40 weken zwanger en schimmelinfectie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door malka, 26 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Beste verloskundige,

Ik ben 40 weken zwanger en na een kuur voor blaasontsteking heb ik nu een schimmelinfectie. Gelijk hap gebeld en mocht 3 van die eitjes ophalen van daktarin. De arts zei erbij dat ik ze normaal voor het slapen moest innemen, maar omdat ik elk moment kan bevallen mocht ik er gelijk mee beginnen, mits ik daarna een uur tot anderhalf uur plat kon liggen. Dit heb ik gedaan, maar na 1,5 uur moest ik echt plassen en toen zag ik in de wc allemaal witte stukjes, ik denk van dat eitje. Heeft ie nu zijn werk wel gedaan??
    Mijn dochter heeft altijd veel last van spruw gehad. Daarnaast was ze met 3 maanden bijna ondervoed, ben toen overgestapt op de fles. Ik ben niet heel gemotiveerd voor borstvoeding maar wil het wel proberen. Hoe groot is de kans dat dit kleintje nu ook spruw krijgt?? Anders begin ik nl gelijk met de fles. Dit klinkt vast heel slecht, maar de borstvoeding bij mijn dochter heeft me erg onzeker gemaakt... Ik wil dus niet gelijk beginnen met spruw of een grote kans daarop...

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

De eitjes hebben hun werk gedaan! je verlies altijd nog wel iets ervan uit je schede geen zorgen!
    Hoe groot de kans op spruw is durf ik niet te zeggen, je bent er nu meer op de bedacht dus let zelf meer op hygiene!
    Ik ben een echte voorstander voor borstvoeding maar ben ook van mening dat als je er niet vol achter staat het slagingspercentage aanzienlijk keldert. Misschien is het verstandig de knoop vast door te hakken!

Imke

3. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Dank voor je snelle reactie!
    Qua voeding nog maar eens goed met man bespreken. Ben zelf ook een groot voorstander, bij mijn dochter daar zelfs mijn ouderschapsverlof voor opgenomen... Het was een hele stressvolle tijd. Voeding ging alleen met tepelhoedje, en ging gepaard met veel strijd, elke voeding was weer spannend. Toch dronk ze veel en had ik genoeg, maar het leek wel of de voeding niet goed was. Ze viel alleen maar af, en iedereen zei dat ik door moest gaan. Op een gegeven moment werd haar reactievermogen minder en had ze echt van die holle ogen (zie ik nu duidelijk op foto's) had ik toen niet zo door. Toen toch maar de fles. Na een dag een compleet ander kind!
    Mijn man is eigenlijk helemaal niet meer gemotiveerd, die wil vooral genieten. Ik ben bang dat ik zo'n zenuwpees wordt die haar kind 3 keer op een dag weegt.....
    Sorry voor het verhaal, maar ik voel me soms best een slechte moeder dat ik denk aan flesvoeding, maar zie al die stress ook niet meer zitten...

In ieder geval bedankt voor je antwoord!!!

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

weet je wat ik zou doen als ik jou was? Een lactatiekundige bellen en een afspraak maken op heel korte termijn. Dan doe je je verhaal uit de doeken en maak je een plan. Zij kan waardevolle tips geven voor hoe je spruw kan voorkomen en hoe je ondervoeding kan voorkomen. Met een plan ga je met meer zelfvertrouwen en minder stress die kraamtijd in. Bovendien bel je die lactatiekundige sneller als je haar al een gesproken/gezien hebt. Ze komen- als je wilt- bij jou aan huis.
    wordt meestal vergoed door je verzekering. Mocht je na het gesprek besluiten om toch geen borstvoeding te gaan geven, dan is dat een zeer weloverwogen besluit waar je vervolgens ook rust over kunt hebben. Dan ga je ook relaxed je kraamtijd in, maar met een andere keuze, zonder schuldgevoel.
    Succes!

Mirjam

Deel Deze Pagina