Hoe beelden terughalen van vroeger?

Discussie in 'De lounge' gestart door Baby09, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ik ben onwijs onzeker. Die onzekerheid zorgt ervoor dat als ik een tegenslag heb ik al snel terugval in een depressie.
    Nu wil mijn psych EMDR therapie gaan doen om de pest ervaringen te verwerken en zo wat zelfverzekerder te worden.
    Alleen heb ik die ervaringen waarschijnlijk heel diep in mezelf afgesloten. Ik weet nog wel de scheldwoorden maar ik heb geen beelden van de situatie.
    Nu weet ik dat dat bij andere ook zo kan zijn dat ze dat heel diep wegstoppen.
    Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik die beelden weer krijg en verder kan met therapie?

2. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Hypnose is dan het eerst wat bij mij opkomt...

Sterkte meissie,

Xxx

3. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Soms is het al genoeg door erover te praten of er goed over na te denken. Daardoor kan het zijn dat er langzamerhand weer wat stukjes boven komen.
    Heeft je psych niet een idee wat je zou kunnen doen om het weer op te halen, want die kent jou al een beetje neem ik aan en kan daar dan makkelijker een passende oplossing bij zoeken. Hypnose zou misschien een optie kunnen zijn, maar ook dat werkt niet bij iedereen.

4. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Zij wil kijken wanneer ik de woorden terug haal van toen of er beelden bij me opkomen. Alleen vind ik mijn afspraken daarvoor eigenlijk te kostbaar. Ik krijg er 8 van mijn zorgverzekering en de rest moet ik zelf betalen alleen gaat dat niet op t moment. Ik hoop dat het gaat lukken en me gaat helpen.

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Probeer het eens wat los te laten, want hoe meer jij wil dat het binnen die 8 afspraken is gelukt, moet minder dat gaat lukken. Kijk gewoon eens hoe ver je komt tijdens deze afspraken. Kijk trouwens ook even naar je zorgverzekering. Ik heb begrepen dat je tot 31 januari nog je verzekering mag ophogen. Met een andere aanvullende verzekering kun je waarschijnlijk meer vergoed krijgen.

6. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Een vriendin van mij heeft deze therapie ook gevolgd terwijl ze er geen beelden bij had.
    Zij heeft een zeer traumatische spoedbevalling onder narcose achter de rug waarbij haar kindje klinisch dood is geboren en gereanimeerd moest worden....gelukkig allemaal goed gekomen maar je kan je voorstellen dat ze daar natuurlijk een trauma van heeft opgelopen.
    Zijzelf heeft het niet bewust meegemaakt maar kreeg ook last van paniek en angstgevoelens met depressies en deze therapie heeft haar toch heel goed geholpen zei ze. :)

Geen idee dus hoe je die beelden zou moeten terughalen maar zij heeft dus wel succes geboekt met EMDR zonder dat ze bewuste plaatjes in haar hoofd had...

Succes meid en sterkte!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is het dan niet verstandig om via je huisarts een verwijzing naar de GGZ in jouw woonplaats te krijgen en dagbehandeling te gaan volgen? Daarbij moet je alsnog een eigen bijdrage betalen, maar dan kun je wel langer en meer en intensiever therapie volgen en je problemen dus ook grondiger aanpakken...
    EMDR kan dan vaak onderdeel van die behandeling zijn.

Deel Deze Pagina