Even een vraagje: wanneer zetten jullie de box neer? Mijn vriend wilde het nu al doen maar ik vind het nog wat vroeg. Moet nog vier weken tot bevalling. Hoe doen jullie dat?
Bij ons staat hij nog niet maar ik weet dat we hem met de 1ste wel zo rond de 4 weken voor de datum hebben neergezet. Nu zwanger van de 3e ben ik super relaxed met alles zelfs nog niet alle kleertjes zijn gestreken. En de koffer staat al helemaal niet klaar maar bij de 1ste was ik in operste staat van paraatheid Maar 4 weken vind ik zeker niet te vroeg.
Hoi hoi, Bij ons staat ie al vanaf 30 weken ofzo....Ik zou hem in ieder geval vanaf week 37 klaar zetten dan moet je officieel alles in orde hebben...
Nou wij krijgen er eentje van kennissen en die gaan we over 1-2 weken ophalen en ik zet hem meteen in de woonkamer hoor. Duss nog voor de 30 weken zelfs denk ik! Lijkt me leuk al een beetje indelen en het is een hartstikke mooie box die goed bij de kamer past, dus waarom niet!
Zo vroeg al de box zetten? Ik heb hem nog ongeopend staan in de doos. Was van plan om deze een keer te openen als de baby een maandje of 4,5 is, en dan zet ik hem in de woonkamer.
wij hebben afgelopen zondag de kerstboom verruilt voor de box.. Vond het onzin om zo vroeg neer te zetten. als de kleine er is, staat hij trouwens ook zo.. zo ingewikkeld is het in elkaar zetten van een box niet
Wij hebben m meteen neergezet toen ie geleverd was, 2 weken geleden. Maar vnl met het oog op onze katten, dat ze er alvast aan kunnen wennen dat t verboden terrein is!
ik laat m inelkaar zetten zodra ik bevallen ben. maar ik heb ook n kat en wil voorkomen dat ze NU al de box in wil en dan m vies maakt ofzo (als ik bijv, even boven ben of iets) al heb ik wel n afneembare boxkleed gekocht. maar toch strax gaat dr al iets stuk of word dr iets vies.. Als ik bevallen ben dan laat ik t iemand doen en ga niet zover van de te voren al de box neer zetten. Zo belangrijk is dat ding de eerste maanden nog niet vind ik dan kinderkamer staat klaar daarintegen! En de tas voor in t ziekenhuis nu sinds n paar dagen ook...
Je baby heeft in de eerste maanden weinig aan een box hoor. Vaak wordt box rond een maand of 2 interessant. Dus je hoeft hem niet perse voor de bevalling neer te zetten.
ik heb hem met 7 maanden opgezet nadat ik thuiskwam uit het ziekenhuis omdat ik weeën had gehad en veel kans had op een vroeggeboorte dus vandaar dat ik hem al wat eerder opgezet heb toen maar de bedoeling was dat ik hem pas rond week 38 op wou zetten.. maar ja zo'n ding is in principe snel opgezet mocht de baby eerder komen toch? en eerlijk gezegd heeft mijn dochtertje er de eerste 2 maanden helemaal niet ingelegen. nu pas begint het interresant te worden voor haar omdat ze veel speelt en de mobiel geweldig vind eerder lag ze erin te kijken als n boer met kiespijn hahaha
Wij zetten hem ook neer als de kerstboom eruit gaat, waarschijnlijk aankomend weekend of volgende week, met oog op onze katten waarvan er 1 zeeeeer hardleers is. Dus we gaan hem eerst neerzetten met alu folie en ballonnen en waterpistool in de aanslag.. Dus nee ik vind met nog 4 week te gaan heeeeeel normaal. Als ie nog in de doos zit terwijl het een nieuwe is zou ik hem er zeker uithalen, want ook boxen moeten luchten..en kunnen behoorlijk stinken naar nieuw. Ik wil de box zeker hebben staan voor de kleine er is, wil namelijk gewoon de mogenlijkheid hebben om onze beeb op bijv. voedingskussen te slapen te leggen in de box. Ik was een heel wakker kindje (sliep met 3 maand overdag hooguit 2 uur, verder veel om me heen kijken)en onze kleine is in mijn buik net zo druk en wakker als ik was toen, dus denk ook dat we hem redelijk veel gebruiken.
Vorige zwangerschap hebben wij de boxen neergezet toen ik in het ziekenhuis lag en de kleintjes net geboren waren. Dus ik en de kleintjes in het ziekenhuis, en vriend thuis de boxen neergezet. Deze zwangerschap staan beide boxen nog op de laagste stand, straks als het tijd is dat onze kleine in de box moet doen we van 1 van de 2 boxen de bodemplaat omhoog en word dat zijn/haar box!
echt waar? Dan heb je um al bijna niet meer nodig joh! Ze kunnen heerlijk slapen in de box, het is een heerlijke rustige plek. Toen mijn dochter een maand of 7 was, wilde ze er niet meer in, toen wilde ze in de loopstoel. Ik zou dus niet zo lang wachten, da's echt zonde.
Wij hebben de box ook optijd voor de geboorte neergeet, rond de 35-36 weken. Op zich is net voor de 37 weken optijd aangezien je dan 'officieel' mag bevallen. Ik vind het ook ideaal als de box er van begin af aan staat, zo kan je kindje lekker rustig op zijn/haar eigen plekje liggen als jij even met iets anders bezig bent. Ook voor mijn andere 2 kinderen is het leuk dat ze hun brusje kunnen zien liggen in de box. Mijn 2e zoon was trouwens al meteen heel erg alert en keek veel om zich heen in de box naar alle dingen om hem heen.
hahahaa... "officieel op orde hebben" .. wat grappig. Op de eerste plaats hoef je helemaal niets maar is het handig wanneer je voor de 37e week de belangrijke dingen is huis hebt en dat is een bedje om in te slapen en luiers en voeding e.d. Een box is echt bijzaak. Je kunt 'm gewoon opzetten wanneer je kindje geboren is (staat zo in de weg). De meeste boxen zijn erg eenvodig om in elkaar te zetten dus lekker zo laat mogelijk doen behelave behalve natuurlijk als je het erg leuk vindt om dat ding al in je woonkamer te hebben. Bij ons stond ie dus de dag dat mijn zoontje geboren werd.
Ik heb zelf inderdaad ook datbidee van dat dat ding zo staat. Maar vriend vin her leuk volgens mij . Ik zie trouwens bij vriendinnen dat de box ook inbhet begin heel handig is om bijvoobeeld de bak van de bugaboo in te zetten incl baby zodat ie daar rustig ligt en toch op fijne hoogte. Het lijkt me dia wel handig vanaf het begin. Misschien dan toch maar de Kerstboom dit weerkend verruilen voor de box inderdaad
wij hadden hem ook voor geboorte neer gezet. En overdag gebruikt om kleine meid in te laten slapen toen ze net was geboren
Ik heb nog helemaal geen box staan en ik zet hem waarschijnlijk pas ver na de bevalling neer. Baby heeft er nog lang niks aan. In het begin zetten we een wiegje in de kamer en pas als baby wat meer gaat spelen zetten we een box op.