Wanneer breng je de werkgever op de hoogte?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Ladie, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Toen de jaarplannen met veel bombarie bekend werden gemaakt heb ik een week nadien verteld dat wij ook 'plannen' hadden om voor een tweede te gaan. Ik wilde niet dat ik bij voorbaat al taken toegewezen kreeg die ik niet zou kunnen voltooien door een zwangerschap.
    Baas reageerde daar attent op. Ze gaf aan dat ze het prettig zou vinden als ik haar tzt bijtijds zou inlichten ivm regelen vervanging etc.

Toen ik na een half jaar daadwerkelijk zwanger bleek heb ik dit ook vrij rap verteld. Om bovenstaande reden, maar ook omdat ik zo beroerd was (nog steeds).
    Ik werd gefeliciteerd. Dezelfde middag moest ik op gesprek komen en bleek de zwangerschap toch een 'probleem'.

Lang verhaal kort... Vroeg verteld, contract niet verlengd en er werd eigenlijk helemaal niet leuk over gedaan.

Maar achter de keuze om het bijtijds te vertellen sta ik nog altijd. Weten we allemaal waar we aan toe zijn...

2. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Ik heb het uiteindelijk zoals in de planning met 7 weken op mijn werk verteld. Wij zagen het hartje toen heel mooi kloppen. Helaas met 10 weken een miskraam. Misschien mede doordat ons werk op de hoogte was, hebben we beide twee weken vrij gekregen om het te verwerken. Erg attent.

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik heb het met 10 weken aan m'n werkgever verteld, vlak voor de zomervakantie. Zie haar namelijk pas weer als ik 19 weken ben. Vond het ook zo stom om na de vakantie met een zwangere buik op het werk te komen zonder wat verteld te hebben.
    Ik werk er na de zomervakantie twee jaar dus moet een contract voor onbepaalde tijd krijgen. Ik ben benieuwd.

4. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Wat slecht zeg... Als ze daarover nou ook eerlijk waren geweest... vind dit eigenlijk een hele gemene streek.. Hoop dat je evengoed lekker van de zwangerschap kunt genieten.

5. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Mijn manager was van het hele traject op de hoogtepunt en hij was super blij voor mij. We hebben zo een Goede relatie dat hij als eerste wist dat het gelukt was en doordat ik te vroeg beviel en een vergadering moest cancellen ook als eerste dat het dday was 😀

6. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Ik moet het mijn leiding gevende wel vertellen.
    Ik werk namelijk 1 dag in de week oo een Dagbestedinggroep en daar verven ze boten met terpetine basis verf...
    Ja erg gezond is dat niet. Dus dat zal ik uit de weg moeten.
    Misschien kunnen ze me nu helemaal op wonen plaatsen voor 4 dagen ofzo

Deel Deze Pagina