schoonmaken en ziek kind

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mommy12, 29 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Hoi dames. Ik heb 1 dag huis laten gaan en niet opgeruimd aleen vaat vanwege me zieke zoontje.nu stinkt me huis vreselijk naar zalf . Ik wil graag schoonmaken maar me zoontje is ziek en komt steeds naar mij . Huis even paar dagen laten gaan en na het uitzieken van me zoontje schoonmaken en opruimen of nu schoonmaken. Ik ben 24 uur bij hem dus heletijd ik ben uitgeput en nachten waren ook zwaar.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Weet niet hoe erg hij ziek is, kan hij niet gewoon even tv kijken ofzo? Slaapt hij ook niet?
    Wanneer er hier iemand even niet lekker is doe ik misschien wel iets minder, maar ga echt wel opruimen en schoonmaken.

3. Koon

Koon Niet meer actief

Maak je anders iedere dag je huis schoon dan?
    Zalf vind ik nou niet de meeste vreselijk geur, misschien even luchten gewoon?

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Als ze hier niet lekker zijn leg ik ze op de bank met een dekbed en een filmpje. Zo kan ik toch even snel door het huis.

5. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Waarom maak je niet schoon als hij slaapt?
    Lijkt me niet dat hij 24uur per dag wakker is.
    De grote dingen zoals de badkamer zou ik gewoon even laten voor wat het is.

6. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0

Hij is best wel ziek. Ik dacht eerst beetje verkoudheid maar dat wad het dus niet. Als hij tv kijkt gaat ie uit niets huilen dus vandaar dat ik minder in huis doe. Hij wil aleen mij

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Heb je hem al een zetpil gegeven? Dan gaat hij vast even slapen, je kunt moeilijk constant met hem blijven zitten.

8. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Ik maak iedere dag wel wat schoon. Bijvoorbeeld vandaag badkamer en wc morgen woonkamer. Luchten is een idee maar durf niet open te doen waar me zoontje bij is word die nog zieker

9. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0

Even proberen zijn lievelings tekenfilm opzetten

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Luchten is altijd goed daar gaat hij niet zieker van worden. Zetpil erin even slapen. Jij wat schoonmaken.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Precies.

12. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Ja gister was zijn temperatuur al hoog . 38 . Ik heb hem gister al zetpil gegeven . Hij is uitputtend als hij heletijd rond mij is. Even dalijk proberen dat ie gaat slapen

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Van frisse lucht wordt niemand ziek, dus lekker open die ramen. Als mijn jongste ziek is kan ik ook nooit het huishouden doen, doet mijn man dan gewoon als hij thuiskomt.

14. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Ow oke thanks. Zal proberen. Kijken wat hij doet

15. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Dan mag hij toch vandaag gewoon weer een zetpil. Hoe is zijn koorts nu?

16. topper12

topper12 Niet meer actief

Ik heb altijd begrepen (correct me if i'm wrong) dat het tot 38,5 verhoging is en vanaf 38,5 koorts. Dus 38 is niet heel hoog, misschien erg vervelend voor hem dat wel maar dus niet heel hoog.

Even luchten kan prima, zeker als hij verkouden is. Frisse lucht is dan juist goed, je moet alleen zorgen dat hij niet te warm of te koud is gekleed als je alles open gooit.

Bedenk je dat er ook werkende moeders zijn die echt geen tijd (of zin :D) hebben om iedere dag schoon te maken, dus een keer een paar dagen laten zitten is echt geen ramp. Gewoon samen op de bank met een dekentje en wat drinken binnen handbereik en in de relax-modus. Dat schoonmaken komt later wel.

17. penseel

penseel Niet meer actief

Huishouden komt weer als kind beter is. Samen filmpje kijken deken op de bank. Alleen afwas was eventueel vegen. Voor de rest kind ziek. Dan komt het huishouden wel weer makkelijk eten en beterschap.

18. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn dochter is nu ook ziek, man en ik volgen ook. Tja jammer voor het huishouden maar mijn dochter die de hele tijd huilt gaat toch echt voor.

Doe gewoon waar je je goed bij voelt, desnoods geef je hem een zetpilletje en probeer je of hij even een uurtje wil slapen.

19. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

#19 sunshineS1976, 29 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 okt 2014
    Heb je geen foto van je huishouden? :D
    Kunnen wij beoordelen of het nodig is om dringend aan de poets te gaan of niet :p

Ziek is ziek en het huishouden kan best een keertje wachten vind ik ;) Het zal toch niet meteen een complete chaos en vieze bende zijn?

20. misa

misa Niet meer actief

Zetpil 3x per dag, tv aan, iets te eten en of drinken waar hij zin aan heeft. En dan een beetje doen misschien?
    Of gewoon laten voor wat het is. Gaat niemand dood aan..! ;) Als hij opknapt kun je wel weer wat doen.

Deel Deze Pagina