's Avonds moe zijn....

Discussie in 'De lounge' gestart door Elleke, 19 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Het valt mij op dat ik de laatste tijd heel moe ben 's avonds. Als ons meisje in bed ligt is het net of ik ineens helemaal 'in-kak'. Hebben dit er meer 's avonds en is dit normaal? 'k Ben nog maar 24 en dan denk ik: 'klopt dit wel?', maar goed, je loopt overdag natuurlijk ook veel.. Meer herkenning?

2. Koffieleut

Koffieleut Niet meer actief

Ja hoor. Ik ben savonds doodmoe. (Overdag trouwens ook altijd best moe) Ga dan ook best vaak lekker vroeg naar bed, heerlijk!

3. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik ken het gevoel heeeeeeel goed na 7 uur als de prinses op bed ligt krijg je me nog niet met een stok van de bank.

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Erg herkenbaar. Wel zet ik 's avonds altijd het eten klaar voor de volgende dag, en ik ruim alles op. Maar daarna kan ik echt niet meer. Ik ga vaak heerlijk vroeg mijn bedje in. En daar heeft mijn moppie ook het meest aan, anders heb ik er de volgende dag last van!:)

5. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    yep, hier ook. moet wel zeggen dat het nu beter gaat sinds de kleine man de late avondfles niet meer drinkt. misschien kun je eens wat acupunctuur of voetreflex laten doen, wie weet doet het wat voor je.

6. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    @Koffieleut & MoniqueP: Hoe vroeg gaan jullie dan naar bed?

Ik ben 's avonds ook vaak moe, ook al is mijn dochter ouder. Ik vind de combi werk-kind-huishouden soms zwaar.

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Soms ben ik echt zo moe dat ik om 9 uur op bed lig. Ik geef les aan de kleuters en ik vind het heel zwaar lichamelijk en altijd die herrie om me heen gaat me ook steeds zwaarder vallen. En als ik dan lekker op bed lig, even zappen of lezen en dan lekker slapen.

8. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Dank je voor je antwoord.

Respect! Ik zou gillend gek worden van zoveel kleuters. Doe mij maar 'mijn' pubers (ben ook juf). Het probleem is hier dat we ons altijd voornemen om vroeg naar bed te gaan, maar voor we het weten is het al 23.00 uur.

9. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

geen vitamine te kort? winterdipje?

vaak is iets gaan doen beste oplossing tuurlijk kun je je wel eens toegeven aan moeheid maar als jij dat als maar doet word het alleen maar beroerder.

10. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Jahoor!

Heb 2 kids, werk 20 uur per week (2 of 3 nachtdiensten in de gehandicaptenzorg), en ben gesloopt savonds.

Kids komen snachts om de beurten en ik ben meer bezig dan dat ik kan slapen.

Ik ga dan ook na goede tijden naar bed als ik vrij ben. Slaap dan tot zoontje rond 2200 voor zijn avondfles komt, en dan slaap ik tot een uurtje of 2, dan begint het wel bij ons.....speentje eruit, de oudste die droomt, speentje eruit, speentje eruit (hij staat naast mijn bed in zijn ledikantje hoor), dan nu al een paar weken rond 3 a 4 u klaar wakker en vrolijk tot hij merkt dat je niet reageert dan is het huilen...alles al geprobeerd, vannacht gewoon een fles gegeven en hij sliep toen verder, dus dat maar even doen nu, dan komt de oudste weer bij ons in bed, of de jongste ook.....overdag slapen gaat echt niet. De oudste gaat 3 dagdelen naar de psz en 2 maal per week logopedie, en hij slaapt niet meer smiddags...

Ja, ik ben moe savonds, en ik ben 34 jaar ;)

Nou heb ik ook Hashimoto dus vaak al vermoeid zonder de kids die snachts komen ...voordat ik kids had, sliep ik overdag gewoon nog een keer..wel 3 uur. Das echt verleden tijd :)

11. Milujem

Milujem Niet meer actief

Heel herkenbaar.

