Ik vroeg me eigenlijk af wanneer jullie de box wegdeden? Astrid is bijna 14 mnd en zit nog dagelijks in de box. Als ik even wat moet doen snel, maar wat te lang duurt om haar zonder toezicht te laten rondbanjeren, zet ik haar in de box. Dit vind ze ok, want ze speelt gewoon verder en strubbelt nooit tegen... Soms lees is dat mensen de box met 11 mnd al weg doen, en anderen pas met 2 jr..
Ik heb m ook nog staan en voorlopig echt niet van plan om m weg te doen... Boyd is zo ondernemend dat ik inderdaad ook echt momenten moet creeren waarin ik zelf even iets kan doen. Daarbij vindt Boyd het zelf ook echt wel lekker om er af toe nog in te zitten... Voorlopig zijn wij beide dus nog erg gelukkig met die "mini-gevangenis" hihi
boxwegdoen!!!! BEN je GEK!! Natuurlijk maken we er niet meer zo veel gebruik van, maar zo nu en dan is het super praktisch. Soms vragen ze zelfs of ze ff in de box mogen.....Voorlopig blijft deze dus hier nog even!
Nee ik had het probleem bij de eerste al dat als ik bukte ik bijna niet meer die box uitkwam (mijn rug is best wel verslechterd na die zwangerschap) en nadat het weinig had gescheeld of ik was blijven hangen en dan met zo'n ukkie die je om de zoveel tijd wat te eten moet geven, heb ik er niet veel lander mee gedaan dan een half jaar en bij de tweede gebeurde eigenlijk hetzelfde dus toen de box naar standaard laag moest heb ik hem bijna niet meer gebruikt. Bij de derde verwacht ik ongeveer hetzelfde, dus in hoge stand gaat het wel maar zodra ze kunnen staan en dat deden de mijne nogal snel, gaat de box toch maar weg. Kleed op de grond en daarop maar spelen en ze verder goed in de gaten houden, ik mag niet klagen ondanks hun snelle ontwikkeling denken mijn kindjes eerst heel goe na voordat ze het gaan doen dus de kans op ongelukjes was eigenlijk (vooral achteraf gezien hoor) erg klein ze letten heel goed op ook al met die eerste stapjes of de trap op en neer. Dus hoop dat de derde ook niet te roekeloos wordt hahaha gr. en succes verder...
Lotte vermaakt zich nog prima in de box, zit er lekker te keuvelen en te spelen. Zowel voor haar als voor ons een rustmoment. Voorlopig blijft de box hier nog staan, wanneer uk 2 zich aandient in maart gaat ie natuurlijk wel weer omhoog.
Elske is bijna anderhalf en zit nog dagelijks even in de box. Niet meer zo lang, maar ze vindt het best lekker om zich even terug te trekken op haar eigen plekje, en voor papa en mama is het ook reuzehandig Tot 2 maanden geleden zat ze nog het grootste deel van de dg in de box, had niet zo'n behoefte aan de "grote" kamer. Nu ze eenmaal kan lopen vindt ze de vrijheid ook erg leuk!
Giulian kan nog uuuuuuren zitten kletsen en spelen in de box. Niet alle dagen even leuk, maar als hij tevreden is, komt mij dat goed uit. Ik doe hem elke dag een keer in de box en als ik met iets bezig ben, dan gaat ie gewoon wat meer die dag de box in. Voorlopig houden we m erin, hoor.
Emelyne zat ff na haar 1e verjaardag niet meer in de box. De box was voor haar geen leuke plek meer, te vaak als stoutplek gebruikt, denk ik. Maar...daar komt ook bij kijken dat ze door haar gipsbroek die ze tot ergens in augustus had, niet veel in de box heeft gelegen, omdat de ruimte iets te klein was me dat logge ding om en die beentjes zo errug wijd. Ik denk dus ook dat ze dat ding al heel snel ontgroeid is door omstandigheden. Als jullie kids er lekker in spelen, zou ik de box gewoon laten staan tot ze er echt geen zin meer in hebben. Het is lekker makkelijk en veilig (en dat gevoel hebben wij dus al vrij vroeg moeten missen...).
Bij Kim hebben wij hem weg gehaald toen zij anderhalf was. Kim was een voorbeeldig kind en luisterde goed.......bij Isa blijft hij staan tot ze 18 is.....
Lars zit er iedere ochtend nog een uurtje in en als ik ff snel iets moet doen ook. Hier gaat ie niet weg. Aangezien we voor een 2e bezig zijn laat ik hem lekker staan.
Ik heb de box deze week omhoog gezet voor onze knul.. tot die tijd zat Lisa er ook nog bijna dagelijks even in, als ik eten aan het koken was. Niets is irritanter dan een peuter aan je benen als je met hete pannen aan het slepen bent! Nu zet ik haar in de kinderstoel..kan ze meteen sesamstraat kijken!
Wij hebben de box niet meer gebruikt sinds Damiën 7 maandjes was. We hebben hem nu ook weg gedaan want hij begon uit elkaar te vallen. (ja beetje een oude box haha ) Damiën is nu bijna een jaar en kan lekker zitten en voortbewegen op de grond. Ik heb geen kind aan hem als ik hem op de grond zet met z'n blokken. Ik moet zeggen dat ik er wel wat tegen op zie als hij begint te lopen. Dat betekend dat er op de meeste dingen een kinderslotje moet. Verder vind ik het wel prima zo....hij vermaakt zich goed en is al behoorlijk bezig met kruipen
hahahaha arme Isa...zolang meissie??? zeker ook een juni meisje.. nou hier ook hoor ze zit er nog graag in en als het ff kan laat ik hem voorlopig nog heeeeeel lang staan ..in ieder geval tot na de verhuizing in okober-november-december wanneer het ook mag zijn..ze kan nog steeds rustig spelen erin dus laat ik hem lekker staan ..zo heb ik nog af en toe even mijn handen vrij..
geloof het maar, want ze heeft er een handvol tests tegen aangegooid, voor ze het zelf geloofde, hihihi.