Wanneer box opzetten?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Mama092013, Jul 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Hoi dames,

Misschien is deze vraag als eens (of meerdere keren) geweest, maar ik kon het niet zo gauw vinden.

Wanneer hebben jullie de box neergezet?

Ik krijg vandaag namelijk de babykamer geleverd :D
    En ik sta nu al te stuiteren, omdat ik alles in elkaar wil zetten en wil inrichten..
    Maar nu dacht ik ook aan de box.. Wanneer zet je die neer?

Misschien een weetje, wij hebben ook 2 honden, hun zullen er ook aan moeten wennen.. Is het dan slim om de box al geruime tijd van tevoren neer te zetten, of maakt dat niks uit?

2. Hogelinda

Hogelinda Actief lid

Apr 12, 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als jullie er plek voor hebben, waarom wachten? Het is heerlijk om je zo alvast voor te bereiden. En inderdaad, ook handig voor de honden!

3. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Wij hebben hem nu al staan.

Manlief was zo enthousiast dat hij gelijk alles in elkaar heeft gezet.

met 21 weken is dus alles al zo een beetje klaar:p.

maar ik zou hem lekker al in elkaar zetten als ik jou was. dan kunnen je hondjes er ook aan wennen:).

Veel plezier met het in elkaar zetten:D!

4. rums

rums Niet meer actief

@ Nichelle heb jij nu echt al de box staan :$

Wij hebben hem opgezet bij 37 weken. We hadden er meteen spijt van. Eerste tijd sliep zoontje in de reiswieg beneden dus box helemaal niet nodig gehad. Met 1 a 1,5 maand is het vroeg genoeg.
    Mocht de box weg zijn als de volgende baby zich aandiend dan komt die echt pas 1 a 1,5 maand na de geboorte.

5. rums

rums Niet meer actief

O ik las 15 weken... ahum
    Al vind ik 25 ook erg vroeg maar wij hebben een kleine woonkamer. Ding is echt een sta in de weg en lelijk ook al is het een mooie box

6. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    bij de eerste stond hij met 36 weken. maar vond hem toen al in de weg staan,
    Nu bij de tweede komt hij pas na de geboorte. als ik het nodig vind is hij zo van zolder gehaald. en hij kan eerst wel in de kinderwagen in de woonkamer liggen.
    Dit ook omdat als ik alles zo vroeg klaar zet, het voor dochter nog zo lang duurt voor haar broertje komt.

ik moet er niet aan denken dat ding met 21 weken al in de kamer te hebben, wat een lelijke grote ondingen zijn het toch om naar te kijken.

7. mirriemeis

mirriemeis Actief lid

Oct 17, 2011
    143
    0
    0
    Hier met 38 weken. de kleine meid sliep er in het begin wel eens in.
    was blij dat de box met een jaar weer naar zolder ging.
    ik zou zo lang mogelijk wachten.
    Hier trouwens ook een hond, die heeft niet moeten wennen.
    wel hebben we toen de kleine erwas de maxicosi in de kamer gezet met kind erin en mocht de hond ruiken.
    succes!!!

8. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Vorige keer rond 34 weken, maar dat vond ik toch vroeg.
    Denk deze rond 37 weken doe.

9. Onje

Onje Niet meer actief

Ik word met 38 weken ingeleid mocht ik niet eerder zijn bevallen.
    Box zal dus met 37/38 weken komen te staan.

10. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

Aug 6, 2011
    1,213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als jij de box vast klaar wilt zetten, zou ik zeggen gewoon doen. Bij ons stond ie ook al vrij vroeg maar hij staat bij ons ook niet in de weg. Dat scheelt.

11. lautje84

lautje84 Lid

Jul 24, 2007
    93
    0
    0
    Vorige week pas, Kaj is nu 8 weken oud......

12. Lisa26

Lisa26 Lid

Aug 8, 2011
    66
    1
    0
    Ik wilde wachten tot mijn verlof begon met 36 weken, maar toen kwam de mevrouw van de intake van de kraamzorg (33 weken was ik toen) en die vond het heel raar dat de box nog niet stond :(. Dus wij uiteindelijk een week later de box opgezet.

Wij hebben ook een hond trouwens, maar die heeft er niet aan moeten wennen ofzo. Even snuffelen en toen was het weer prima :).

13. Sas1983

Sas1983 Actief lid

Dec 6, 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben hem met 37 weken neer gezet. Ik denk dat een hond er niet aan hoeft te wennen, met katten zou ik hem wel eerder zetten om ze te leren dat ze niet in de box mogen komen.

14. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Wij hebben hem al staan:D
    Wel een beetje erg vroeg, maar zoals jij kon ik ook niet wachten om hem op te zetten, en ach ja, waarom weer uit elkaar halen en naar boven brengen als hij over een paar weken weer naar beneden moet? Staat eigenlijk ook wel erg leuk.

En ik kan er vast aan wennen dat er nog een kindje bij komt (vind het nog steeds onwerkelijk hihihi:p)
    Oh ja en we zijn al een paar keer bezig geweest om de kat eruit te jagen want die vind zelfs de houten plaat zonder boxkleed wel lekker liggen:D

15. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

Sep 24, 2012
    2,256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Wij hebben de box ook al opstaan. Staat ons niet in de weg en vind het wel leuk :D onze hond moest er wel aan wennen toevallig, die vond het maar raar.

16. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Héééérlijk toch?? Die voorbereidingen op de komt van een kleintje.. hihihi Ik begin nu pas te beseffen dat er echt een kindje bij komt:D:D

17. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Héééérlijk toch?? Die voorbereidingen op de komst van een kleintje.. hihihi Ik begin nu pas te beseffen dat er echt een kindje bij komt:D:D

18. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Als je voldoende ruimte hebt...gewoon doen wanneer je er zin in hebt.
    De meeste boxen staan in vijf minuten.
    Die van ons is neergezet toen uk was geboren. Lag er overdag weleens in te slapen op een opgemaakt wieg/kinderagenmatrasje.
    Reiswieg of wippertje kun je er ook inzetten,wel zo veilig met de honden denk ik...

19. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

Feb 24, 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Met een week of 35. Mijn zoontje heeft er vanaf de geboorte al ingelegen. Als je de ruimte voor hebt zou ik hem lekker neerzetten net voor 37 weken. maar ik kon ook niet wachten. en genoot zo van alles. Onze kleine man is nu bijna 2 en hij zit er soms nog in. Maar binnenkort gaat hij naar zolder.

20. kniks

kniks Actief lid

Jan 6, 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 20 weken... Mijn moeder had hem over genomen van iemand en moesten even kijken of ie compleet was.

We hebben hem maar laten staan. Was het eerste wat we hadden trouwens.

Share This Page