twijfelen jullie nog wel eens aan het geslacht?

Discussion in 'Zwangerschap' started by anael2009, Mar 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anael2009

anael2009 Actief lid

Nov 26, 2008
    478
    0
    0
    hoi allemaal,

heb dus 21 weken echo in het ziekenhuis gehad en de medisch echoscopiste zei meteen "dit is overduidelijk een meisje" heb later nogmaals gevraagd of ze wilde kijken en toen ze nogmaals keek zei ze "100% een meid, geen twijfel over, kan het heel goed zien"..

Mijn vriend was zo heilig van overtuigd dat het een knul zou worden dat ik dat zelf ook dacht (al was mijn eerste gedachte bij echo 1 meisje) dat ik echt even moest wennen aan het geslacht..

Maar nu lees ik allerlei verhalen dat ze het met 20 weken fout hadden en dan ga ik toch weer twijfelen..
    kijk het maakt ons echt geen bal uit, maar heb zulke leuke jurkjes gezien :) en we noemen haar al bij haar naam (hebben ook een jongensnaam hoor!).

Kan de echoscopiste eigenlijk zo wel zeggen dat het overduidelijk een meid wordt? en twijfelen jullie nog wel eens?

Ik ben echt een twijfelaartje hoor, vertrouw totaal niet op mijn twijfels, ken mezelf daar al lang genoeg voor :D

fijn weekend!

x mo

2. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Heeft de echopodiste niet van te voren vermeld dat ze het niet 100% zeker kunnen zeggen.
    Als ze dat niet gezegt heeft, en ze ziet het overduidelijk na 2 keer kijken dan lijkt het me dat het bijna niet fout kan.
    Meestal zeggen ze dat als ze het niet zeker weten.

3. dib

dib Fanatiek lid

Sep 11, 2007
    2,153
    1
    0
    Nederland
    Het was wel heel duidelijk dat het een jongen is bij ons ;) Ze hoefde niet eens uit te leggen waar we naar moesten kijken dus bij ons zeker geen twijfel!

4. anael2009

anael2009 Actief lid

Nov 26, 2008
    478
    0
    0
    nee, volgens haar was er geen enkele twijfel mogelijk.. dat zei ze bij de eerste keer kijken al en bij de tweede keer ook.. lag duidelijk in beeld zei ze.. zat ongeveer 20 min tussen de twee keer die ze gekeken heeft..

haha.. ook wat erg dat ik hier zo mee bezig ben haha..

ik ga gewoon dat jurkje kopen!

5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Ja wij willen het ook graag weten.
    En vooral omdat we het kamertje erop aan willen passen.
    En dat ik natuurlijk wel wat kleertjes wil kopen.
    Als ze het zeker weet natuurlijk, als ze het niet zeker zal weten dan zeggen ze dat er altijd bij lijkt mij.
    Gewoon lekker dat jurkje kopen :D

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

bij ons met de 20 weken echo ook duidelijk een meisje, als het alsnog een jongetje is dan heeft ie een heleboel mooie roze kleertjes :)

7. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    1,535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Op 16 weken, 20 weken EN 28 weken is ons bevestigd dat het een jongetje is en achteraf gezien hadden de VK en ik het dus op 13 weken al goed gezien, al hebben we er toen geen conclusies aan verbonden.. En twijfel hebben wij dus niet, maar wel verwondering! Domweg omdat we ons moeilijk voor kunnen stellen dat we nu, na drie dochters, een zoon krijgen. In winkels kijk ik automatisch naar jurkjes en roze, maar dat kan ik hem niet aandoen! Letterlijk en figuurlijk haha! Dus twijfel; nee.. Verwondering; dagelijks! :-D

8. Brechtje

Brechtje Actief lid

Sep 22, 2008
    493
    0
    0
    Bij mij hebben ze met de 20 weken echo gekeken wat het geslacht was en met 21 was dat nog hetzelfde maar ik bleef maar twijfelen. Vooral een roze kamer en kleertjes kopen vond ik heel eng.
    Met 30 weken weer een echo gehad en ze was nog steeds ze dus ik ga er maar vanuit dat ze gelijk hebben :)

9. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Wij hebben nu twee keer duidelijk kunnen ziet wat het is! Dus hier geen twijfel meer!

10. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Ik vraag me af he, voor die mensen die het willen weten.
    Houden jullie het geheim of vertellen jullie het gewoon tegen de mensen?

11. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Nee dat is nog lekker het geheimpje tussen mij en mijn man :D.. we weten het nog niet 20 april 20 weken echo spannend...

12. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wij weten het ook pas over 2,5 week (zoooo ongeduldig! ;) ). Maar houden het lekker voor onszelf. Hebben tegen iedereen gezegd dat we het niet willen weten. Al denk ik niet dat iedereen daar in getrapt is.

13. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Tja, ik wil niemand bang maken, maar onze echoscopiste was echt overtuigd van het feit dat ze een meisje zag. Wij zagen geen reden om aan haar ´observatie´ te twijfelen. Anderhalve week geleden ben ik bevallen van een jongetje...!
    En hij is super en geweldig en ik kan helemaaaal niet meer zonder hem, maar ik moest de eerste minuut na de bevalling wel even bijkomen van de verrassing! We hadden zelfs geen naam, we dachten echt een meisje! (en mijn gevoel zei ook meisje, dus dat klopte ook niet)
    Dit komt overigens weinig voor hoor, mijn verloskundige had het in 15 jaar niet eerder meegemaakt.
    volgens mij mag ze niet zeggen dat ze het 100 procent zeker weet, maar wel dat ze het ´zo goed als zeker´ denkt te zien. Garantie geven ze niet.
    Als je echt twijfelt, laat dan een pretecho maken zou ik zeggen.

groetjes
    Amber

14. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0

Hier hetzelfde hoor.. had zelfs 5 dagen na de 20 weken echo een bevestigingsecho laten maken. En ook hierop was het een meid!

Nog heb ik wel eens twijfels, of nee eigenlijk geen twijfels maar meer angst dat het alsnog een jongen is.
    Niet dat dat erg zou zijn, maar is zo zielig een jongen in een roze kamer hahaha..

Share This Page