welke billendoekjes zijn echt sensitive

Discussie in 'Verzorging' gestart door Margha, 19 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    Onze kleine meid heeft regelmatig kapotte rode billetjes. Andere luiers zijn we nu aan het proberen maar wil andere billendoekjes proberen. We gebruiken nu de sensitive van pampers maar denk dat het misschien toch wel eens aan de doekjes kan liggen en ze dus niet zo sensitive zijn als ze beweren.
    Iemand een aanrader?
     
  2. maja246

    maja246 Fanatiek lid

    7 okt 2009
    1.467
    30
    48
    Sensitive van het kruidvat, bevalt beter en stuk goedkoper
     
  3. Polgara

    Polgara Lid

    13 mei 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vriendin van mij, leidster bij kinderdagverblijf en mama van 3 zweert bij maïzena bij rode billetjes. Gewoon wassen met lauw water met een hydrofiel washandje, droogmaken, en dan een beetje maïzena op de billetjes. Klinkt gek, maar werkt goed. Google er maar eens op.
     
  4. imp

    imp Bekend lid

    16 nov 2012
    712
    22
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook rode billetjes bij pampers sensitive...
    Bij huggies pure hebben we daar geen last meer van. :)
     
  5. Nora1983

    Nora1983 Fanatiek lid

    21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik gebruik zwitsal sensitive doekjes. Gelukkig heeft onze dochter nooit luieruitslag(ze is nu 1 jaar), maar soms wel beetje rode billen. Ik smeer ze dan in met billencreme.
    Heb ook pampers doekjes gebruikt, die zijn zeiknat, moest elke keer de bips nadeppen. Ze had toen ook veel sneller last van rode billen. Goedkoper alternatief voor zwitsal zijn de doekjes van Idyl, huismerk van de drogist(weet alleen niet welke drogisterijen ze verkopen, moet je ff googlen). Deze doekjes zijn ook niet zo nat, en ze ruiken nog lekker ook!
     
  6. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Op het kinderdagverblijf waar ik werkte, zweerden we bij de doekjes van europrofit, te koop bij de Kruidvat en zijn nog een mooi prijsje ook :) Gebruik ze nu ook voor onze kleine man, na een stuk of tien verschillende soorten te hebben geprobeerd ;), en vind ze nog steeds heel prettig!
     
  7. Happygirl86

    Happygirl86 Fanatiek lid

    14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    ik heb tegenwoordig die van de action, erg fijn! met klepje (.98 cent) ligt op tafel voor viezen handen ed. en die zonder klepje (0.78 cent ongeveer) zit in de billendoekjesbak
     
  8. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik denk dat je dochtertje nu kapotte billetjes heeft omdat d'r tandjes doorkomen? Kan dat kloppen? Hier hetzelfde verhaal.

    Het schijt dat er dan meer zuur in haar ontlasting zit.
    Dus je kan het beste bij elke luierwisseling d'r billetjes onder de kraan wassen met een zeepvrije gel en daarna goed droogdeppen en dan goed insmeren met Bepanthen.
    Dat werkt hier heel goed
     
  9. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    Ja klopt tandjes zijn al door gekomen maar nu ze door zijn nog steeds rood. Maïzena ook al geprobeerd en verschillende zalfjes.
     
  10. Madelein84

    Madelein84 Fanatiek lid

    5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier Huggies pure (die gele verpakking), zitten weinig stoffen in. In de pampers sensitive zit volgens mij wel alcohol (of in ieder geval phenoxy-ethanol).
     
  11. gitta

    gitta Fanatiek lid

    22 okt 2013
    2.625
    426
    83
    Geurloze van de Lidl.
     
  12. chocotof

    chocotof Bekend lid

    28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Echt sensitive zijn ze van natusan, ik zweer er al jaren bij. Voor de rode billetjes smeer ik er wat kokosvet op en voila weg is het. Ook nog eens puur natuur. ;):D
     
  13. Twingia

    Twingia Fanatiek lid

    7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Van de etos, en etos billetjes creme.
     
  14. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    Bedankt meiden.
    Ik ga die van lidl als eerste proberen. Ik had ergens gelezen dat deze goed uit de test kwamen in Duitsland.
    Ik moet zeggen dat het nu goed gaat nu ik geen etos luiers meer gebruik.
     
  15. Cheryl86

    Cheryl86 Actief lid

    21 feb 2014
    314
    0
    0
    Die van toujours vond ik zelf totaal niks, erg droog, maar heb ze in Duitsland gekocht en mss dat ze daar een beetje anders zijn. Ik koop altijd de billendoekjes in Duitsland, heb nu die van de DM, van babylove. Die vind ik erg fijn, erg goedkoop ook, en echt sensitive. Maar dan moet je wel net in de buurt van een DM komen. Die van Hipp vond ik ook erg fijn.
     
  16. Annabel274

    Annabel274 Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    de doekjes van lidl!
    ze hebben 2 versies. een blauwe verpakking met blauwe opdruk, of een blauwe verpakking met geel.
    die met geel is zo fijn! ruikt bijna niet, zacht, groot en nat genoeg.. perfect! 80 doekjes voor 1.50 geloof ik.
     
  17. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    Heb van beide een pakje mee genomen. Ben benieuwd.
     
  18. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier zweer ik bij pampers sensitive!
     
  19. nense

    nense Fanatiek lid

    14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Je kan ook nog andere billenzalf proberen.
    Onze oudste bleek niet tegen sudocreme te kunnen.
     
  20. unknowable

    unknowable Niet meer actief

    Dit dus! Geen dure doekjes, maar gewoon de lowbudget dingen zijn de beste!!
     

Deel Deze Pagina