na een aantal weken een heerlijk relaxed kereltje gekregen! Doorslapen deed hij heeeeeel af en toe een keer, maar op een hand te tellen.

Inmiddels is Mees 10 maanden en krijgt nog steeds BV. Hij eet ontzettend goed en lijkt overal tegen te kunnen. Alleen als ik hem een yoghurt toetje geef, krijgt hij rode vlekjes rond zijn mond. Toch gevoelig voor yoghurt lijkt het, met bijv smeerkaas heeft hij het niet. Na m'n rantsoen om KMA uit te sluiten, ben ik weer gewoon melkproducten gaan eten. Mees heeft geen uitslag, geeft zelden over, poept normaal (altijd keutels, zelden dun), is relaxed. Maar wordt s nachts vaak nog 2x wakker, en is dan na wat BV weer zo in slaap (breekt evengoed op). De afgelopen periode sliep mees af en toe ineens door tot half 4 of half 5 op sommige dagen en ineens dacht ik: dat is op dagen dat ik geen ontbijt van yoghurt met cruesli heb genomen! Ik ben nu aan het kijken of dit echt zo is, afgelopen nacht ging het in elk geval al veel beter, sliep een blok van acht uur ipv de gebruikelijke 4!

Mijn vraag: wie van jullie heeft ervaring met een baby die alleen maar op yoghurt lijkt te reageren en niet op andere producten die melk bevatten? Iemand ook nog een logische verklaring?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat voor andere zuivel gebruik jij naast yoghurt?

3. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Eigenlijk alleen kaas, en in brood zit natuurlijk ook soms melk verwerkt. Op dit moment kijk ik eerst even of het helpt als ik de yoghurt elimineer en drink ik ook geen optimel ofzo.

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Mijn dl kon slecht tegenmelkproducten maar reageerde niet op de melkproducten die ik at. Hetzelfde met ei. Ze kon best pannenkoeken eten, maar geen gekookt of gebakken ei. Ik snap de logica hierachter niet. Maar het is vanzelf weer over gegaan.

5. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Ach, op zich is het niet raar dat hij s nachts wakker wordt, maar ik wil uitsluiten dat hij echt ergens last van heeft..

6. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Dit kan te maken hebben met een tolerantie grens. Niet iedereen heeft evenveel last van een allergie of overgevoeligheid. De ene persoon kan nog geen spoortje van een allergeen verdragen terwijl een ander er pas last van krijgt als deze het in grotere hoeveelheden binnenkrijgt. Dit kan bijvoorbeeld bij het ei van toepassing zijn geweest.

7. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Vooralsnog slaapt meneer nog niet beter door het skippen van m'n heerlijke yoghurtontbijt, maar z'n poep is wel anders. Hij had altijd hardere keutels en nu is het wat smeuïger... Ik kijk het nog een paar dagen aan...

8. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ah ok. Bedankt voor de uitleg :)

Deel Deze Pagina