wanneer niet meer "opgesloten" in bed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 1981Mama, 30 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hello ladies,

Binnenkort wordt mijn mini-peuter 2! hij slaapt nog steeds in een ledikant waar hij niet zelf uit kan klimmen, of hij heeft iig nog niet verzonnen dat dat tot de mogelijkheden behoort.
    Zo lang hij niet heeft verzonnen dat hij er overheen kan klimmen, denk ik dat ik het zo kan laten.
    Hij is een behoorlijke draaikont in bed!

Maar hoe oud waren jullie kindjes dat ze niet meer "opgesloten" lagen? en ging dit in 1x goed?

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

De oudste 2 1/2 ongeveer, toen ging dr zusje in het ledikant.en dat ging meteen prima. De 2e ligt nu nog in het ledikant maar krijgt nu een peuterbedje omdat ze te weinig ruimte begint te krijgen. Eruit klimmen heeft ze nooit geprobeerd dus ik hoop dat het met een open bed net zoals bij dr zus ook goed gaat ( pittiger karakter)

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Hier was ze drie toen ze overging. Zij sliep in een ledikant van 1.40 dat je kan ombouwen naar juniorbed, daarom ging het zo lang goed. Ik had ook zoiets: zolang ze er niet uit klimt vind ik het wel zo handig, dat ledikant.
    In het begin kwam ze er wel uit, maar dat was na een paar weken afgelopen.
    Enig nadeel is dat ze nu niet meer uitslaapt, om 6.30 is het opstaantijd. Altijd :(.
    Hoe dat mogelijk Is weet ik niet, maar we hebben haar op vakantie nog wel eens in een campingbedje gepropt en toen sliep ze prompt weer langer.

4. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Onze mini (82cm) ligt nu met 3 jaar nog prima in het ledikant ik denk dat we einde vh jaar wel een x over gaan

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Misschien mist ze geborgenheid?

6. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Mijn zoon is 2,5 en ik wil hem zo lang mogelijk in het ledikant laten slapen.
    Hij slaapt er heel goed in en kan er niet zelf uit.
    Dat wil ik zo lang mogelijk zo houden haha.
    Hij zegt altijd heel duidelijk wat hij wil dus hij zal er zelf wel een keer mee komen om een groot bed te willen.

elsie89 vindt dit leuk.
  7. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Onze dochter is met 2,5 overgegaan.. ging in 1x goed ..ook komt ze tot op heden niet uit bed:thumup:

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn dochter ligt nu een maand zonder zijkant in der ledikant!
    Gaat hartstikke goed :)
    Eerste week is ze er "maar" 20x uitgevallen :roflmao:
    Maar ze klom na 2 dagen zelf weer terug in der bed.

Vebe vindt dit leuk.
  9. Lenteliefde

Lenteliefde Actief lid

22 aug 2015
    164
    14
    18
    NULL
    NULL
    Onze dochter was ook 2,5, ging prima. Ze komt wel uit bed soms, maar meestal gaat het goed. Ze slaapt rustiger sinds ze in een eenpersoonsbed slaapt. In een ledikant stootte ze tegen de spijlen waardoor ze wakker werd. Daar heeft ze nu dus geen last meer van!

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Beide kinderen zijn rond hun 3e verjaardag zonder problemen overgegaan naar een gewoon eenpersoonsbed.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier met 13 en 15 maanden; ze klommen er allebei gewoon uit met slaapzak toen. Ik heb twee enorme klimmers ;) Toen dus 1 zijkant van het ledikantje eruit, zodat ze er zelf in en uit konden zonder gevaarlijke klimtoeren met slaapzak.
    Ze zijn er hooguit 1x uitgevallen.

12. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Onze jongste al met 14/15 maanden in een peuterbed. Ze klom toen al een tijdje er constant uit. Volgens mij was ze daar met een maand of 13 mee begonnen.
    Uit ellende maar in een peuterbed, kon ze er tenminste weer zelf in terug ;).
    oudste was volgens mij 18 maanden. Haar zus kwam een maand of 2 erna en we wilde we haar op tijd laten wennen. Wel peuterbed met opstaande rand

13. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

2,5. Eerste nacht klom ie over het traphekje en ging ie spelen beneden! Levensgevaarlijk, Schrok me dood. Daarna slaaptrainer gekocht en onpedagogisch de deurklink omhoog gezet. Sinds die tijd blijft hij in bed tot schaap wakker is en roept ons dan en dan komen we.

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.292
    113
    Het ledikant wat we hadden daar kon je de zijkant er vanaf halen.toen hij net 2 was hebben we dat gedaan. Met zijn 3de verjaardag ging hij over naar een eenpersoonsbed.

Hij komt er nog steeds niet uit! Wanneer je zegt dat hij mag komt komt hij. (Klopt heel hard af:))

15. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Heb vandaag toevallig een nieuw bedje gekocht voor onze dochter. Ze is nu bijna 3 (sept) en ligt nu nog in een ledikant.

16. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ja, dat denk ik ook. Ik weet alleen niet wat ik eraan kan doen. Ze past inmiddels echt niet meer in een ledikant :), en ze heeft al een klamboe voor een knus effect.

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Misschien wat knuffels? Een handdoek in bed leggen opgerold waar ze tegenaan kan met haar
    Voeten?

Ik heb geen idee hoor, ik verzin maar wat haha

18. lijstertje

18 aug 2016
    29
    0
    1
    Zoon is met 2.2 jaar overgegaan naar een peuterbed. Bed heeft aan een kant een laag 'hekje' en aan andere kant voor de helft zo'n 'hekje'. Helpt goed tegen het draaikonten, maar geeft wel de mogelijkheid er zelf in en uit te kunnen. Is hier vanaf begin goed gegaan (duurde zelfs nog een paar dagen voor ie doorhad dat ie er gewoon uit kon :D).

19. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier bij 2 jaar overgegaan naar een peuter bed, wel met een hekje ervoor het eerste jaar zodat hij er niet uit kon vallen, maar wel uit kunt klimmen.
    Had me voorbereid op een kind dat steeds naast bed stond, maar dat viel reuze mee.

20. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.913
    3.935
    113
    De oudste met 2 jr en 3 mnd naar een eenpersoonsbed, ivm de komst van haar broertje twee maanden later. Ging meteen goed!
    Dat broertje is nu 2 jr en 8 mnd en slaapt nog prima in z'n ledikant. Z'n nieuwe bed wordt over anderhalve week geleverd maar ik denk dat we in de zomervakantie (over 3 weken) de overstap gaan maken. Hij is wel erg gehecht aan z'n vaste dingetjes dus weet niet hoe hij het gaat vinden, maar dat gaan we meemaken. Hij maakt nu elke keer zijn slaapzak open en ligt het liefst onder een laken dus misschien is hij er ook wel aan toe. En die 28 knuffels mogen gewoon mee in z'n nieuwe bed ;)

Deel Deze Pagina