Wanneer box neerzetten (katten)

Discussion in 'Zwangerschap' started by Kylie1986, Mar 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,155
    33
    48
    Kan me helemaal in jouw verhaal vinden mama2012!
    En ach, k ben zelf ook met honden en katten groot gebracht en haren dwarrelen toch overal.. Dat poessie in de box er bij springt vind k op zich nog niet eens zo'n ramp.. Zolang je er maar zelf bij bent :) Mja misschien ben ik wel heel makkelijk hier in... Op de babykamer komen ze overigens niet nee, en wil zeo ok niet in of op de kinderwagen hebben ;)

2. Leonike

Leonike Bekend lid

Nov 21, 2011
    521
    2
    18
    Ik ga de box ook al vroeg neerzetten ivm de katten.
    Erin liggen kan ik niet voorkomen.
    Ik wil een box met lade zodat daar alle spullen in kunnen.
    Boxkleed dubbelgevouwen of over de rand als de baby er niet in ligt.

Maar 1 van onze katten heeft het erg moeilijk met veranderingen in huis. Als met het stofzuigen zijn krabton verschoven wordt is ie al van slag. En als er opeens iets nieuwe in de kamer staat, nou, das wel heel eng. Is ie soms weken door van slag.
    Dan maar vroeg laten wennen.

3. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dat is ook wel een goed idee, dan was het nooit hun plek. Wij waren bang dat ze er dan juist nieuwsgieriger naar waren (en dat het mannetje dan zou piesen, hij wil nog wel eens ergens piesen, bah). Maar dan heb je Thirza er ook meteen de eerste keer demonstratief ingelegd? Hmm, ik ga er over denken. Wij hebben hetzelfde probleem, ondanks dat we ondertussen in een enorm huis zijn gaan wonen. We zullen toch een beetje van Renske's hoekjes moeten herschikken.

4. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

Oct 6, 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    bij mij staat de box er ook al maar onze kat durft er niet in te liggen.
    ze heeft het 1 keer geprobeerd en toen kwam ik met de plantenspuit en toen durfde ze het niet meer. hetzelfde met de wieg ook 1 keer geprobeerd en toen weer de plantenspuit gepakt als ze hem alleen al ziet dan gaat ze er vandoor.
    aluminiumfolie werkte bij haar niet daar gaat ze mee spelen haha!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben wel een vrouwtje, dat scheelt wel heel erg met plassen in huis, (deze is altijd van mijn man geweest, ik heb zelf altijd katers gehad, en die plasten wel overal waar hun geur niet op zat..).
    Wat je zou kunnen doen om wel de geur aan de box te krijgen, (vooral het boxkleed), is een deken nemen waar de geur van de katten al aanzit, en die over de box leggen 's nachts of als je weg bent. Heb je daar de katteharen aan, en geen last van plassen op je boxkleed...

Hier is Thirza idd direct de box in gegaan toen die in elkaar gezet was, en de kat moest er echt niets van hebben. Vond die kleine baby maar niets, dat gepruttel, gehuil en gejengel en dat gezwaai met die armpjes, waar geen peil op te trekken viel...

Toen de box omlaag ging, was het trouwens sowieso geen probleem meer: dan sprong ze er dus echt niet meer in, want dan kwam ze er ook niet meer uit :)

6. unscientifique

unscientifique Actief lid

Dec 6, 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    Box staat hier ook al een paar weken. Eerst op zijn laagste stand en nu zeg maar gewoon. In principe kunnen ze er via de vensterbank in. Maar aangezien de box er heel lang heeft gestaan zonder boxkleed vonden ze het niet interessant. Nu het boxkleed er wel in ligt boeit het ze nog steeds niet. En daar ging het me om, dat ze niet dachten: ooh lekker plekje om te liggen. Vind kattenharen smering in de box.
    Ik geloof ook dat ze de muziekmobiel beetje eng vinden haha

7. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Hier staat de box al een paar weken. Had er alleen een matje in gelegd, verder niks. Ze is er even ingeweest om te snuffelen, verder keek ze er niet naar om, tot dat de wipper kwam.. Die heb ik in de box gezet, en daar was ze dus in gaan slapen... Heb haar eruit gehaald en heb haar nog 1 keer betrapt daarna. Nu klimt ze soms in de box om te klieren :p Ja die kat is een eigenwijs ding hoor :D Ze weet prima dat het niet mag. Misschien dat als het boxkleed erin gaat ik wel ballonnen in de box leg. Even afwachten hoe ze erop reageert.

