Volgend dilemma kookplaat....

Discussie in 'De lounge' gestart door luckey, 14 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ik heb laatst gevraagd voor de apparatuur van IKEA en inmiddels zijn al trotse bezitters van de IKEA oven.
    Gaskookplaat was helaas niet meer leverbaar....

Nu wil mijn man perse een 5 pits met wokbrander.
    Mij maakt het niet zoveel uit. Zoveel wokken we niet eigenlijk.
    Nu zei hij dat je die ook voor gewone pannen kunt gebruiken....

Dus mijn vragen:
    * klopt dit, brand het dan niet te sterk?????
    * hoevaak gebruiken jullie de wokbrander????

2. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb een 5 pits met wokbrander.

Wij gebruiken de wok erg vaak toch zeker wel 3x per week. De pit kan je idd gewoon voor andere pannen (grote) pannen gebruikt worden.

3. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    wij hebben ook een 5-pits met wokbrander en ik moet zeggen dat ik hem ook heel erg vaak gebruik! ik vind het in ieder geval super handig.

4. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Ik zou m ook niet meer kwijt willen! Gebruik hem voor wok, soeppan, grote pan (stamppot etc), vlees braden in een grote koekenpan, poffertjes bakken en vast nog wel meer. Ik vind het ideaal, helemaal als je een plaat hebt waar de wokbrander aan zijkant zit. Dit scheelt echt enorm (vind ik dan ;) ) in ruimte voor je pannen op de andere pitten.

5. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Mijn ouders hebben er een en gebruiken die idd ook gewoon voor andere grote pannen en ideaal om vlees ed op te bakken en voor de grillpan. Wij hebben er geen ruimte voor, maar als ik die gehad zou hebben zou ik er zeker voor kiezen..

6. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik heb er ook één en gebruik hem zeker meerdere keren per week. Niet alleen voor de wok maar ook voor andere pannen/gerechten. Ik zou er wel voor kiezen om de wokbrander aan de zijkant te doen en niet in het midden. Aan de zijkant heb je meer ruimte en kan je nog makkelijk meer pannen op het fornuis kwijt.

7. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik sluit me aan bij de anderen. Ik heb 'm ook, en ik ben erg blij met mijn grote fornuis. Ik heb de wokbrander trouwens aan de linkerzijkant zitten, dus niet in het midden, en dat vind ik persoonlijk erg handig!
    Ik wok bijna nooit, maar de wokbrander wordt hier vrijwel iedere dag gebruikt. Wat ik er handig aan vind, is de 'dubbele pit', binnenin zit een klein pitje, en buiten zit een grote ring. Ik gebruik dat kleine pitje bijvoorbeeld ook op zichzelf, voor stoofschotels bijvoorbeeld.

Verder wordt de wokbrander dus gebruikt voor hapjespan, koekenpan en braadpan. Eigenlijk zet ik alleen kleine pannetjes, en pannen met aardappelen, pasta en rijst op een andere pit (maar dat is dan meestal omdat de wokbrander al bezet is, haha!)

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Wat de anderen ook zeggen.

Wij wokken trouwens eigenlijk nooit, maar gebruiken de wokbrander bijna elke dag.

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij gebruiken 'm ook zo goed als dagelijks! Ik vind het ideaal.

10. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb ook een 5pits.. met de wokbrander naast de 4 andere pitten en niet ertussen zoals je vaak ziet.
    en ik gebruik de pit meestal.. heb nl ook 32 cm pannen en dan is zon grote brander ideaal

11. Jel

Jel Niet meer actief

Ik wok heel veel. En wij hebben ook een 5-pits met wokbrander in het midden. Ik vind het een erg fijn ding en het gaat heel snel met bakken/ koken, omdat het heel veel vuur geeft. Ik gebruik het ook als ik bijvoorbeeld een pan met water opzet voor rijst, het water kookt heel snel.

12. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gebruik deze altijd, veel makkelijker en met alle pannen. Idd wel de wokbrander aan de zijkant, want anders past het niet allemaal. In het midden en daar dan een grotere pan op, kan er niets meer op de andere pitten.

Deel Deze Pagina