Dochtertje is 3 weken oud. Weegt 4,8 kg Drinkt 6x120/4 waarvan er van 2 flessen altijd wel 30 cc blijft staan. Hoe lang zou ze "door mogen slapen" Gisteren namelijk 22:30 fles 120/4 op En om 04:30 hadden we de wekker staan en sliep ze nog. Vl haar wel fles gegeven maar die ging niet op, 30 cc bleef staan En wat als ze pas om 06:00 was gekomen? 6 flessen inpassen overdag wordt lastig. __________________
Ik weet eigenlijk niet wat de regels precies zijn, maar ik liet ze op die leeftijd nooit langer dan 6 uur slapen. Al was het eigenlijk nooit nodig om ze wakker te maken
Hier was dat toen (helaas) nog helemaal niet aan de orde. Maar mij is altijd verteld dat ze per kg lichaamsgewicht 2 uur mogen doorslapen. Zou dus in jullie geval zo'n 9-10 uur zijn, mits ze dan wel helder en alert wakker worden. Zelf zou ik geloof ik in jullie situatie de wekker uiterlijk om 6.00-7.00 zetten aangezien ze nog zo jong is. Wat betreft de flessen dan overdag, volgens mij is 5 flessen ook prima, maar je zou ook dan 6 flessen om de 3 uur kunnen geven als ze dat wil. Maar je kan het er niet in proppen en het lijkt mij dat je nachtrust ook heel wat waard is. Vind/ vond het altijd zo sneu om een slapend kindje wakker te maken 's nachts.
Niet wakker maken. Zoals olifantje zegt, als ze alert is als ze wakker is en ze drinkt voor de rest goed zou ik haar lekker laten slapen. Die van mij sliepen ook redelijk vroeg "door" en zoon had behoefte aan minder melk en dronk niet altijd alles leeg en dochter dronk dan weer altijd haar fles leeg... Elk kind is anders.
Ik liet m'n zoontje elke keer zelf komen na de nacht fles. En daar paste ik zijn voeding weer op aan. En als hij vaker later wakker werd dan liet ik 1 voeding vallen en keek ik hoe het dan ging. Wel probeer ik altijd aan de lichaamsgewicht per kgx150 per 24 u te komen.
Ik zou haar wakker maken. Ik vind dat wel heel jong om er zoveel uur tussen te laten. Voor zo een kleine baby is het niet goed als er meer dan 4 uur tussen de voedingen zit (bloedsuikerdip).
Lekker laten slapen hier de eerste nacht in het ziekenhuis lieten ze m'n dochtertje ook gewoon slapen tot ze zich meldde. Als ze goed groeit is er geen probleem