Wanneer box uit de kamer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roosje35, 28 jun 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    De box was hier een ding wat ik net zo goed niet had hoeven kopen. Met 10 maanden de deur uitgedaan, was vooral handig als opslag. Ik heb dat echt niet overlegd met iemand ofzo hoor. Gewoon weggehaald wanneer mij dat goed dunkt. Ik vind 15 maanden ook echt niet vroeg.

2. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ah wat vervelend meteen zo een preek zeg. Ik zou de box gewoon een keer weghalen en er verder niks over zeggen meer. Het is jullie huis, kind, leven hé. En inderdaad, wij hebben ook een speelkleed, dat is toch precies hetzelfde?! Alleen met meer bewegingsruimte. (wat me wel zo gezond lijkt, mijn zoontje klom met 15 maanden al overal uit, stuk gevaarlijker). En anders leer je je zoontje uit de box klimmen ;) dan moet je hem wel weghalen vanwege veiligheid haha. Weinig discussie meer mogelijk.

3. Waterlelies

Waterlelies Niet meer actief

Ik vond het vooral handig als ik echt even mijn handen vrij moest hebben en ik kon een kruipende/lopende baby of dreumes niet handelen. Denk aan koken, snel iets strijken of snel iets pakken van boven. Zoiets. Misschien hebben jou ouders dat ook wel.
    Maar dan nog is het jouw huis natuurlijk. Als het jou zo in de weg staat zou ik hem weg doen.

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Joh als jij het ding weg wil doen, doe het gewoon weg :)

Je ouders passen met z'n tweeën op, dus er is altijd 1 met de handen vrij want de oudste red zich wel immers. T is niet dat er 10 kinderen onder de 2 rondscharrelen

5. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    Hier met 9 maand weg! Het was toen kerst, en wilde mn ruimte terug ,en een kerstboom in huis..
    Ook wel reacties gehad, maar hè, wij moeten het ermee doen (in het vervelendste geval valt het tegen, dan zet je m toch gewoon weer terug?).
    Wij hebben er geen spijt van gehad! Ondernemend mannetje wat totaal niet blij werd in de box. Als ik eens naar boven ging, zette ik hem dan af en toe in de kinderstoel.

6. Adrianna

Adrianna Actief lid

31 mrt 2019
    116
    36
    28
    Vrouw
    Iets na zijn eerste verjaardag.
    Geen seconde spijt van gehad.

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Vanaf 6 mnd niet meer gebruikt en met 8 mnd de deur uit.

8. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Bij de oudste iets voor zijn verjaardag. Bij de tweeling met 4 maanden denk ik.
    Wat een onding, staat compleet in de weg en de kindjes vonden er nooit iets aan.

Met anderhalf is een box toch niet nodig? Jullie huis, jullie kind.

9. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Bij de oudste weet ik het niet meer.
    Ik denk rond de 18 maanden.
    Bij jongste na een maand of 14 weggedaan maar had véél eerder gekund want we gebruikten m al zeker een half jaar niet meer toen.
    We twijfelden nog heel lang of we m zouden houden, want met de oudste vond ik het soms ook wel handig juist dat hij -terwijl ie al liep- even in de box kon als ik naar de wc moest.
    Omdat jongste nog niet liep (en nogsteeds niet) dus heel lang afgewacht en gewikt en gewogen. Uiteindelijk weggedaan omdat we opbergruimte misten en op de plek van de box een kast kon komen te staan.
    Ja, het is af en toe vervelend dat onze dochter of in paniek gaat krijsen omdat mama de kamer uitloopt of dat ze mee moet naar de wc.. maar dat weegt niet op tegen de ruimte die we ervoor terug hebben gekregen.

10. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Bij m'n oudste heb ik hem rond de eerste verjaardag weg gedaan omdat ze er niet meer in zat. Achteraf vond ik het met 15-18 maanden wel jammer. Toen was ze erg ondernemend en was t wel handig geweest voor tijdens koken enz. Bij de jongens heeft de box tot hun 2de verjaardag gestaan en werd de laatste maanden vooral gebruikt als plek om ze even ‘op te sluiten’ als ze bv steeds de keukenkastjes leeghaalden. De jongste is nu 2jr9mnd en zit nog bijna dagelijks een uurtje in de box. Na het ontbijt gaat ze even in de box spelen terwijl ik even boven de kamers opruim en een wasje ophang. Ze is het gewend en vind het prima.

11. MDK

MDK Bekend lid

6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Hier ook 2 keer rond de 1e verjaardag weggezet... maakte er nog minimaal gebruik van, was hier ook eerder opslagruimte voor speelgoed! Ik heb nogal ondernemende en nieuwsgierige kids, dus wilde ze rond 1 jaar ook niet meer zonder toezicht in de box laten, want zodra ze beetje konden staan, gingen ze over de rand van de box hangen of op speelgoed staan ofzo en dan over de rand :confused:

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    15 maanden vind ik niet erg vroeg hoor..