Zucht, ik zou zo elke avond lekker om 20.00 in mijn bed kunnen liggen!
    Helaas nog vaak teveel dingen te doen...

Maar ik lig er door de weeks echt rond 22.00 uur in, en als ik moet werken soms wel een half uur eerder. In het weekend maak ik het ook niet laat. Ik ben gewoon moe!!

En dat is helemaal niet gek, kleintjes opvoeden, huishouden draaien, werken, lieve vrouw spelen, boodschappen doen, wasjes draaien, wandelen, speeltuin bezoeken, gezellig doen etc etc.... vreet gewoon energie :D

12. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

heb er ook echt veel last van gehad
    heb 3 wilde brassen haha die van half 6 in de ochtend tot half 8 in de avond wakker zijn en als ze vrij zijn ze echt veel energie hebben haha
    ik ga soms om 20 uur al naar bed omdat ik dan echt zo moe ben
    heb nu wel extra vitamines voor extra energie

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja heel herkenbaar helaas. Ik dacht bijna dat het aan mij lag.....

Hier komt het ook door de vaak gebroken nachten en het vroege wakker worden van de kinderen of één van de 2, meestal rond 6 uur. En daarbij toch wel de hele dag met de kindjes bezig en de oudste slaapt ook niet meer s'middags. En daarbij nog 24 uur werken en huishouden. Als ik het zo opnoem eigenlijk niet raar dat ik moe ben haha.

Ik ga meestal rond 22:00 uur slapen

14. Zus

Zus Fanatiek lid

25 jun 2008
    1.081
    0
    0
    Ook hier vaak erg moe. Oudste staat op met energie voor 10 en gaat door totdat ze 's avonds naar bed gaat. Jongste is heel rustig en wil even spelen en een fles.
    Dan nog het huishouden en 3 dagen werken.

's nachts komt oudste soms, maar die slaapt weer na 15 minuten en jongste slaapt nog niet iedere dag door.
    Hier dus ook vaak vroeg naar bed, 21.00. En soms als mijn man thuis is, overdag nog even 2 uurtjes liggen.

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Nee, ik denk geen vitamine tekort. Het is gewoon veel wat er allemaal gedaan moet worden, en wat je inderdaad allemaal op een dag doet. En de dagen dat ik werk ga ik vroeger naar bed dan wanneer ik alleen met mijn meisje ben. Dan red ik het wel om iets later te gaan. Ik heb altijd wel veel slaap nodig gehad:)

Bovendien merk ik dat het in de lente wel iets minder wordt. Dat ik dan later naar bed ga dan die koude, donkere wintermaanden.

16. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier ook hoor. Zoonlief slaapt niet door en het koude weer maakt van mij (en van mijn man) een stelletje ijsberen...;):D

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou, hier geen gebroken nachten, maar wij liggen toch echt vaak wel rond 22.15 in bed.
    Soms zijn we verbaasd als we om 22.45 nog beneden zijn...

Pff....'s ochtens denk ik vaak genoeg: Neeee!!!! Ik ben er niet!

Het is gewoon de drukte van alles....

18. mamavanwilliam

mamavanwilliam Actief lid

15 jun 2012
    304
    0
    0
    NULL
    goeree-overflakkee
    Heel herkenbaar!!!

19. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    en dan slaapt mn dochter tot 8 uur elke ochtend, maar het voelt 5 uur:)

Wat fijn dat het heel erg herkenbaar is!:D Het is dus ook gewoon de hectiek van het leven:)

20. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Herkenbaar. Ik moet er 's nachts ook nog een paar keer uit voor zoonlief. Maar ik lees dat jullie lekker optijd naar bed gaan en dat kan ik niet. Ik wil altijd nog even van de avond genieten. En meestal heb ik een inkakmoment en zit dan heel moe te wezen op de bank om vervolgens langzaam weer fitter te worden. Heel apart haha. Met als gevolg dat ik er altijd weer te laat in lig.

Deel Deze Pagina