Wanneer box in de kamer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MycaLynn, 10 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    #21 SAARC, 14 okt 2022
    Laatst bewerkt: 14 okt 2022
    Ik bedoel gewoon dat ik vind dat een baby soms erg onveilig wordt weggelegd omdat de ouders geen box nodig vinden en dat oudere broertjes en zusjes voor gevaarlijke situaties kunnen zorgen. Dus ik vind het onmisbaar. Zelfs al vinden ouders het zelf wel. En dan heb ik het over baby op de bank laten liggen of zonder toezicht in een babynest of op een kleed op de grond terwijl dreumes of peuter ook rondkruipt/loopt zonder dat de ouders daar bij zijn. De box kan er echt voor zorgen dat bepaalde situaties veiliger zijn.

2. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.013
    1.558
    113
    Vrouw
    Ik vind zelf een box in die zin ook niet veilig. Peuter klimt hier gewoon in de box. Als ik de kamer uitga neem ik dus of peuter of baby met me mee als ik alleen thuis ben met ze.
    Je zegt dat je t niet onmisbaar vindt maar ik ga er even vanuit dat je wel onmisbaar bedoeld. Daar ben ik t dus niet mee eens ;)
    Ook als oudere kind niet in de box kan klimmen kan het goedbedoeld ook knuffels oid bij/op gezicht van baby leggen. Ik vind persoonlijk dat je een jong kind nooit alleen moet laten met een baby.

3. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Dat bedoelde ik idd, zwangerschapsbrein helpt niet echt mee.ff kijken of ik het nog kan aanpassen.
    Een peuter die in de box klimt heb ik nooit meegemaakt, ik begrijp wel dat de kijk op een box dan anders is. Ben blij dat m'n jongste 6 is als de baby komt. Dat scheelt al veel.

4. MycaLynn

MycaLynn Lid

1 aug 2022
    41
    34
    18
    Vrouw
    Ik wil sowieso een box om een paar redenen. Ik vind het fijn als hij een vast vertrouwd plekje in de kamer heeft dat voorspelbaar is. Verder vind ik het een fijn idee dat als ik even wil stofzuigen of mijn aandacht niet 100% erbij heb ik hem ergens veilig even kan leggen. Maar de grootste reden voor een box (en geen grondbox) is omdat we een hondje hebben. Deze kan ik als het nodig is in m'n kantoortje leggen, deze grenst aan de woonkamer met traphekje. Ik wil haar natuurlijk niet de hele tijd weghouden en met een box kunnen ze in dezelfde kamer zijn zonder dat de hond bij hem kan.

5. Mamav6

Mamav6 Actief lid

28 mrt 2020
    107
    101
    43
    Vrouw
    Hier staat de box al een week of 2.
    En ben nu ruim 20 weken zwanger.

Hij staat hier al wel met een rede,zodat de katten eraan kunnen wennen,en we ze kunnen leren niet in de box te klimmen.

Box is verder ook gewoon nog leeg.
    Dus puur voor de katten

6. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Planning was hier rond de 34-36e week. Maar omdat er bij de babykamer wat boutjes niet aanwezig waren en dat binnen een x aantal dagen gemeld moest worden de box uit de doos gehaald om te checken.
    Toen uiteindelijk ook maar opgezet haha.

Maar ik had liever nog gewacht tot de 34 a 36 weken dus :rolleyes:

Nu stond hij er met 25 weken gok ik

7. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Rond de 36,5 week zoiets. En was nog te vlot, maar we moesten even checken of alles oké er mee was ( bleek dus niet, miste schroeven, die ik later terug vond —> op een “ handige plek”, althans. Dat vond ik destijds en nu dus schijnbaar niet :o: )

Wat is de meerwaarde dat je hem zo vroeg op wil zetten? Je kan hem even opzetten om te checken ( zo’n ding is echt zo in elkaar ) en dan zou ik hem lekker nog een week of 12 weg zetten :thumup:
    Ik vind hem ook onmisbaar. Maar ben blij als dat rotding straks op Mp kan :roflmao:

8. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Bij de eerste rond de 30 weken, maar toen hadden we katten die we wilden laten wennen aan de box. Bij de tweede rond de 35 weken geloof ik. Ik ging met 36 weken met verlof en wilde alles rond die periode gewoon geregeld hebben voor het geval de baby ons toch zou verrassen.

9. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.065
    4.318
    113
    Zo laat mogelijk, omdat ik hem altijd in de weg vind staan. Maar nu is het ook zo dat ik nooit last heb van nesteldrang oid. Als ik zwanger ben, heb ik altijd een houding van: het komt allemaal wel goed.
    Wat betreft de veiligheid als het een tweede kindje is. De baby lag zeker rustiger in de box, maar de box heeft nooit zijn broer tegengehouden om erbij te klimmen. Die was toen 1,5, maar als hij zin had, zat hij er zo bij.

10. Moto

Moto Bekend lid

5 dec 2019
    592
    537
    93
    De box staat in de kamer, in onderdelen :roflmao: want mijn broertje had hem geleend en vorig weekend teruggebracht. Het is hier een sta in de weg en met 10 minuten staat hij in elkaar. Dus zal mij niets verbazen als mijn man hem past in elkaar zet als de baby's geboren zijn :rolleyes:

11. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Dit:roflmao:

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Hier ronde de 35 weken gedaan. Laken er over ivm de katten.

Deel Deze Pagina