Zwangerschapstest knalt niet na pregnyl

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ShallY, 25 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Zondag heb ik de pregnyl gezet en dacht doe even een test om te kijken of de pregnyl goed in mijn lichaam zit. Alleen knalde de test helemaal niet. Ik zag maar een licht streepje. Betekent dit dat de pregnyl niet goed z'n werk doet en niet goed opgenomen is?

Ik ga echt gek worden als ik niet oppas. Ben zo bezig met het zwanger worden. Vorige keer had ik dat helemaal niet maar nu ik weet hoe het is om zwanger te zijn wil ik na de miskraam niks liever dan zo snel mogelijk weer zwanger worden.

En verder zit ik gewoon in een dip.. Ik had deze kerst me heel anders voorgesteld:( als alles goed was blijven gaan was ik gewoon al 15 weken zwanger met kerst.

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Meis maak je geen zorgen!

Het voornaamste van de pregnyl is LH. Die piek heb je nodig. De hcg zit er OOK bij maar niet heel erg veel. Het kan tot 10 dagen na prikken een positieve test geven maar die is meestal niet zo dik/duidelijk als een positieve zwangerschapstest (als je zelf hcg aanmaakt omdat je zwanger bent).

Bovendien fluctueren je hormonwaarden met pregnyl heel erg dus het kan de ene dag donker en de andere dag licht zijn.

Testen of pregnyl goed in je lijf zit en of het er al uit is, wordt door fertiliteitsexperts afgeraden omdat het te onbetrouwbaar/onduidelijk is en het helemaal niks zegt.

Geen zorgen dus :)

3. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Thnx weer gerust gesteld. Ik heb het al een keer eerder meegemaakt en toen knalde die dus wel en daarom ga ik weer vergelijken. Em dat moet ik niet doen,dat weet ik.

Zo maak ik me ook druk of ik mn eisprong al gehad heb. Maar dat zal ook wel want je hoef niks te voelen. Tsja vakantie hebben en nu in de wachtweken zitten is geen goede combi voor me. Ik pieker me suf.

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik snap het helemaal meis.

Misschien nog een geruststelling; ik heb niets gemerkt van de pregnyl zelf, heb niks gevoeld van mijn eisprong, van de innesteling, en had daarna geen enkel kwaaltje en toch zwanger. :)

Fijne kerst!

5. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Fijn dat je me gerust hebt kunnen stellen. Ik kan nu niet meer doen dan weer 2 lange weken wachten. Jij ook fijne kerst!

Deel Deze Pagina