Ikzelf heb een allergie voor appels, peren, perzikken en nectarines. Vind het dus moeilijk wat ik aan oons kindje kan gaan geven. Gebruik nu dus maar potjes voeding voor fruit. Maar ze liever dat hij vers fruit krijgt.. Ook is de keuze beperkt in fruit potjes. Hij heeft nu banaan, mango en peer gehad. Dit ging overigens goed. Iemand een idee wat voor andere fruitsoorten ik kan en mag geven? Er blijft anders zo weinig over. Misschien toch ook maar gewoon proberen en zien of hij er wel tegen kan. Maar mijn allergische reactie voor fruit gaat gepaard met een een dikke, opgezwollen tong, waardoor ik het benauwd krijg en verder heel veel jeuk in mn hele mond en slokdarm. Geen huiduitslag. Vind het dus moeilijk om dit te moeten constateren mocht mijn zoontje ook deze reacties krijgen, want je ziet het niet aan de buitenkant.. Mag meloen ( dat kan ik zelf wel eten) en alle meloen soorten? Wat kan iknog meer geven? Hij is bijna 7 maanden oud
Er zit wrs niks anders op dan het te proberen... Hij HOEFT natuurlijk de allergie niet overgenomen te hebben. Peer ging ook goed! Heb vertrouwen... Ik zou het wel uitproberen op een dag dat je mogelijk ook met je zoontje naar de huisarts kan gaan, mocht ie een allergische reactie krijgen (dus niet op een avond of in een weekend ofzo). Het zit tenslotte wel in de familie, dus hij heeft een grotere kans. Mocht ie een reactie krijgen zoals jeuk en een opgezwollen tong dan merk je dat wel hoor! Hij gaat ongetwijfeld huilen bij zoveel jeuk aan zn mond en tong. Een opgezwollen tong is natuurlijk gevaarlijk ivm verstikking. Dus zorg wel dat je niet alleen bent voor het geval dat en inderdaad mogelijk naar de huisarts kan gaan. o en meloen kun je gewoon geven, maar met kiwi en aardbei zou ik iets voorzichtiger zijn. Alhoewel: je kindje is de 6 maanden al voorbij zie ik, dus je zou het kunnen proberen. Of evt wachten tot ie 1 jaar is geweest?
Over het algemeen is de gevoeligheid voor het krijgen van een allergie erfelijk, maar niet de allergie zelf. Misschien krijgt jouw kindje later hooikoorts, of wordt hij allergisch voor huisstofmijt. Hij erft dus misschien jouw gevoeligheid, maar dat hoeft zich niet op fruit te richten. Ik ben zelf ook allergisch voor veel exotisch fruit, maar Sterre eet rustig een mango zonder ergens last van te krijgen
Hoi Ik ben zelf allergisch voor appel. Volgens de kinderarts moest ik het gewoon proberen bij Jarno.. ze zei heel lollig hij gaat er heus niet dood aan.. het enige is dikkere tong of getintel in z`n mondje.. dus gewoon proberen.. Heb gewacht tot vanmorgen hij is nu bijna 7 maand.. appel en banaan gegeven.. hij heeft er geen last van gehad.. morgen nog maar eens appel proberen. idd wel doorde week proberen en niet in `t weekend! En als jij allergisch bent hoeft je kleintje het niet over te nemen.. tuurlijk er is een kans, maar deze kans kan zich ook pas op latere leeftijd uiten.. Had jij t ook gelijk al of later? Succes! Groetjes, Danielle
he dani84 Ik ben pas op latere leeftijd allergisch geworden. Daarvoor nergems last van. Miss idd maar gewoon proberen. Goeie van je trouwens om het niet in het weekend te doen! Ps zie dat onze kindje bijna even oud zijn en heb dus even naar je leuke fotootjes gekeken. Wat zijn het al grote knullen he? Mijn zoontje is 22 dec geboren. Wat krijgt jou kindje gedurende de dag te eten?
Ik ben allergisch voor peer, appel en rauwe wortels.. Heb er past op latere leeftijd last van gekregen, maar mijn zoontje heeft tot nu toe er geen last van hoor. Zou het idd ook gewoon proberen.
He patty Jarno had vandaag wel last van zure poep of dit nu dus door de appel kwam.. Leuk bijna even oud! Ja wat gaat dat snel. Jarno is van 20 dec. erg dicht bij elkaar dus 7:00 fles 180/6 9:30 fruit (2 stuks) 11:30 a 12:00 fles 180/6 12:00 broodje smeerkaas 14:30 sap of rooibosthee met liga 17:15 Warm eten en wat yoghurt 20:00 fles 180/6 Hij boert nu de laatste paar dagen nogalveel over de dag.. denk dat ie toch ergens teveel krijgt.. misschien de fles van 11:30 120 doen. Groetjess