8. Nanon

Nanon Actief lid

Apr 11, 2011
    327
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn tip is, ballonen en anders zilverfolie!

9. ladyw

ladyw Fanatiek lid

Nov 4, 2011
    1,233
    2
    0
    Bergen op zoom
    van de ballonnen had een collega van mijn man ook gezegd. die hebben ook katten en het werkte echt!

10. miran336

miran336 Fanatiek lid

Die van ons gingen er inderdaad niet eens in toen er allemaal ballonnen in lagen. Werkte hier prima. Toen de beeb er eenmaal was gingen ze er ook niet in. Liepen alleen af en toe over het randje.

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ballonnen en zilverfolie werken hier echt niet, vinden ze prachtig en ik vind overal kleine stukjes folie terug. Tegen de ballonnen gaan ze gewoon aanliggen.

Wij hebben een houten deksel gemaakt voor over de box. Maar ik wil dat deksel bij de volgende baby alleen voor 's nachts gebruiken, het is vrij zwaar.
    Ik vind de tip om het boxkleed op de rand te hangen een hele goede en ik denk dat we die vaak zullen gaan gebruiken. Misschien is dat ellendige deksel dan niet eens meer nodig.

12. Ranniej20

Ranniej20 Actief lid

Dec 27, 2008
    267
    0
    0
    De box staat hier nu ook een paar weken.. Eerst ze er zelf uitgehaald als ze erin gingen maar idd als ik weg ging dan lagen ze er toch in, ongeacht hoeveel spullen erin liggen.. Volgens mij dachten ze we vinden toch wel een plekje haha..

Was het een beetje zat dus heb de box nu helemaal vol liggen met ballonnen en dit werkt zeker! Ze proberen er nu niet eens meer in te gaan..

13. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Wij hebben de box nog staan voor mijn zoontje die er af en toe in gaat, en als hij er niet in zit dan doe ik hem vol met speelgoed zodat de kat niet fijn kan liggen.

14. Odin

Odin Actief lid

Jan 2, 2012
    146
    0
    0
    Noord Nederland
    Ballonnen, ook in de wieg/ledikant...

Wij hebben er 2 die wat hardleers zijn, dus helaas, dan maar zo...

15. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    1,062
    1
    0
    Drenthe
    Hier vandaag ook de box neerzetten.
    Dan kunnen de katten er aan wennen..
    Hoop dat ze er naar luisteren, want zilverfolie en ballonnen vinden ze alleen maar leuk, en ze zijn ook eigenwijs genoeg om er gewoon weer in de gaan liggen als ik weg ben..

16. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    bubbeltjes plastic schijnt nog wel te helpen. Zouden ze een naar gevoel vinden aan de pootjes.

17. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    ik heb 2 katten en ben 36w 3d. de box staat nog niet ivm tijdgebrek.
    maar ik zet hem ook zo laat mogelijk op.
    het mannetje van ons is zeer territoriaal en plast daarom nog wel eens op de meest onhandige plekken: schoenen, kleding, dekens en vloerbedekking.
    ballonnen en folie, plantenspuit vinden mijn beide katten leuk, 1 van de katten( het mannnetje) probeert zelfs bij mij te komen staan tijdens het douchen, ik doe niet paniekerig over de katten en laat ze in de kinderkamer, maar alleen als ik of de vader erbij is anders zit het dicht.

dat kleed over de leuning ophangen vind ik een top idee, ik heb ook een boxtas met speelgoed dus dat kan ik er wisselend inleggen zodat ik ook in speelgoed varieer is nog goed ook voor de kleine.

groetjes wendy

18. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

Mar 5, 2008
    1,492
    0
    0
    Wij hebben 3 poezen... en de box staat er sinds een week of 3...
    ballonnen erin gedaan, zodra er een kat al op de box stond, lieten we expres 1 knappen... hahahaha, beetje gemeen maar 1 van de 3 is erg hardleers, tja, een poesje van nog geen jaar oud !! maar het werkt wel !!!

Share This Page