Ik denk er over om binnenkort een beetje vlees of vis aan de groentehap toe te voegen. Heeft iemand een idee welke vleessoorten geschikt zijn, welke beter niet? Hoe zit het bijvoorbeeld met het zoutgehalte van hamblokjes? Kun je vlees mee pureren? PS: ik pureer grof, of ik rasp als de groente dat toelaat. Hak ik het vlees dan grof in de hakmolen, of kan hij dat nog niet aan? En hoeveel moet ik eigenlijk geven? Dank jullie wel!
Hier kregen ze pas na hun verjaardag vlees, eerder is niet nodig. Ik heb erg veel gehad aan het boek 'Eten voor de kleintjes', van Stefan Kleintjes. Daar staat heel duidelijk in wat je wanneer kunt geven en hoe.
Ik geef af en toe wel eens kipfilet of tartaar. Met een piepklein beetje olie bakken in een koekepan (tartaar in kleine stukjes rul bakken). Ik doe ongeveer 25 gram in een maaltijd. Maaltijden met vlees, daar zet ik nog wel even de staafmixer in, anders lijkt het me nog zo grof...
ik geef wel eens een half plakje ham, of een klein stukje vis (zalm of witte vis) als wij dat eten. vindt ie heerlijk. en af en toe een potje waar kip in zit. maar de meeste maaltijden zijn nog zonder vlees-vis.
Ik dacht eraan, omdat je het op de potjes in de winkel ook al ziet: er zijn bijna geen potjes vanaf 6 mnd zónder vlees. Maar toen ik voor de vleesschappen stond..., bij nader inzien wil ik toch nog even wachten. Siem groeit prima op zijn groente, fruit en pap, dat laten we even zo. Toch bedankt!
Ik kreeg van het CB het advies om niet meer dan 3 keer per week vlees of vis bij de groenten te doen. Ik heb vandaag voor het eerst wortel aardappel en tartaar gegeven. 1 tartaartje rul bakken in een beetje olie en dat verdeeld over 4 porties groentehap. Milou vond het erg lekker. Ander vlees of vis heb ik nog niet gemaakt. Blijf dit topic dus even volgen voor andere tips.
Als ik vlees geef, dan kook ik het. Ik geef kipfilet, tartaar of gehakt. Eerst kook ik wat water in een pannetje en aan dat kokende water voeg ik een stukje vlees toe, net hoeveel ik nodig heb. Dit laat ik ongeveer een kwartiertje zachtjes gaar koken. In de eerste maanden blenderde ik het gewoon met de groente mee, nu snijd ik het in ienieminie stukjes..Overigens gaf ik van de 6e tot 9e maand maar heel af en toe een stukje vlees, na de 9e maand ongeveer 3 a 4 keer per week..
ik maak het eten bijna altijd zelf, maar als ik een potje geef koop ik weleens een potje met vis, rundvlees of kip (inderdaad weinig te krijgen zonder!). verder geen vlees of vis hier.
Hier ook het advies niet meer dan 3 x per week kip, vis of vlees. Dus ik doe het om de dag, maandag, woensdag en vrijdag. Maar dan wel een potje met iets van kip of rundvlees. Op de woensdag geen vis of vlees maar iets met een half ei en dat maak ik vaak zelf. Heerlijk vind ze het. In het weekend sowieso alleen groente dus. Vis durf ik nog niet zo. Komt later allemaal wel. Beetje schematisch maar dan houd ik zelf een beetje bij wat ze krijgt voor de variatie. M