Wanneer badje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by 87Meisje, Jan 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 87Meisje

87Meisje Niet meer actief

Ik ben even nieuwsgierig wanneer jullie je baby in bad doen. In de ochtend of in de avond (is het dan onderdeel van het bedtijdritueel)? En hoe vaak per week doen jullie dit?

2. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

Aug 23, 2015
    1,614
    1
    36
    Wij deden het in de avond voor het slapen gaan. Schijnen ze beter te slapen.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    #3 Hippo89, Jan 20, 2016
    Last edited: Jan 20, 2016
    Bij ons in de avond, ook de andere kinderen

Een uurtje voor ze naar bed gaan gaan ze in bad of onder de douche, daarna lekker in de badjas voor de tv een bakje fruit of yoghurt eten pyjama aan tanden poetsen boekje lezen en naar bed.

De jongste van 4 maand krijgt na het bad of douchen eerst zijn pyjama aan , zijn flesje. En dan boekje lezen met de andere drie ( ligt er natuurlijk nog voor spek en bonen bij ;)) en dan lekker de slaapzak aan en naar bed

In de winter trouwens om de dag

In de zomer elke dag ( veel buiten spelen en veel zweten en warmte even kwijt worden dmv lauwe douche )

4. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

Aug 1, 2014
    717
    0
    0
    Wij doen het 's ochtends, om de dag. Dan heb ik namelijk alle tijd voor ze.

5. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,328
    10,294
    113
    Smorgens toen hij nog een baby was sliep hij juist slechter.nu komt me smorgens beter uit.2 keer in de week en 1 x in de week zwemmen

6. nikki83

nikki83 Bekend lid

Nov 11, 2013
    526
    4
    18
    Female
    Het wisselt. Wij doen haar niet elke dag in bad. 2x in de week vaak in de ochtend omdat ik dan vrij ben. Dan nog 1 á 2 x in de avond zodat ze met mijn vriend mee kan in bad of onder de douche.

7. harmsen85

harmsen85 Lid

Apr 7, 2015
    93
    0
    0
    mijn klein wondertje!
    lelystad
    wij doen het verschillend, ene keer savonds andere keer ochtends, en vaak om de dag!

8. Nacho

Nacho Fanatiek lid

Jun 3, 2015
    2,369
    9
    38
    Female
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Bij ons is het wisselend. Mijn zoontje vindt water heel erg leuk, dus hij wordt er eerder wild dan rustig van. Voor het slapen is eigenlijk nooit een succes geweest. Hij gaat soms met mij of met mijn man 's ochtends onder de douche in het weekend. Soms doe ik hem 's middags in bad, met name als er familie langs is. Dan kunnen zij hem gezellig weer afdrogen en dat scheelt mij ook weer wat gedoe. Met babyzwemmen neem ik hem na afloop mee onder de douche.

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Bij mijn zoon deed ik het eerst altijd sochtends. Maar toen kwam ik erachter dat als ik het savonds doe dat dat sochtends veel tijd scheelt.
    Dus mijn zoon gaat elke avondeten onder de douche en mijn dochter gaat de ene dag in bad en de andere dag was ik haar. Straks als ze mee gaat eten zal ze ook elke avond in bad of onder de douche gaan.

10. anieska

anieska Actief lid

Apr 24, 2014
    447
    0
    0
    Elke avond , meestal met 1 van ons onder de douche, of met 1 van haar broers in bad! Maar wel elke dag...

11. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

Jun 25, 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Iedere avond. tenzij ze echt te moe is dan slaan we een keertje over. het is een soort avondritueel al vanaf haar geboorte. Ze slaapt er heerlijk door :)

12. xprincessx

xprincessx Bekend lid

Aug 17, 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier om de dag s ochtends in bad en de andere dagen wassen op de commode met een washandje :)

13. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Om de dag 's avonds.
    na het eten van der groente en voor der fles van 7 uur.

14. Veera

Veera Niet meer actief

Meestal s avonds, volgens mij nog niet eens 1x per week. Nu wel ietsje vaker onder de douche of als ze zichzelf heeft ondergepoept

15. yoshi

yoshi Actief lid

Aug 12, 2015
    362
    45
    28
    's avonds voor hij naar bed gaat. We doen dit om de dag.

16. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Gemiddeld om de dag. Savonds douchen als vl thuis is en in bad als hij er niet is. Als hij buiten zijn luier is getreden dan gaat hij ook in bad/onder de douche en dan start ik weer met tellen.

17. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ik zie dat je kindje 3 maanden is. Op die leeftijd ging ons zoontje bijna elke avond met ons mee onder de douche, dat vond hij heerlijk! Natuurlijk sloegen we ook wel eens een dagje over of kwam het een keer niet uit.
    De laatste maanden gaat hij om de dag, ongeveer 3-4x per week. Hij is een waterrat, maar tegenwoordig bang voor water op z'n hoofd. Dus meestal gaat hij 2x per week in het babybadje en dan 1x per week mee onder de douche om ook haren enz. te wassen.

18. 87Meisje

87Meisje Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties! Onze zoon gaat nu om de dag in badje of mee onder de douche. Dit doen we nu altijd nog in de ochtend, maar ik zat te denken om dat bij het bedtijdritueel te gaan doen in de avond, alleen vroeg ik mij dus af of elke dag dan misschien niet goed zou zijn voor zijn huidje. Als je namelijk weer niet elke dag doet, dan ziet zijn bedtijdritueel er dus niet steeds hetzelfde uit, geen idee of dat verwarrend is of zien ze dat niet zo? Wat is jullie ervaring daarin?

19. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Naar mijn idee is elke dag niet goed voor de huid. Ik ga zelf ook niet elke dag onder de douche. Hier gaat ze 2 keer in de week in bad en dan 's avonds. Eerder deed ik het 's morgens, omdat we anders drama hadden met gaan slapen, maar nu wil het prima zo.

Ik denk dat mijn dochter het niet echt ziet als bedritueel. Normaal als ik haar naar bed breng krijgt ze eerst een flesje, daarna schone luier en de slaapzak aan. Het badje doen ik dan gewoon daarvoor en dan heb je daarna nog je bedritueel zeg maar.

20. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze dochter gaat al vanaf haar geboorte savonds in bad, en dan om de dag. De laatste paar maanden gaat ze meestal onder de douche ipv het badje.

Share This Page