Ik wilde graag weten en advies van jullie. Daan word iedere keer zo verschikkelijk boos als we hem ergens weg halen of Nee zeggen. helemaal door het lind gaat ie dan en huilt dan al snel 5 min de hele buurt bij elkaar. We zijn erg regelmatig en het zijn de standaard dingen voor hem wat niet mag en we zijn daar ook heel duidelijk in naar hem toe. Herkend iemand dit of heeft er iemand tips we weten echt niet meer. vanmorgen begon hij trouwens ineens te bonken tegen de grond. Liefs Fleur1
Jarissa gaat ook huilen als ze iets niet mag. Wij negeren het gewoon. Hoe meer aandacht je eraan besteed, hoe erger het wordt. En afleiden met iets anders wat wel mag. Verder gewoon rustig en consequent volhouden. Veel succes!
Hoi Fleur, Misschien is het niet duidelijk, wanneer je nee zegt, wat dan wel mag. Ik heb geleerd dat je iets positiefs tegenover iets negatiefs moet zetten. Doet hij iets wat niet mag, zeg duidelijk nee en zet hem ergens anders neer en biedt hem iets aan waar hij wel mee mag spelen en beloon hem daarvoor. En in ieder geval niet te veel aandacht geven aan zijn frustraties. Dat bonken ziet er erg uit maar hij doet zichzelf geen pijn want dan stopt hij er echt wel mee. Het kan hooguit een beetje rood zien maar dat is niet erg.
we zijn heel duidelijk in wat wel en niet mag en belonen hem ook als hij iets heel liefs doet. Afleiden helpt vaak niet want als je hem heb afgeleid en aan het spelen is zodra hij de kans krijgt gaat hij precies doen wat niet mag. Ik weet ook niet of het met een fase te maken heeft
Dat hij het weer gaat proberen nadat je hem hebt afgeleid, wil toch niet zeggen dat het niet werkt? Het werkt niet zo lang maar dat herken ik heel erg. Blijven herhalen tot je een ons weegt. Meer zit er niet op.
oooooooooooooooh wat is dit herkenbaar. onze dochter jildou van 20 maanden doet precies hetzelfde, zelfs een tikkeltje erger. als ze haar zin niet krijgt of iets niet mag, begint ze ook te huilen, ales wat weg te gooien valt, gooit ze weg. plat op de grond gaan liggen en proberen te bijten in de grond. bijten in alles. ze uit haar boosheid door het bijten in dingen, zelfs haar eigen arm/vingers. vind het naar om te zien, maar stel ik zal haar oppakken, dan maakt ze haarzelf helemaal slap, dus wat in ons geval het beste werkt is haar gewoon negeren, als ze troost wil komt ze vanzelf bij 1 van ons. jildou weet precies wat ze wel en niet mag, dus daar ligt het hem niet aan, ze komt nu op een leeftijd dat ze alles gaat ontdekken, ze is thuis echt op onderzoek uit. ik hoop voor onszelf dat ze deze fase snel uit is, en dan zien we wel weer verder. groetjes anita
daarom zet ik lars dus in de box als hij stout is, dan kan hij zichzelf niet erg veel pijn doen en na een paar minuten is hij alles weer vergeten en gaat lief spelen. maarja, hij loopt nog niet, dus wie weet wat me nog te wachten staat
pff heb hier ook zo'n driftige dreumes youame gooit ook met van alles laat zich op de grond vallen bonkt met haar hooft tegen de muur grond enz ik negeer haar dan gewoon ze gaat ook bijten in de tafel en idd ook haarzelf moet zeggen nu ik der negeer gaat het al stukken beter en als ze wat doet wat niet mag ga ik op mijn hurken en laat ik youame me in mijn ogen kijken en dan zeg ik dat ze dat niet mag het gaat al stukken beter hier