Wanneer brood?

Discussion in 'Voeding' started by 24Mandy24, Jan 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    3,499
    0
    36
    Mischien een stomme vraag maar ik lees hier verhalen van moeders die hun kindje bij 9 maanden pas brood geven?
    Moet of mag toch al bij zes maanden?

2. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik kijk/luister nooit naar richtlijnen maar kijk gewoon naar mijn kind...hier begonnen met brood toen hij ca 6,5 maand was...
    Eerst korstjes laten knabelen en toen dat goed ging stukjes brood

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochter heeft een broodkorstje van lichtbruin brood gehad toen ze 6 maanden was. Met 7 maanden een boterham. Heeft weinig met richtlijnen te maken, voor die tijd zijn den darmpjes er nog gewoon te gevoelig voor. Maar het is ook niet een moeten, wanneer je kindje bijvoorbeeld pap eet heb je het niet echt nodig. Sowieso is brood niet per se nodig volgens mij.

4. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    3,499
    0
    36
    Bij het cb zeiden ze gisteren dat ik smiddags een boterham moet geven, en over naar 3 flessen.

5. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Je mag best al een broodje gaan geven hoor.

6. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Niks MOET alles MAG ;)
    Daarbij hebben kindjes tot aan de 9 maanden nog tussen de 600-800 opvolgmelk nodig..
    Ik zat pas op 3 flessen met 8-9 maanden ofzo..
    Vind 3 flessen met deze leeftijd wel iets weinig? Of ligt dat aan mij?

En je kan best een boterham geven maar ng geen fles gelijk laten vallen.. Dat lukt echt pas als je kindje ook echt brood eet..

Soieso is het allemaal BIJvoeding en groeien ze nog op de mlk

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Maar is je kindje daaraan toe dan? Met 6,5 maand zaten we hier nog op 5 flessen. Mijn dochter heeft al haar flessen zelf laten vallen wanneer ze eraan toe is. Sinds 1 week drinkt ze er nog 2 per dag. En moet je dochter dan gelij die hele boterham eten van het cb?

8. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,246
    682
    113
    Hoe merk je dat je kind eraan toe is eigenlijk? Mijn dochter laat de laatste tijd bij de 2e fles rond 12 uur ongeveer 60cc staan.. maar ja komt misschien omdat ik een uur ervoor fruit hapje geef..

9. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Dat moeten van het cb zou ik met een korrel zout nemen maar wij gaan daar wel langzaam aan naartoe al...

Hij eet gewoon goed zn vaste voedsel en ik ben (iets eerer dan de richtlijn van 6 mnd) deze week begonnen met brood en hij eet het zo weg. Vandaag al een halve boterham!!!! Daardoor krijg ik (zeker aks hij laat wakker is) geen 4 flessen en al die vaste voeding meer in de dag gepropt....

Vandaag bijv om 8 uur een fles met pap. Om 11 uur een banaan, om 12 uur wat brood, om 1 uur een fles, om 3 uur nog wat fruit, om 5 uur zn groente hap en om 7 uur zn fles (later gaat echt niet want hij is dan zo moe) dit gaat hier nu een paar daagjes goed al. Ik ben misschien wat vroeg ermee daar ben ik me van bewust maar het gaat gewoon zo goed allemaal en als ik een extra flesje tussendoor aan bied (ik was ook wat onzeker, dacht dat hij misschien toch behoefte aan zou hebben) dan drinkt hij het niet....

Kijk dus naar je kindje. Drinkt je kindje nog gretig alle vier de flessen leeg dan lijkt me naar drie flesenngaan geen optie.

Maar goed brood kun jendus gewoon geven. Wij zijn zelfs wat eerder begonnen. Eerst gewoon een stukje om te kjken hoe hij er op reageert. De dag erna twee stukjes en toen heb ik het hem zelf uit laten maken. Hij eet dan een kwart of een halve boterham, t gaat hier dus heel voorspoedig....

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Moet? Mag?
    In elk geval niet met 6 maanden, i.v.m. gluten, maar vanaf 7 maanden. Dus natuurlijk al helemaal niet voor 6 maanden. Hier hadden ze het pas later nodig, eerst maar eens groente, later fruit. Waarom haasten?

11. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Dat had ik dus ook toen we nog op 4 flessen zaten,.. Ik ben toen een uur eerder gaan geven enntoen dronk hij de fles beter maar at hij weer minder fruit. Nu doe ik de fles, dan drie uur later het fruit. Eennuur later een boterham, weer een uur later zn fles (die drinkt hij dan wel) en dan twee uur later een tussendoortje. Weer twee uur later demgroentehap en soms wat joghurt na ennweer twee uur later een fles. Heeft hij veel avond eten op laat hij wat staan van de avondfles. Het is dus allemaal genoeg voor hem blijkt

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor een kind 6 maanden is mag vast voedsel geen melkvoedingen verdringen. Laat een kind melk staan, dan moet je gas terug nemen met de happen. En voor 6 maanden atuurlijk al helemaal geen fles laten vallen!

13. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Het is algemeen bekend dat je vanaf 6 maanden MAG starten met brood hoor... Als jij dat niet hebt gedaan is dat helemaal prima mar t is niet dat het afgeraden wordt....

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Na de introductie van groenten en fruit, na oefenen met granen in de pap en natuurlijk na 6 maanden.

Dochter pas met 7,5 maand en zoon met 6,5 maand. Ze eten graag brood (2-3 boterhammen per dag)

15. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Vanaf 6 maanden is 600 cc het minimum aan melk en als je kind dat binnen krijgt is het prima. Of dat nou in 3 of in 100 flesen is....

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is algemeen bekend dat je geen brood voor 7 maanden geeft i.v.m. gluten. Hooguit met 6 maanden af en toe broodkorst om te sabbelen.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Minimum...maar vast voedsel mag tot 6 maanden geen melk vervangen. Ze groeien van melk, niet van bijvoeding.

18. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Dat zei ik ook... Jij had het over 7 maanden vandaar.

En dat ik een week voordat hij 6 maanden is begonnen ben en dat dat per ongeluk heel goed gaat gaat mn kind niet dood van....

19. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Gelukkig groeit mn kind prima dus ben ik daar niet onzeker over....

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Onzin.. 6 maanden of 7 maanden maakt niets uit. Maar brood heeft niet veel toegevoegde waarde en wel veel zout, er kan beter gestart worden met groenten of fruit.
    En ze groeien van voeding.. bijvoeding is het zolang je het 'erbij' geeft, niet wanneer het volledige maaltijden worden (na 6 maanden). Het ene kind is het andere niet. Wat niet wegneemt dat circa 500 ml melkvoeding wel noodzakelijk is voor een goede ontwikkeling.

Het CB geeft ook gewoon vanaf 6 maanden aan maar geeft ook aan te beginnen met de introductie van groenten en fruit.

Share This Page