minimonkey, ervaringen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door suze238, 16 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    Ik las hier op de site dat de ervaringen met de lodger shelter niet zo best zijn, ik had daar eigenlijk mijn zinnen op gezet. Ben nu verder aant kijken en ben de minimonkey tegen gekomen.. is hetzelfde idee maar toch anders volgens mij.. en groot pluspunt de helft goedkoper! :$
    Hebben jullie ervaringen met deze draagzak?
    Ik wil een draagzak die ik vanaf dag 1 kan gebruiken om de hond uit te laten, en op de fiets te kunnen om dingen te gaan doen (nee ik zal nioet in week 1 kunnen fietsen besef ik :) ) Ik denk dat deze heel geschikt is?:(

2. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    ik vond het helaas niks.. ik had een kleine baby, maar hij paste niet fijn in de zak. ik heb 'm snel verkocht. ben nu ook op zoek naar een goede draagzak.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

met een draagzak op de fiets is not done-erg gevaarlijk. maar dat was de vraag niet.

de minimonkey vind ik een erg onhandig ding je kleine hangt er raar in en word je kleintje te zwaar kan de klip nog al eens los laten. bij 6 kilo schoot hij constand los

4. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Ik vind het werkelijk een onding. Het leek me ook echt geweldig om de kleine mee te nemen met de hond, maar ik vond het echt niks.
    Ik heb het alleen een paar keer geprobeerd toen Thom nog erg klein was (3-4 kilo) hij zakte helemaal weg en ik kreeg hem er gewoon niet mooi/ goed ingelegd zoals op de plaatjes.

5. Duna

Duna Niet meer actief

Ik heb dr ook 1 en ik vind het niks.

6. Duna

Duna Niet meer actief

Is dat wel goed? Want er zou zelfs nog een dreumes in moeten kunnen. Die klip zou ijzersterk moeten zijn! Gevaarlijk hoor!

7. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

@Blusvrouw, er is hier op ZP wel eens een topic geweest dat de MiniMonkey terug moest wanneer deze problemen zich vormden!

@TS, wat een onding! NOOIT MEER!

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ROTDING. niet kopen hoor!

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    en ik heb hem nog wel kado gehad.

Tegen die tijd ga ik toch voor een draagdoek denk ik

10. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
  11. Yelice

Yelice Niet meer actief

een grote miskoop! heb hem kado gedaan aan een vriendin en zij vindt het ook een onding.
    Dus ook al is hij vrij goedkoop ik vind het een onding!

12. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb zelf een draagdoek, en dan geen rekbare maar een geweven doek. (ik heb er zelfs 5) het Knopen is op zich niet moeilijk. Tygo vind het fantastisch.... hij zit liever bij mama dan in de wagen.

Met een geweven doek doe je langer dan met een doek van draagdoek.nl of tricot slen... dit omdat als je kindje zwaarder wordt een rekbare doek erg kan doorhangen... een geweven doek ik veel draagkrachtiger.

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    ik heb een soortgelijk iets en vind het drama. (ik heb de baby bag) Isa lag er helemaal opgevouwen in, keek heel zielig.
    Ik bewaar hem nog om hem evt als heupdrager te kunnen gebruiken.
    En ik zou écht niet met de buikdrager gaan fietsen. Misschien in een noodgeval... Je zou dan nog beter een baby mee of fietskar kunnen kopen. Haha, lekker advies waar je niet om gevraagd hebt;)

14. Doekie

Doekie Lid

29 jun 2009
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Minimonkey... ik zou het niet doen. Ik heb er 1 aangeschaft toen ik zwanger was van de eerste en niet gebruikt behalve als hangmatje in de box. Wat een onding zeg, ook voor heupdragen vond ik het niet lekker.
    En met een draagzak/doek op de fiets ook niet, dat is hardstikke link (is niet je vraag, maar ik kon het niet niet zeggen...)!
    Ik zou voor een geweven of rekbare draagdoek gaan. Dat knopen heb je echt zo in de gaten en het is ook nog eens veel ergonomischer dan bijvoorbeeld een babybjorn...
    Overigens heb je ook voorgevormde dragers waar een kind veel beter in zit dan een babybjorn, maar ik weet niet zeker of ze daar ook al direct vanaf het begin in kunnen eigenlijk...

15. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou het ook niet doen!

Als je iets soortgelijks als een minimonkey zoekt kan je veel beter voor een Ringsling of Buidelsling gaan.

En idd, niet op de fiets gebruiken!

16. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Ik dacht dat het handig was om de kleine bij je te dragen met bijv de was te doen etc. Zodra je iets naar voren komt gaat je baby van je lichaam af (net als met een tas) Waardoor hij gaat zwiepen. Vond het ook redelijk zwaar. Ik had weinig vertrouwen in die klipsluiting. Na een paar minuten weer afgedaan en terug gegeven.

17. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    oke super bedankt voor de reacties, ik wil toch heel graag een draagdoek/zak waar je kindje zo recht in kan liggen zeg maar, ik heb een beetje zitten kijken naar de buidelsling dat lijkt me ook wel wat hebben jullie tips waar te kopen wat voor soort enz?

18. Doekie

Doekie Lid

29 jun 2009
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Suze, ook in een knoopdoek kan je je kindje liggend leggen zeg maar. Daar kan je echt alle kanten mee op.
    Maar een buidel-/ringsling dus...

Ringsling - Draagdoek een link met wat informatie over bv ringslings, maar ook over andere doeken. En er staan linkjes naar webwinkels. Als je op google ringsling intypt kom je veel tegen.
    Wat lekker draagt is persoonlijk. Sommige doeken zijn sneller soepel dan andere en de een houdt van wat meer stevigheid dan de ander. Ik zou zeggen, kijk eens wat rond op internet en zie je wat moois kan je altijd eens kijken of je gebruikerservaringen kan vinden. Er is hier op het forum ook een draagdoeken topic, misschien dat je daar nog wat informatie kan krijgen...

http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/150218-draagdoek-mamas.html (het topic hier op het forum, wellicht dat je daar ook mensen met ringslings kan vinden en wie weet is er wel iemand in de buurt waar je eens mag komen voelen en proberen... (heb ik gedaan voor ik mn eerste doek kocht, was erg prettig om een beetje een idee te krijgen).

19. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @ts ik raat je zo ie zo af om te gaan fietsen met de kleine.
    maar als je het dan toch wilt zou ik het helemaal niet doen met zo'n draagdoek. dan eerder met zo;n babybojrn geval. want daar kunnen ze echt niet uit valen. en wel uit een draagdoek waarjij het over hebt.

20. Doekie

Doekie Lid

29 jun 2009
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook fietsen met een babybjorn is hardstikke link. Buiten dat een kind daar niet comfortabel in kan "zitten" (ze hangen als het ware op hun kruis, moet je even bedenken hoe je dat zelf zou vinden... maar dat terzijde) is het gewoon bloedlink om te fietsen met je kind in een draagdoek/-zak en zou ik dat sowieso niet doen, daar zijn ze niet voor.
    Je zou maar vallen en op je kind landen of het kind op jou en de fiets bovenop jullie... Ik zou het mezelf nooit vergeven.
    En natuurlijk kan er altijd wat gebeuren en is een fietsstoeltje ook niet zaligmakend, maar die worden wel aan alle kanten gekeurd en bekeken op veiligheid...
    Ik zou om te fietsen met zo'n heel kleintje zo'n stellage voor je MC achterop je fiets of een fietskar met babyschelp gebruiken...
    Maar geen draagdoek of zak. Hoe goed je ook knoopt of hoe goed een kind ook vast zit...

Deel Deze Pagina