lieve verloskundige!, ik heb 2 vraagjes die luiden, ik ben 26-05-2011 voor het laatst ongesteld geweest, het is vandaag 26-06-2011 en er bestaat een kans dat ik zwanger ben, de ene test zegt negatief(misschien te vroeg getest), maar er zat ook een test tussen van clearblue die wel positief testen(die kon je 4dagen voor je menstruatie doen) het positieve uitslag kwam niet meteen, pas na een paar uur? hoe is dat te verklaren, misschien te weinig overheen geplast? neem aan dat het er niet voor niets tog een streepje is gekomen. en ben nu dus aardig onzeker, omdat ik verschillende uitslagen heb gekregen, wil morgen na de huisarts gaan voor daar een zwangerschaptest en eventueel een bloedtest? kan ik die bloedtest al gewoon doen, of is dat te vroeg? anders wacht ik liever nog even.... hoor het graag
hoi je mag een test alleen binnen de afleestijd interpreteren, dus niet na een paar uur. Als je over een paar dagen nog niet ongesteld bent, doe je gewoon nog een test. Is die negatief, dan ben je echt niet zwanger en zul je op een gegeven moment ongesteld worden. Dat kan nog best een poos duren en dat is niet erg. Is ie wel positief over een paar dagen, dan is de bevruchting iets later geweest dan je gedacht had. Je hoeft de huisarts nu niet te bellen voor een bloedtest, die krijg je hoogstwaarschijnlijk toch niet. Gewoon even afwachten en aanzien. Mirjam