Hier ging die denk ik weg toen ze bijna 2 werd.
    Had gehoopt dat er toen al een 2e kindje mocht komen zodat ik het niet weg hoefde te halen.
    Nu zal die dus veel sneller het huis gaan verlaten :)

13. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Mijn dochter ging er met een maand of 9 niet meer in, toch laten staan omdat ik weer zwanger was en tussentijds weghalen zo’n gedoe vond.
    Mijn zoon ging ook sinds dat hij 9/10 maanden was niet meer in de box. Toevallig vorig weekend de box opgeruimd, met 14 maanden. Had eerder weg gekund maar dacht steeds “misschien hebben we ‘m nog eens nodig”, vorige week was ik het zat en hebben we ‘m opgeruimd. :p

14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Vwb. je zin 'ze heeft ons tot 2,5jaar in de box gedaan en daardoor hebben we zelfstandig leren spelen': das echt onzin. Dat zit in de aard van het beestje, of niet. Onze beide kindjes kunnen heel goed zelfstandig spelen al van jongs af aan. Daar heeft de box dus echt nul komma nul invloed op gehad.

Vwb. je laatste zin: vreemde ogen dwingen, dus het kan best zijn dat je kindje bij opa/oma wel in de box wil maar bij jou niet.
    Bovendien zoekt een kindje dat zich veilig gehecht voelt júist bij jou als ouder de grenzen op en zal dit minder snel bij anderen doen.

15. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Lekker weg halen! Hier vorige Week weggehaald met 13 maanden!

Als ze echt zo nodig iets willen waar hij in kan zou ik het campingbedje op die dag beneden zetten

16. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Bij de eerste hebben we de box 4 maanden gebruit, van maand 3 tot 7. Toen ging ze rollen en wilde ze echt niet meer in de box. Bij baby 2 ging de box er met 8 maanden uit. We verzamelden alleen maar zooi en hij vond het leuker om op de grond te spelen en rond te kijken, en ik ook. Een kind van 15 maanden in de box kan ik me weinig bij voorstellen eigenlijk, willen ze dat nog wel? Een kind kan toch ook buiten de box rusten en zelf spelen? Daarnaast vind ik het eerlijk gezegd belangrijker dat mijn kind zelf kan ontdekken en vrijuit kan bewegen en spelen

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Hier zit de jongste van bijna 2 er nog dagelijks in. Heerlijk ding om even mijn handen vrij te hebben :thumup: en hij vind het ook wel fijn, een eigen speelplek waar zn zus niet alles van m afpakt ;)
    Hier heeft ie z’n geld wel opgebracht, heb m denk ik bijna 8 jaar in totaal in de kamer staan (tussen de meiden door wel weggeweest)

18. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Met 5 maanden

19. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Tussen de zes en negen maanden. Ze speelden/lagen liever op de grond dan in de box.

20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Hier met twee jaar en een paar maanden. Diende al tijden als opslag en gezien t overlijden van ons zoontje ging die ook niet snel gebruikt meer worden, weg ermee.

Dochter had er niet zo'n probleem mee. Die vond t wel relaxed hing fisherprice activity center in en die was alleen daar. Dus ff alles weer herontdekken.

Zelf spelen is gewoon onzin, daar heb je geen box voor. Ik herken de uitspraak wel hoor. Hoor t geregeld nog van mn schoonmoeder dat mn man zelf in de box wilde als zij ging stofzuigen. Grappige is dat dochter hier juist wil helpen dus die pikt telkens mn stofzuiger en stofdoeken in.

Ten eerste moet je kind dat liggen dat zelf spelen en ten tweede kan dat prima in een hoekje van de kamer op een kleed. Ook in bedje kan dat prima, knuffie mee en niet bij de eerste kik gelijk er staan (uitgezonderd huilen). Hier moet ze alle knuffies ff bij kletsen om de gekste tijden, ze heeft t naar dr zin en de grootste lol in dr bed ik kan daar alleen maar blij van worden. En is ze zowaar heel vroeg wakker dikke kans dat na update van dr knuffies ze weer verder slaapt tot wat gunstigere tijden.

Gewoon niet mee bemoeien en laten gaan als ze zelf spelen. Blokjes dwars over je vloer, want dat glijdt zo mooi. De rode zijn t snelst! Vormenstoof die voor andere doeleinden gebruikt wordt, is allemaal hun spel. Alleen maar luisteren en af en toe stiekem spieken, als ze je nodig hebben hoor je t echt wel.

Deel Deze Pagina