Bijvoeding baby 6 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Dretjuh, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    Mijn dochter is nu 6 maanden oud en krijgt 4 flessen van 200ml en 's middags een fruithapje en in de avond groenten.

Als tussendoortje krijgt ze wel eens een soepstengel, of een stukje brood of een babyliga koekje.

Maar als ik soms lees wat anderen geven zoals papfles, boterham met stroop enzo...
    Volgens het CB is het perfect wat ze nu krijgt, maar toch vraag ik me af wat de norm is om een baby een boterham met beleg te geven.

Wanneer zijn jullie met nog meer extra's begonnen dan dat ik nu doe?

Edit moderator: topic verplaatst naar voeding

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.544
    36.522
    113
    Mijn zoontje heeft eigenlijk nooit papflessen gehad, zag het nut daar niet zo van in. Met een maand of 7 kreeg hij brood met boter en pas met een maand of 10 met ander beleg hoor.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De norm van ons CB was groente met 5,5 maand, fruit met 6 maanden en brood bij 7 maanden.
    Alleen het brood hebben we hier al net na de 6 maanden gedaan, omdat de kleine veel honger had. Dat ging gelukkig goed.

Qua beleg zijn we begonnen met smeerkaas, appelstroop en smeerworst (niet te vaak).

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Met 6,5 maand begonnen met brood. In eerste instantie allen met een beetje boter. Nu gaat er alles op, smeerkaas, jam, pindakaas, stroop. Veel afwisseling in ieder geval.

5. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    hier drie flessen waarvan de laatste en eerste een papfles, doen wij om hem lekker te laten slapen en een goede stevige start.
    verder fruit en groenten/vlees en tussendoor soepstengels inderdaad.

brood eigenlijk alleen nog korstjes geprobeerd maar nog niet echt iets erop. weet ook nog niet wanneer ik ga beginnen. denk dat het wel tijd word, maar weet niet zo goed hoe te beginnen denk ik.

gewoon je gevoel volgen, dan komt het helemaal goed

succes

6. Sokje

Sokje Actief lid

9 sep 2008
    217
    0
    0
    Brood hebben wij in eerste instantie ook droog of met alleen wat boter gegeven.
    Ieder doet het op zn eigen manier... doen waar je je zelf het lekkerst bij voelt.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het hangt er gewoon een beetje vanaf wat je zelf wilt en wat je belangrijk vindt. Je kindje eet prima in ieder geval. Belangrijk is dat zij genoeg vitamines e.d. binnenkrijgt. Daarnaast wil je misschien dat zij went aan boterhammen (tenslotte is dit een veel gebruikt voedingsmiddel in NL). Dan kan je kijken of je een boterham of stukjes brood introduceert. Veel CB's hanteren de richtlijnen 7 maanden omdat er vaak met 6 maanden gestart wordt met pap.

Wat doe je rond lunchtijd? Misschien kan je dan eens een stukje brood proberen. Het ene kindje vindt het gelijk een feest, de andere vindt het lange tijd helemaal niets. Niets moet hoor!

Deel Deze Pagina