Wanneer uit een rietje drinken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ssgerundt, 1 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Hoe oud moet een kind zijn om uit een rietje te kunnen gaan drinken?

2. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Giovanna doet dat sinds ze 8/9 maanden is al.

Groetjes Channie

3. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ja hier ookal vanaf 7 maanden.
    Eerst zo verharde fles van de kruitvat toen met winnie the pooh.

En nu gewoon een glas met rietje

4. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Hier al sinds een maand uit de rietjesbeker van Nuby...gaat echt prima.
    Misschien kan je dat eerst proberen!

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Doen jullie daar alleen sap in of ook melk?

6. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    wij hebeb ook de beker van nuby zit een zacht rietje in en is anti-lek althans dat moet het zijn ;) maar door 3 keer hard gooien op de grond lekt hij toch..

zelf doe ik er alleen sap in en gewone melk de warme melk dus poeder zal maar zeggen doen wij nog in een normale fles.. weet da ze het al afraden maar ze wil het nog niet;)

ik raad in ieder geval de nuby anti lek beker aan met rietje :)

7. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    ik doe er zelf alleen maar sap in of water en het is inderdaad super dat het anti-lek is. Ik raad die beker ook zeker aan.

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Oke, dank je wel voor de antwoorden dames! Morgen maar eens even kijken naar een leuke beker voor vigo :)

9. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    En mogen ze dan met 10 maanden ook al trinkpakjes met b.v. sinasappelsap of appelsap?

10. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    volgens mij wel hoor.. alleen niet teveel rustig laten wennen... alsyia kreeg er eerst diarree van maar nu drinkt ze over de dag zo een beker appelsap leeg.. of zelfs uit drinkpajes met zo'n rietje drinkt ze nu ook uit.. deed ze eerst niet maar door die ideale beker doet ze het nu wel :) en wat ik fijn vind ook met pakjes knijpen ze er in natuurlijk en met die beker gaat dat niet :)
    dus vandaar:)

11. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Kyano doet het ook al rond een maandje of 8 ofzo... en doet nu niet anders hij drinkt alleen nog maar zijn melk uit een fles en de rest zoals sappies enzo doet hij drinken uit bekers met rietjes...

12. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris is 10 maanden, maar snapt er echt helemaal niks van :)

13. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Nee amy is nu 10 maanden maar snapt er ook niks van, zelfs uit een tuitbeker drinken lukt niet?!
    Wat moet ik doen

14. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    oww alysia drinkt ook nog niet uit een tuutbeker en die is zelfs al 1 jaar geworden;) ze snap het niet en word boos als ik een tuut beker geef dus lang leve het rietje:p

15. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ook een tuitbeker snapt Joris nog niet... Ik zou alleen als ik jou was niet met allebei tegenlijk bezig zijn, lijkt me nog moeilijker voor de kleine. Ik bied Joris elke dag de nuby beker aan, in de hoop dat hij het een keer doorheeft! Elk kindje is hier anders in en de een snapt het meteen en de ander heeft er wat meer moeite mee.

16. kristel

kristel Niet meer actief

Mijn dochtertje drinkt ook al enkele maanden uit een rietje. Ze had het snel door toen ze een keer uit het pakje drinken van haar broer mocht drinken. Even knijpen in het pakje en ze begon daarna er spontaan uit te drinken.

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    De meiden drinken sinds een weekje goed uit de rietjesbeker (die van nuby idd, die korte met handvaten).
    Had het een maandje eerder ook geprobeerd maar toen snapten ze het nog niet.

18. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    wij gebruiken hier ook de nuby beker met rietje. Volgens een vriendin zouden kinderen hierdoor uiteindelijk moeilijker uit een gewone beker leren drinken. Door het rietje houden ze hun hoofd naar beneden en snappen ze straks niet dat ze hun hoofd naar achteren moeten doen. Iemand misschien andere ervaringen van overstap nuby beker naar gewone beker?

19. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    dat heb ik ook inderdaad horen zeggen..
    maar wij geven overdag uit een rietje en de ochtend en avond fles doen we nog in een gewone fles.. ben nu zelf ook bezxig met af en toe gewoon slikjes te geven uit een normale beker alleen nog niet zo groot succes maar alles leren ;)

20. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    keira wil ook niet uit een tuitfles, of een speciale fles. maar die sportflesjes water vind ze geweldig(ik iets minder als ze kijkt of het er ook uit komt als je er mee gaat gooien..) uit een rietje lukt niet echt, duurt haar te lang. een beker gaat de helft over haar heen maar lukt al aardig, en heeft nog steeds de gewone fles voor haar melk. vind ze het lekkerst, valt ze rustig mee in slaap.
    het komt allemaal wel. het gaat allemaal al zo snel!

Deel Deze Pagina