Hallo dames, Mijn dochtertje is bijna 13 maanden en zit er aan te denken de box weg te halen aangezien ze er absoluut niet in wilt en ze zich er niet in kan vermaken. Daarvoor in de plaats wil ik een speelhoek je voor haar maken waar ze zich hopelijk wel kan vermaken en zich niet zo opgesloten voelt. Ik zit eraan te denken een ikea keukentje neer te zetten oid. Ik ben op zoek naar inspiratie dus tips en foto's spammen van hoe jullie speelhoek er voor de kids uitzien is van harte welkom!
Haha ik en mijn vriend hebben een eigen speelplek (computerhoek). De rest van de woonkamer is zo ongeveer van de kinderen. Wij hebben een tafeltje met stoelen, dus een crea hoek. een hoek met krijtbord. Een rolveldje met baby gyms en een toet toet hoek. Persoonlijk zou ik, als ik 1 hoek zou gebruiken geen vast speelgoed gebruiken. Maar een plekje maken waar je om de paar dagen ander speelgoed zou kunnen leggen.
Dit is allemaal naar boven gegaan, beneden hebben we nu iets anders. Maar zo zag ons speelhoekje eruit
Toen onze oudste een jaar was en de box weg was, heb ik een vakkenkast van Ikea gekocht met 8 vakken. Die stond achter de bank, en dan zat er nog 2 meter tussen tot de muur. Lekker afgeschermd, je zag hem niet zo goed, en hij zat heerlijk rustig te spelen daar. In de kast 4 manden en 4 vakken voor boekjes e.d. Tafeltje en stoeltje hebben we ook gehad, maar hij zat er nooit aan. Ondertussen hebben we drie kinderen en bergen speelgoed. Maar nu hebben we een speelkamer, dat vind ik echt ideaal, de woonkamer is (bijna) altijd netjes. Daar staat alleen een enorme mand met deksel waar speelgoed specifiek voor de jongste in zit zoals duplo. Maar in de praktijk speelt hij eigenlijk altijd in de speelkamer met speelgoed van zijn broer en zus.
Hier alleen een hobbelpaard in de woonkamer en heel veel leesboekjes, verder al het speelgoed in haar kamertje
Hier een speelhoek waarop staat : Keukentje, ballentent, loopauto, poppenbedje/buggy/pop, speeltapijt v/d ikea met 3 dozen erbij met telkens wat speelgoed in (1 doos met boekjes, 1 doos met stapelbekers en stapelblokken, 1 doos met overige speelgoed). Alle speelgoed staat onder. Elke avond ruim ik het op. Om de zoveel weken doe ik waar ze niet meer mee speelt, weg.
Leuk allemaal.. Ik zit te denken aan een keukentje met een bak met speelgoed en een speelkleedje erbij ofzo.
Onze speelkamer. Ruimte zal niet helemaal vergelijkbaar zijn, dit is 35 m2 in het souterrain. Dreumes vermaakt zich er in ieder geval prima.
Wij hebben een Ikea kast, daar staan 2 bakken met speelgoed in. En daarvoor allemaal van die zachte puzzelstukken op de vloer en een speelhuisje. 2 van die activiteitentafels, puzzels en boekjes die hij zelf kan pakken.
Wij hebben een steigerhouten tafel.(laag) met twee stoeltjes eraan van sloophout. Daarnaast is nog plek en daar staat de steigerhouten speelgoedkist met klep en wielen. Staat erg stoer en netjes!!