Wanneer box opzetten?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mama092013, 12 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veerle87

Veerle87 Lid

29 jan 2013
    96
    0
    0
    Office Management
    Maastricht
    Als jij dit wilt doen, gewoon opzetten.

Bij mij was het niet de hond die aan de box moest wennen maar mijn vriend :D. Hij kan niet super goed tegen grote veranderingen maar nu 2 weken verder, kan die niet wachten totdat de kleine grummel erin gaat liggen.

2. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Ja, het hoeft natuurlijk nog niet, maar ik vind het zo leuk:D hihi
    Gewoon omdat het dan wat meer tastbaar wordt, dat daar over een tijdje echt een baby'tje zal liggen :)
    En hij zal iig niet in de weg staan, dus dat scheelt ook wel.. Anders zou ik het misschien wel pas later doen..

Maar ik denk dat ik mijn hyper-stuiterende-hormonen niet meer lang kan bedwingen hahaha en dat ik hem dus toch maar dit weekend ga zetten :)

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier stond hij ook met 30 weken, de hond moest er trouwens wel aan wennen want zijn mand kreeg een ander plekje...

Nu laat ik hem zo lang mogelijk buiten huis, staat nu ook iets meer speelgoed van dochterlief en onze woonkamer is niet zo groot...

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Haha ja ik heb een over enthousiaste man die alles gelijk wilt kopen en in elkaar wil zetten (terwijl hij eerst nog geen lamp kon indraaien).

Hij heeft met 16 weken ook de kamer roze geschilderd:p.

Maar de box staat absoluut niet in de weg en past juist wel heel mooi in ons interieur dus vind het wel gezellig staan:).

5. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Wij hebben de box nog in doos staan. Onze woonkamer is niet heel groot, dus wacht zo lang mogelijk. Aan de andere kant zou ik 'm al heel graag neer willen zetten, maar ja voorlopig zitten we nog wel aan dat ding vast, dus geniet nu nog maar even van de ruimte.
    Ik wil 'm denk ik rond 34 weken neer gaan zetten, de katten ook afleren dat ze er niet in mogen. Denk dat mijn hond er niet zo'n last van zal hebben.

Gewoon doen waar je je goed bij voelt en zin in hebt. ;)

6. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Drie weken van te voren.
    Was achtertaf ook goed. Hij stond nog geen 5 dagen en ik beviel al.

7. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Bij de eerste stond hij denk ik met een week of 36. Hij sliep vlak na de geboorte wel eens in de kinderwagenbak die dan weer in de box stond.

Voor de tweede zetten we het wiegje beneden, want we hebben voor op de slaapkamer een co-sleeper gekocht en ik heb voor de oudste samen met m'n moeder zó m'n best gedaan op de wiegbekleding dat we het zonde vinden om dat wiegje niet meer te gebruiken :)
    De box zetten we dus pas later op, anders kunnen we onze kont niet meer keren in de woonkamer!

8. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik zou best langer willen wachten maar met twee katten is het wel goed idee om ze te laten wennen. Wij zetten hem daarom over week of twee neer. Met ballonnen erin, schijnt te helpen omdat katten daar niet van houden. Na een paar weken eruit halen dan benieuwd of ze er idd niet naar omkijken.

9. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Wij hebben hem gisteren opgezet, ik ben nu bijna 37 weken.
    Baby komt met 38,5 week (geplande keizersnee).
    Wij hebben 3 katten dus die kunnen er ook alvast aan wennen. Eentje ligt er nu alweer in.....maakt niet uit was vorige keer ook.
    Zodra de baby er is, doen ze het niet meer (hier althans niet)

10. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier staat ie nog in de doos. We moeten beneden in een andere kamer nog aan de gang om die "bevallings-proof" te maken, dus denk dat we tegen die tijd de box ook maar in elkaar moeten zetten. Zijn we helemaal klaar voor de komst.
    Hier staat al wel maaaanden de kinderwagen al in de gang, kostte minder ruimte dan dat we alles in doos hadden laten zitten, hihi. Wel gek idee, dat onze kleine uk daar straks in ligt.

11. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben de box gelijk in elkaar gezet toen we m opgehaald hadden. Hier hadden we al een plekje gereserveerd, dus echt in de weg staat ie niet. Hij gaat binnenkort nog even uit elkaar om de verhogingsplank nog te schilderen (die is alleen gelakt aan de randjes en je ziet t hout langs het boxkleed heen, vind ik lelijk) en om er wielen onder te zetten.

Maar hij had me inlosse onderdelen veel meer in de weg gestaan. Eerst naar zolder zeulen, dan daar tussen de andere rotzooi staan, terwijl ik juist de zolder wil opruimen... Nee, dan maar gelijk op zn plek. Kan ik er ook gelijk aan wennen, wel zo handig. En we verzamelen al gelijk wat spulletjes in de la eronder, blijft dat ook gelijk bij elkaar.

12. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou 'm lekker neerzetten wanneer jullie dat tijd vinden.
    Wij hadden geen box (en dus ook niet opgezet) maar ons meisje wilde niet voor de fun in de wagen liggen en dus vlug een box gekocht en alsnog opgezet. Nu is madame weer tevreden.

13. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Hier opgezet met een week of 35, een sta in de weg, de eerste week zijn wij bijna niet beneden geweest dus zoon ook niet in de box geweest, daarna wel....

Nu het liefst zo laat mogelijk, gemerkt dat je het makkelijk in de kraamweek kan neerzetten....

Alleen..... We hebben nu een zoontje, dus misschien toch met een week of 38/39 zodat hij er even aan kan wennen (alhoewel, boxen kent hij ook van andere baby's in de buurt, dus hij weet al het is en wat er in moet.... Toch zo laat mogelijk dus :D

14. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Ik moet hem nog bestellen maar wil dat voorlopig nog niet in huis haha. Staat toch alleen maar in de weg :)

15. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Wij hebben de box ook al een poosje in huis. Ben in december uitgerekend en denk dat ik 'm begin november, een week of 6 van te voren, pas neerzet. Hij staat dan wel niet in de weg, maar ik denk dat het ook leuk is om je huis stukje bij beetje meer babyproof te maken en niet alles is één keer. Ben nu bijna twintig weken en al wel met de babykamer bezig, maar dat duurt nog wel ff voor die af is.
    Wij hebben ook een hond, dus we zetten de box ruim van te voren neer, zodat zij eraan kan wennen. Het is en blijft vreemd voor zo'n beestje;)

16. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Bij mijn dochter had ik hem gelijk opgezet toen de spullen geleverd waren, rond 30 weken was dat toen.
    Bij mijn zoon heb ik hem in de kraamweek opgezet

En nu wil ik hem rond 37 weken opzetten, dat is echt vroeg genoeg!

17. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Nu heb ik eigenlijk nog een vraagje...

Moet er in de box ook een matrasje liggen? Ik heb wel een boxkleed, maar geen matrasje.
    Is een boxkleed voldoende, of moet er ook nog een matrasje onder?
    Het boxkleed is wel vrij dik..

Deel Deze Pagina