wanneer brood en liga oid?

Discussie in 'Voeding' gestart door tanjax11, 2 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

wanneer begonnen jullie met brood, een broodkost of een koekje (liga oid)

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.519
    36.484
    113
    Wij begonnen zo rond de 6/7 maanden met brood. Liga kreeg hij wel eens op de creche, maar daar was ik niet zo blij mee, er zijn gezondere tussendoortjes.

Bij ons dochtertje beginnen we pas met 7 maanden met brood, omdat nu bekend is dat mijn moeder een glutenintolerantie heeft en dan kun je beter tot 7 maanden wachten.

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wij zijn bij de 7 maanden begonnen met een broodkorst, en zo'n anderhalve maand later met een volkoren boterham. Liga krijgt ze nog steeds niet, in plaats daarvan krijgt ze af en toe een volkoren digestive koekje.

4. zwiep

zwiep Actief lid

9 jul 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Wij zijn met 7 maanden begonnen met brood. Liga krijgt hij alleen op het kdv, geef thuis meestal een rijstewafel als tussendoortje.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij zijn met 6 maanden begonnen met pap (bambix) om te wennen aan de vezels. Toen dat een week of 2 goed ging, zijn we brood gaan proberen (wel gewoon gelijk stukjes met de korst) en dat was een groot succes (verschilt erg per kind). Eerst droog brood, al vrij snel met een beetje boter en weer wat later belegd.
    Liga's heb ik hier nauwelijks gehad. Ik vind het ondingen. De enige keren dat ik ze gebruikte was met sinaasappelsap (als tussendoortje). Liga zie ik als koek en ik ben pas tussendoortjes gaan geven toen drie volledige maaltijden goed gingen en de melkvoedingen eraf waren (dat was met ruim 7 maanden al maar toch). Ik geef hier bij voorkeur fruit, rijstwafel of soepstengel tussendoor.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wij zijn iets voorbij 7 maanden begonnen met brood. Eerst korst om vast te houden, later repen. Geroosterd vonden ze heel lekker.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Broodkorst zijn wij mee begonnen toen ze rond de 9 maanden waren.

Brood zijn wij mee begonnen toen ze rond de 10 maanden waren. En wat Dirksmama ook al aangeeft, geroosterd vonden & vinden ze hier super :D!

Koekje zijn we mee begonnen toen ze rond de 11/12 maanden waren.

Dit gaat over de oudste twee ;). De jongste gaan we binnen kort met een broodkorst beginnen, alleen nog even kijken wanneer we dit doen. Kom zo een beetje tijd te kort op een dag ... !

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het advies is om het in ieder geval NIET voor de 6 maanden granen te geven. Dan zijn de darmen nog niet klaar om de gluten te verwerken (ook niet als ze wel andere bijvoeding krijgen)

Hier met brood begonnen met 6,5 maand, papgranen een weekje eerder.
    Die boterham "moest" wel, omdat mijn zoontje veel wilde eten, en eigenlijk nog een fles teveel kreeg. Hij at op dat 1 een gewone boterham met boter voor de helft op. Op dat 2 at hij de hele boterham, weer alleen met boter. Gewoon een boterham van een dag oud (vers is te klef). Met korsten en binnenkant, waarom anders, ze moeten toch beide leren eten.
    Vanaf 7 maanden zijn we er ook echt beleg op gaan doen.

Vanaf 7 maanden kreeg mijn jochie soms een baby-rijstewafel of een kwart liga in de middag..

Deel Deze Pagina