Wanneer boter en yoghurt bij KMA?

Discussion in 'Voeding' started by Carino, May 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Mijn zoon drinkt nutramigen maar heeft nog nooit geprovoceerd. Ik denk wel aan een allergie maar niet in hele ernstige mate.

Wanneer probeer je boter of yoghurt te geven? We zijn nu wel aan het fruit, groente. Straks brood zonder melk. Maar dan? Wanneer is het veilig om wat te proberen?

2. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

Feb 4, 2014
    1,568
    1
    0
    Drenthe
    Wij kregen van de kinderarts het advies om het rond de 9 maanden eens te proberen. Uiteindelijk toch nog een maandje gewacht en het toen geprobeerd met wat yoghurt.
    Wel eerder op de dag overigens, want stel dat er klachten komen dan heb je dat liever niet 's nachts.
    Ons zoontje heeft er totaal niet op gereageerd dus nu krijgt hij iedere dag een toetje en dit gaat prima.
    Wij zijn sindsdien de nutramigen ook aan het afbouwen, komend weekend zal hij volledig over zijn op normale flesvoeding.
    Binnenkort eens gewone melk proberen, dat is dan weer de volgende stap natuurlijk.

Overigens gebruiken wij altijd al halvarine voor op brood, maar daarin zit geen koemelk. Roomboter bijvoorbeeld wel.

3. Novella

Novella Actief lid

Oct 8, 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij mochten met yoghurt/ vla beginnen toen hij een maand of 9 a 10 was. Vaak zijn ze er tegen die tijd over heen gegroeid of reageren ze niet zo heftig meer.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Als je alleen maar een vermoeden hebt zou ik ook een maand of 9-10 doen.

Waarom heb je trouwens die dure voeding dan?

5. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    De KA gaat uit van KMA. Hij heeft ook zeer zeker baat bij deze voeding maar heeft nooit hoeven provoceren. Ik heb een recept tot een jaar. Maar ga zelf tussentijds wel kijken of het zo lang nodig is.

Rond maand 9 ga ik eens yoghurt proberen dan.

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Dan heb je wel een makkelijke arts, zolang een vergoeding! Hier was dat niet aan de orde, uiteindelijk maar langer met BV doorgegaan en zelf wat extras gekocht :( Maar goed, ik ben benieuwd!

Share This Page