Wanneer IUI na Pregnyl 5000eh?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door KrisKras74, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

1 jul 2008
    500
    0
    0
    Leerkracht speciaal voortgezet onderwijs
    Gelderland
    Hoi allemaal,

Ik open even een nieuw topic, kan er nergens echt duidelijkheid over vinden. Ik krijg altijd de opdracht om 's ochtends tussen 7 en 10 uur pregnyl 5000eh te spuiten en dan krijg ik de volgende dag rond 9:30 de IUI. Is dit niet allemaal veel te snel??

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Ik weet niet of t te snel is.
    Ik moest op zaterdag avond om 21:00 mn pregnyl 5000IE spuiten en kreeg op maandag morgen 9:00 mijn IUI (is overigens ruim een maand geleden ondertussen, niet zwanger wel een flinke cyste... die nu gelukkig is weg gehaald)

3. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

1 jul 2008
    500
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Flippo,

Maar dat scheelt wel heel veel vind ik! Bij jou zit er dan wel ineens nog 10 uur extra tussen! Ik hoop dat er iemand is die weet hoe het in elkaar zit, ik wordt er best onzeker van omdat ik de logica van het spuiten en het moment van de IUI niet begrijp ???

4. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

ik weet dat binnen 24 tot 36 uur na de pregnyl je eitje in principe zou moeten springen!

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij ons is het als volgt:
    Als bij bloedprikken of ovulatietest blijkt dat je zelf al begonnen bent met het maken van je LH-piek, dan moet je zo snel mogelijk de Pregnyl zetten en dan is de volgende ochtend de IUI.

Als de bloed/urine-test nog negatief is, dan moet om 22:00 de pregnyl gezet en dan is niet de volgende dag, maar pas de dag daarna, in de ochtend de IUI. (zelfde dus als bij Flippo: 1 dag overslaan).

Na pregnyl duurt het gemiddeld 36 uur voor je ei springt (als je test nog negatief is). Een IVF is ook getimed op die 36 uur.

Hoop dat je hier iets aan hebt...

6. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

1 jul 2008
    500
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Dames, hier heb ik zeker wat aan hoor! Want als het tussen de 24 - 36 ur is, zou het kunnen dat ik daarom zo snel moet komen. Het is de dag van mijn werkelijke ovulatie dus ik kan me voorstellen dat dan de eerste optie voor mij geldt.. snel spuiten en de volgende dag komen..

Ik voel me er nu al iets meer gerust over.. thanx!

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik moest altijd 's avonds rond een uur of 19.30 de Pregnyl spuiten.
    En dan had ik 36-40 u daarna de inseminatie.

8. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

1 jul 2008
    500
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Jippie,

Gebruikte je toen naast die pregnyl nog meer hormonen?

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ja, ik gebruikte eerst Clomid. Toen dat niet meer goed aansloeg, zijn we overgestapt op Menopur-injecties. Ik had follikelmetingen. Als er een follikel zat van 18 mm, werd de Pregnyl gezet en de IUI gepland. Ik had van tevoren geen bloedonderzoek en ik hoefde ook geen ovulatietesten te doen. Ik spoot trouwens wel altijd 10.000 IE Pregnyl.

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik gebruikte puregon en moest s'avonds om 21.00 pregnyl 5000E spuiten en had dan niet de volgende dag maar de dag daarop om 12.00 de IUI. Daar zit dus als ik het goed heb tussen de 36-40 uur tussen om precies te zijn 39 uur.

Even als voorbeeld voor de zekerheid: stel ik zou vanavond 21.00 uur pregnyl moeten zetten zou ik zaterdagmiddag 12.00 uur de IUI hebben gehad. Ik ben 2e IUI zwanger geraakt

11. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

1 jul 2008
    500
    0
    0
    Gelderland
    Oke, maar jullie gebruiken er allemaal andere hormonen naast, ik gebruik alleen de pregnyl 5000eh, zou dat de reden kunnen zijn dat ik zo snel de IUI krijg daarna?

Deel Deze Pagina