slaapritme baby 4 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door klungel, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klungel

klungel Actief lid

12 sep 2009
    323
    0
    0
    Hallo Moeders,

Onze zoon is nu 4 weken oud en heb even een vraagje over het slapen

Ik merk dat hij overdag per dag verschillend slaapt, de ene dag slaapt hij nog van voeding tot voeding de andere dag wil hij ook al een beetje "spelen".
    En als ik hem na de fles in bedje leg, vind hij dit prima en slaapt dan na enkele minuten in maar is dan na 1,5 uur wakker en wil hij absoluut niet meer in bed slapen. Als ik hem eruit haal en bij me leg dan slaapt hij zo weer in. Maar terug in bedje vind hij niet zo leuk...
    Ik laat hem max. 20 a 30 min. huilen en ga hem dan halen.
    Hopenlijk is dit een fase want vind dat hij nu wel overdag te weinig slaapt.
    S'nachts slaapt hij meestal tot 6 uur half 7, heel af en toe wordt hij om half 5 wakker maar dan kunnen we het rekken met een speentje.

Ik lees overal verschillende verhalen, de 1 zegt als ze nog zo jong zijn kun je ze niet verwennen en mag/moet je ze uit bed halen als ze huilen en de ander zegt laat maar even huilen daar moet hij maar aan wennen.
    Wat vinden jullie en hebben jullie nog tips

Groetjes Klungel

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou een kindje van 4 weken absoluut niet zo lang laten huilen maar gewoon zogauw hij laat merken het in zn bedje niet meer fijn te hebben lekker bij je te nemen omdat hij het daar duidelijk wel fijn vind en ook af en toe dus nog lekker een dutje doet. Niks lekker toch dan zo een kleine frummel die zo lekker tegen je aan ligt, zich zo veilig en geborgen voelt bij je en lekker gaat slapen. Lekker van genieten zou ik zeggen, zowel voor jullie als papa en mama als voor de kleine. Rekken van een voeding zou ik overigens ook niet doen, honger = honger vinden wij en dat betekent een buikje lekker met warme melk, zelf eet/drink je immers ook wanneer jij er trek in hebt en niet wanneer iemand anders dat voor je bepaald ;).

Succes in ieder geval.

3. mroos

mroos Niet meer actief

Mijn zoontje is 8 maanden en heeft nog geen ritme;)

Daarnaast vind ik 20-30 minuten huilen voor een baby van 1 maand erg lang.. een baby huilt omdat hij iets nodig heeft. Of hij heeft honger, of hij is moe, of hij wilt gewoon lekker met mama knuffelen.
    Ik zou doen wat je gevoel zegt dat je moet doen. Als dat bij elk kikje oppakken is, is dat ook prima!

Je kunt trouwens wel proberen om via de rust en regelmaatmethode van Ria Blom te werken, heb ik ook gedaan en werkt goed, maar een echt ritme kun je niet verwachten van zo'n kleintje..

4. klungel

klungel Actief lid

12 sep 2009
    323
    0
    0
    Bedankt voor jullie reactie!
    Ik moet dus gewoon mijn gevoel achterna gaan en hem lekker bij me pakken als hij huilt, hij is dan ook vaak meteen weer rustig en slaapt dan lekker door op het ritme van mijn hartslag :)

je hoort zoveel maar ben blij dat jullie aangeven dat het juist goed is, ik kon me het al niet voorstellen....

Thx
    Groetjes Klungel

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik sluit me bij de reacties aan. straks herken je het verschil wel tussen huilen en jengelen en een ritme, tja... wij hebben hier inmiddels een aardig ritme, hoewel dat zo weer op z'n kop ligt. Over het algemeen slaapt ze tussen 7 en 7.15 (met nachtvoeding) en overdag slaapt ze 5u verdeeld over 3 slaapjes. Maar vanmiddag was ze er naar een uur ook alweer ipv 2 uur en bij de oppas wilde ze niet slapen waardoor ze 4u wakker is geweest. Naja vanavond lekker een half uur eerder in bed gestopt en nu slaapt ze lekker.
    Het gewoon nemen zoals het komt, honger=eten, moe=slapen, huilen=troosten door mama. Ze leren vanzelf wel dat hun bedje is om te slapen.

6. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Onze dochter sliep op een gegeven moment ook echt erg weinig. Ik heb toen het CB om advies gevraagd en ze hebben me toen zo'n schema gegeven, waarop ik per 5 minuten in moest vullen wat ik met haar deed (slapen, spelen, verschonen, voeden etc.) Ik dus druk aan het invullen geslagen. De conclusie was dat ze wel wat weinig sliep, maar niet oververmoeid was.

Op een gegeven moment is ze steeds meer in haar eigen bedje gaan slapen en ze sliep met een week of 10 door. Nu?? Ze slaapt voorbeeldig, wordt bijna nooit meer wakker (19.00 - 07.00)

Dusss, het komt allemaal heus goed, je ventje is nog zo klein! Lekker bij je nemen als hij huilt. Soms is het even balen dat hij zo snel weer wakker wordt (trouwens 1 1/5 uur is nog best lang hoor) maar goed, het wordt echt beter ;)

Deel Deze Pagina